مزایا و معایب تزریق چربی در صورت مانند همه درمانهای آرایشی ، کم و بیش وجود دارد. مزایای تزریق خوبی مشخص شده است. این موارد شامل اصلاح نواقص صورت و اضافه کردن حجم با مواد غیر آلرژی زا ، اتولوگ (به عنوان مثال از بدن خود بیمار) است. مهم است که قبل از تصمیم گیری برای انجام این روش ، معایب و مزایای تزریق چربی را در نظر بگیرید. این مزایا در زیر مرور می شود ، و در ادامه توضیحات مفصلی درباره خطرات و عوارض تزریق چربی ارائه شده است.

مزایای تزریق چربی صورت


تزریق چربی به عنوان یک درمان آرایشی طبیعی ، همه کاره ، طولانی مدت و بی خطر است. تزریق چربی به روشی مطلوب برای افزایش حجم صورت برای بیمارانی که به پرکننده های پوستی سنتی مانند کلاژن مشتق از گاو حساسیت دارند ، تبدیل شده است. یكی از بزرگترین مزایای افزایش حجم از طریق تزریق چربی این است كه به هیچ وجه احتمال بروز عارضه آلرژیك نامطلوب وجود ندارد.

تزریق کلاژن سنتی از بافت گاو گرفته می شود ، بنابراین بیماران باید تحت آزمایش آلرژی قرار بگیرند و منتظر نتایج قبل از انجام درمان باشند. حتی در محصولات مدرن تر جوان سازی صورت مانند محصولاتی که از اسید هیالورونیک استفاده می کنند ، در افرادی که حساسیت های متعدد دارند ، خطر کمی از واکنش نشان می دهند. بسیاری از بیماران با استفاده از تزریق چربی احساس امنیت بیشتری دارند بنابراین لازم نیست نگران یک واکنش احتمالی باشند.

یکی دیگر از دلایل محبوب برای انتخاب انتقال / تزریق چربی ، مدت زمان نتیجه این روش است. حتی اگر حدود 65 درصد چربیهای تزریق شده طی چند ماه از تزریق چربی مجدداً وارد بدن شوند ، 35 درصد باقیمانده نیز معمولاً سالها ادامه خواهد داشت. برای ماندگاری نتایج در این روش زیاد است، بسیاری از بیماران تصمیم دارند چندین دوره انتقال چربی را در طی چند ماه انجام دهند.

انتقال چربی به راحتی با سایر روشهای جوانسازی صورت مانند تزریق بوتاکس یا یک روش بدن مانند ابدومینوپلاستی (تومور شکم) یا لیپوساکشن ترکیب می شود. بسیاری از بیماران دریافتند که تزریق چربی در صورت علاوه بر یکی از این روشها ، مقرون به صرفه تر از انجام این درمانها بطور جداگانه است.

عوارض تزریق چربی


عوارض انتقال چربی در صورت اندک ، نادر و حداقل هستند. درد و تورم ممکن است ، اما توسط هر بیمار تجربه نمی شود. مهمترین نکته جانبی این است که صورت یا لبهای شما ممکن است به سادگی مجدد یا بیشتر از انتقال چربی را مجدداً جذب کند. شانس این اتفاق برای یک فرد خاص قابل پیش بینی نیست ، اما تقریباً در نیمی از کل بیمارانی که تحت درمان تزریق چربی قرار می گیرند اتفاق می افتد.

خطرات و عوارض انتقال چربی نادر اما ممکن است شامل واکنش آلرژیک به بی حسی موضعی ، تغییر رنگ دائمی ناشی از پارگی رگ خونی در محل درمان ، کلسیفیکاسیون ، نگاه تحریف شده در صورت انجام برداشت بیش از حد ، خونریزی بعد از عمل ، لخته شدن خون در محل درمان، عفونت ناشی از خون (ممکن است از روش زیبایی دیگر یا دندانپزشکی) ، بافت اسکار و آمبولی چربی ناشی از تزریق چربی به اشتباه در رگ خونی هدایت شود.

ناامید شدن از نتایج انتقال چربی نیز می تواند یکی از عوارض آن محسوب شود. محل قرارگیری انتقال چربی ممکن است کافی نباشد. مدت اثر تزریق چربی ممکن است به اندازه دلخواه شما نباشد؛ یا ممکن است صورت شما انتقال چربی را “نگیرد”. ممکن است صورت یا لبهای شما دقیقاً همانطور که می خواستید به نظر نرسند. قبل از انجام انتقال چربی صورت ، تمام نگرانی ها و خواسته های خود را با یک جراح زیبایی و یا متخصص پوست بگویید.

 

Comments are closed.