تکنیک های جوانسازی پویست در حوزه روشهای آرایشی و زیبایی شناسی یکی از خدمات بسیار موردعلاقه ای که ارائه می شود . به طور کلی ، جوانسازی پوست یک عمل جراحی یا متناوب غیر تهاجمی است ، که جوانی را به پوست بر می گرداند. معمولاً این ترمیم روی صورت است ، اما می تواند در سایر قسمت های بدن از جمله دست نیز اعمال شود.

در این مقاله به اخرین روش ها و تکنیک های جوانسازی پوست شاره کرده ایم تا شما را در انتخاب هر کدام ازین روش ها یار کنیم

آفتاب ، اختلالات پوستی ، پیری و حتی وراثت همگی می توانند در ایجاد بی نظمی های پوستی در صورت و جاهای دیگر بدن نقش داشته باشند. این موارد شامل بی نظمی های بافتی مانند چین و چروک و جای زخم آکنه ، تغییر رنگدانه ها مانند پاکت ، لکه های آفتاب یا رگ های خونی قابل مشاهده است. علاوه بر این ، پوست ممکن است از بین برود ، سفت و زبر شود و درخششی که در پوست جوان تر مشهود است ، از دست بدهد. روش های درمانی مختلفی برای درمان جنبه های مختلف آسیب پوستی در دسترس است.

درمان های جوان سازی
مشکلات چین و چروک ، رنگدانه ، جای زخم ، و لک های پوستی از جمله شرایطی است که جوان سازی می تواند آن ها را درمان کند. تکنیک های جوانسازی پوست عموماً روی مناطقی متمرکز شده است که شامل صورت ، گردن ، دکوراسیون و دست ها است – اما تکنیک های جوانسازی پوست نیز وجود دارد که به از بین بردن علائم سن بالا مانند رگ های خونی برآمده کمک می کند. انواع مختلفی از درمانهای جوان سازی تقریباً برای کلیه بیماریهای شایع که افراد برای ترمیم پوست به کار میگیرند وجود دارد. فن آوری های جدید با درمان های جدید رو به رو هستند – تکنیک های جوانسازی پوست برخی از توسط جراحی ، برخی بدون تهاجم ،برخی توسط لیزر، و برخی دیگر در گروه تزریقی ژل قرار می گیرند و شامل سلول های بنیادی و پلاکت ها می شوند. با این وجود برخی دیگر راه حلهای موضعی با استفاده از ترکیباتی هستند که نوید بخش جوانی و درخشندگی پوست می باشند.

لیزر در جوانسازی پوست

درمان های ترکیبی بدون جراحی در صورت

تکنیک های جوانسازی پوست در صورت، متشکل از پلک ها و مناطق اطراف آن ، از جمله ابروها ، سوکت چشم استخوانی و رینگ ها ، گونه ها و پیشانی نیز اولین منطقه ای است که علائم پیری را نشان می دهد. پیری دوربیتال شامل تغییراتی است که چند بعدی و چند عاملی است. روشهای جراحی برخی از جنبه های پیری دوربیتال را مورد بررسی قرار می دهد اما بسیاری از عناصر درمان نشده باقی می مانند. چشم ها و پلک ها نواحی بسیار پیچیده و ظریفی هستند و به همین ترتیب باید در جوانسازی پوست اطراف آنها با احتیاط عمل کرد. انواع مختلفی از درمانهای زیبایی شناختی برای جوان سازی غیرجراحی پیروربیتال وجود دارد اما یک روش یا تکنیک به تنهایی معمولاً کافی نیست. این تکنیک ها شامل تزریق بوتاکس ، لایه برداری شیمیایی ، تزریق فیلر پوستی ، پلاکت های غنی از پلاسما ، میکرو سوزن ، سونوگرافی با شدت بالا با تمرکز میکرو متمرکز ، و فرکانس رادیویی و همچنین لیزرهای غیر مجرمانه و چربی است.

