چهار مؤلفه اصلی ساختار صورت ما پوست ، چربی ، ماهیچه و استخوان است. با افزایش سن ، و از دست دادن حجم در این اجزا به بسیاری از علائم بارز پیری کمک می شود تا نشانه های پیری بیشتر نمایان شود. در اینجا است که تزریق فیلر در پوست که یکی از روش های جوانسازی پوست است، کاربرد دارد.

با گذشت زمان ، تحلیل استخوان در اثر افزایش سن می تواند منجر به انقباض فک ، نزول بینی و از بین رفتن گونه های بالا شود. همچنین عضلات صورت از نظر حجم و خاصیت ارتجاعی کاهش می یابد و افت و حرکت چربی صورت بیشتر علائم پیری را برجسته می کند. سرانجام ، پوست کشش یافته و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد – همراه با از بین رفتن سفتی و استحکام پوست، ماهیچه و استخوان ، این منجر به ایجاد چین و چروک ، افتادگی پوست و سایر علائم بارز پیری می شود.

تزریق فیلر در پوست ، یک درمان تزریقی است که در مطب پزشک انجام می شود ، می تواند به صاف کردن خطوط و بازسازی حجم از دست رفته کمک کند و ظاهر جوانی بیشتری را بازیابی کند.

فیلر پوستی چیست؟
فیلر یا تزریق فیلر در پوست نوعی مواد نرم و ژل مانند هستند که در زیر پوست تزریق می شوند. آنها می تواننددغدغه های رایج از جمله صاف کردن دایره های عمیق زیر چشم ، لیفت گونه ها ، حجم دادن به لب ، صاف کردن خطوط لب و چین های بینی و جوانسازی دستها را درمان کنند.

مواد تتشکیل دهنده فیلر ها می توانند از انواع مختلفی باشند که برخی از آنها به صورت طبیعی و برخی مصنوعی هستند. یکی از رایج ترین ترکیبات مورد استفاده در پرکننده های پوستی ، اسید هیالورونیک (HA) است. HA ماده ای است که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد و در نگه داشتن آبرسانی و حجم دهی پوست نقش عمده ای دارد. پرکننده های HA ، بسته به ترکیب شیمیایی خاص خود ، می توانند از شش ماه تا خیلی بیشتر طول بکشند تا قبل از جذب به تدریج توسط بدن حل شوند.

یکی از مهمترین مزایای پرکننده های HA ، جدا از ظاهر طبیعی آنها هنگام تزریق ، این است که در صورت بروز یک عارضه جانبی می توانند توسط محلول مخصوص حل شوند ، یا اگر فرد از ظاهری که این پرکننده برای او می سازند خوشش نیاید. همچنین ، بیشتر فیلرها با هیدروژن با لیدوکائین که یک عامل بی حس کننده هستند ترکیب می شوند.تا در طول درمان فرد احساس ناراحتی نکنند.

سایرفیلر های دیگر در دسترس شامل مواردی است که از هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ، اسید پلی- L- لاکتیک ، پلی متیل متاکریلات و چربی اتولوگ ساخته شده است (چربی که از قسمت دیگری از بدن گرفته می شود). هیدروکسیلاپاتیت کلسیم یک ترکیب مانند مواد معدنی است که به طور طبیعی در استخوان های انسان یافت می شود. سالها است که در دندانپزشکی و جراحی پلاستیک با سابقه طولانی ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. اسید پلی- L- لاکتیک یک پرکننده مصنوعی است که به تحریک تولید کلاژن کمک می کند. این پرکننده با دیگر پرکننده ها متفاوت است زیرا نتایج آن تدریجی است؛ حجم دان به ناحیه مد نظر در طی چند ماه اتفاق می افتد زیرا بدن را به تولید کلاژن تحریک می کند. پلی متیل متاکریلات یک پرکننده نیمه دائمی است. اگرچه در مقایسه با دیگر پرکننده های قابل تجزیه بیولوژیکی با دوام تر ، دوام بیشتری دارد ، اما عوارض بالقوه ای مانند تشکیل توده ها یا قابل مشاهده در زیر پوست را نشان می دهد.

هر یک از این مواد جوانب مثبت و منفی خود را دارند و همچنین تراکم ، طول عمر و بافت منحصر به فردی دارند ، به این معنی که یک ماده خاص ممکن است کم و بیش مناسب یک ناحیه خاص از صورت یا نتیجه مطلوب باشد. انتخاب نوع مناسب پرکننده پوستی نیاز به راهنمایی یک متخصص پوست با تجربه یا جراح زیبایی با درک دقیق آناتومی صورت و آشنایی با انواع پرکننده های موجود و روشهای تزریق مربوطه دارد. یک پزشک به طور کامل هر یک از مناطق خاص را ارزیابی خواهد کرد ، و بهترین روش را برای ناحیه مورد نظر پیشنهاد می دهد و آنچه را که قبل ، حین و بعد از درمان انتظار دارید را بررسی کنید تا از بهترین نتیجه آرایشی اطمینان حاصل شود.

استفاده از پرکننده های مطمئن
روشهای تزریق فیلر در پوست بسیار گران است و همین امر باعث شده برخی از مصرف کنندگان برای خرید فیلرها یا تزریق آنها خود به مکان های غیر مطمئن روی آورند. در ماه گذشته ، در رسانه ها و در ادبیات پزشکی از عوارض خطرناک ناشی ازتزریق فیلر ها توسط متخصصین غیر بهداشتی ، گزارش های متعددی گزارش شده است.

یک خطر این است که پرکنندگانی که به صورت آنلاین خریداری می شوند می توانند حاوی انواع مواد غیر استریل مانند ژل مو باشند. هنگام تزریق ، این مواد می توانند باعث بروز واکنش های آلرژیک ، عفونت ها و مرگ سلول های پوستی شوند. خطر دیگر این است که تکنیک تزریق نادرست می تواند نه تنها به تورم و برآمدگی منجر شود ، بلکه عوارض جانبی جدی تری مانند مرگ سلولهای پوستی و آمبولی نیز ایجاد می کند که منجر به کوری می شود. FDA یک اخطار رسمی صادر کرده است و به مصرف کنندگان توصیه می کند که “هرگز مواد پرکننده پوستی را در اینترنت خریداری نکنند. آنها ممکن است جعلی ، آلوده یا مضر باشند.

تزریق فیلر توسط متخصصین مناسب ایمن و مؤثر است؟
پیدا کردن یک پزشک مناسب برای انجام تزریق فیلر در پوست شما مهم است.با تهیه و برقراری ارتباط صحیح بین شما و پزشک می توانید به نتایج طبیعی ، زیبا و بی خطر برسید.

Comments are closed.