استفاده از اسید هیالورونیک به عنوان تقویت کننده پوست
از دیگر تکنیک های جوانسازی پوست تقویت کننده های پوست ، به عنوان لوسیون ها ، کرم ها و سرم هایی که ویزگی خاصیت ضد پیری را دارند ، یا به عنوان مواد تزریقی شناخته شده اند. اسید هیالورونیک یکی از امیدوارکننده ترین هاست زیرا به تحریک پوست از داخل بدن کمک می کند و باعث تولید کلاژن می شود. به عنوان بخشی از منابع رویه های مربوط به روش های اسپرینگر منتشر شده است ، موارد زیر نحوه عملکرد این ماده را توضیح می دهد.

درمیس بیشتر از الیاف پروتئین و ماتریکس خارج سلول تشکیل شده است. اسید هیالورونیک (HA) یک گلیکوزآمینوگلیک فراوان ، یک ترکیب طبیعی ماتریکس خارج سلولی پوستی است و میل و لعاب زیادی به آب دارد. این مشخصه تعیین کننده ویسکوالاستاتیک پوست ، هیدراتاسیون ، ساختار و استحکام است. در طی فرآیند پیری ، کلاژنز و الاستوژنز کاهش می یابد ، عدم نظم و تخریب فیبرهای پوستی وجود دارد و سرانجام ، گلیکوزامینوگلیکان کاهش می یابد. این پدیده ها منجر به کاهش خاصیت ارتجاعی ، چگالی و سفتی پوست می شوند. تقویت کننده پوست مفهوم جدیدی از درمان است که با تزریق HA در درم باعث بهبود کلی پوست می شود. هدف از این روش حفظ هیدراتاسیون پوست ، تأخیر یا تغییر روند پیری ، کاهش شاخص های پیری همراه با از بین رفتن خواص مکانیکی و استفاده از مقادیر کمی HA است. این نوع تزریق برای افراد جوان یا سالخورده مناسب است که ، پس از تزریق درم ، هیدراتاسیون را بهبود می بخشد و تولید کلاژن را با کشش مکانیکی و در نتیجه الیاف کشیده بهبود می بخشد.

تزریق ژل در جوانسازی پوست

جوانیسازی پوست دستها
هنگام جوانسازی دستها ، وقتی به تأثیرات پیری ذاتی و بیرونی پرداخته می شود ، بیشترین حس زیبایی را حاصل می کنند ، که اغلب شامل استفاده از چندین روش است. پیری بیرونی هم اپیدرم و هم درم را تحت تأثیر قرار می دهد ، و این حالت به صورت پوست پوست شدن (چروک شدن ، سستی پوست ، خستگی ، بافت زبر و تغییر رنگدانه ها) ظاهر می شود. پوست پشت دست می تواند به طور موثری با طیف وسیعی از روش ها درمان شود ، اگرچه استفاده از آنها باید تنظیم شود تا تفاوت های آناتومیکی پوست صورت و آن را در دست نشان دهد.

پرکننده ها می توانند پوست دست را جوان کنند و چروک خود روی پوست دست را از بین ببرند ، دست ها چین و چروک هایی را نشان می دهند که نشانه ای از سن بالا است.

نتایج جوانسازی پوست دست ، می توانند از یک تا دو سال ، طولانی تر از چهره باشد ، زیرا متخصصین می گویند ، زیرا قسمت پشتی عضلات کمتری دارد و فعالیت عضلات کمتری نیز دارد که توانایی پرکردن فیلر را دارد … همچنین شواهدی وجود دارد که تزریقات بدن را تحریک می کند. تولید کلاژن و الاستین ، بنابراین با گذشت زمان ممکن است برای حفظ ظاهر جوانی به پر کننده کمتری احتیاج پیدا کنید.

لایه برداری شیمایی در جوانسازی پوست

در تکنیک های جوانسازی پوست همچنین می توان از لیزر مجدد پوست با لیزر برای کاهش ظاهر لکه های سنی استفاده کرد و به آن جلوه جوانی داد. این دو در ترکیب قابل استفاده هستند.

Comments are closed.