درم ابریژن یک روش لایه برداری است که با استفاده از یک ابزار چرخشی روی لایه های خارجی پوست ، معمولاً روی صورت را از بین می برد. این روش درمانی در بین افرادی که مایل به بهبود ظاهر پوست خود هستند ، محبوب است. برخی از شرایطی که می تواند با این روش درمان کرد شامل خطوط ریز ، آسیب های آفتاب ، جوش های آکنه و بافت ناهموار است.

در طی این روش ، یک متخصص قبل از برداشتن لایه های بیرونی پوست ، پوست شما را با بی حسی بی حس می کند. این یک روش سرپایی است ، به این معنی که شما می توانید پس از درمان به خانه بروید تا بهبود یابد.

چندین دستگاه بدون نسخه وجود دارد که فرآیند پاکسازی و لایه برداری از درمان های حرفه ای را شبیه سازی می کنند. اینها به طور معمول مدت زمان بیشتری طول می کشد تا اثرات صاف کننده پوست مورد نظر درم ابریژن حرفه ای ایجاد شود و معمولاً به اثرات کامل نمی رسد.

دلایل استفاده از درم ابریژن چیست؟
درم ابریژن لایه های خارجی آسیب دیده پوست را از بین می برد. این لایه های جدیدی از پوست را که جوانتر و صاف تر به نظر می رسند ، نشان می دهد.

علاوه بر ایجاد ظاهر جوان تر پوست ، می تواند به درمان موارد زیر نیز کمک کند:

  • جای جوش
  • لکه های پیری
  • چین و چروک خوب
  • وصله های پوستی پیش سرطانی
  • رینوفیما ، یا قرمزی و ضخیم شدن پوست در بینی
  • زخم ناشی از جراحی یا جراحت
  • آسیب خورشید
  • خال کوبی
  • رنگ پوست ناهموار


درم ابریژن تنها یکی از بسیاری از روش های درمانی این شرایط است. به عنوان مثال ، پیشرفت در فن آوری لیزر ، حذف خال کوبی لیزری را سریعتر و آسان تر می کند. در مورد تمام گزینه های درمانی برای شرایط خاص خود با متخصص پوست خود صحبت کنید.

برخی از بیماری های پوستی ممکن است از انجام درم ابریژن توسط پزشک جلوگیری کند ، از جمله آکنه های التهابی ، شعله ور شدن مکرر تبخال ، سوختگی در اثر اشعه ، یا جای زخم.

اگر داروهایی با عارضه جانبی رقیق کننده پوست مصرف کرده اید ، ممکن است نتوانید درم ابریژن استفاده کنید. اگر رنگ پوست به طور طبیعی بسیار تیره باشد ، ممکن است پزشک شما درمابراژن را توصیه نکند.

چگونه می توانم خود را برای درمابراسیون آماده کنم؟
قبل از درمان ، پزشک شما را معاینه فیزیکی می کند ، سابقه پزشکی شما را مرور می کند و درباره خطرات و انتظارات از این روش با شما صحبت می کند. در مورد هر دارویی که مصرف می کنید ، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های غذایی به پزشک خود اطلاع دهید.

ممکن است لازم باشد مصرف آنها را متوقف کنید زیرا می توانند خطر خونریزی شما را افزایش دهند یا پوست شما را به طور نامطلوبی تیره کنند. اگر در سال گذشته ایزوترتینوئین (Accutane) مصرف کرده اید ، به پزشک خود اطلاع دهید.

پزشک همچنین به شما توصیه می کند که چند هفته قبل و بعد از درمان سیگار نکشید. سیگار کشیدن نه تنها باعث پیری زودرس پوست می شود ، بلکه باعث کاهش جریان خون در پوست و روند بهبودی می شود.

پزشک همچنین در مورد قرار گرفتن در معرض آفتاب به شما توصیه خواهد کرد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب بدون محافظت مناسب ، دو ماه قبل از درم ابریژن می تواند باعث تغییر رنگ پوست شود. همچنین به شما توصیه می شود در هنگام بهبود پوست از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید و روزانه پس از بهبودی از ضد آفتاب استفاده کنید.

دکتر شما همچنین ممکن است توصیه کند که موارد زیر را قبل از درم ابریژن استفاده کنید:

  • داروهای ضد ویروسی: برای جلوگیری از عفونت های ویروسی قبل و بعد از درمان درم ابریژن استفاده کنید
  • آنتی بیوتیک خوراکی: این از عفونت باکتریایی جلوگیری می کند ، که به خصوص در صورت آکنه بسیار مهم است
  • کرم رتینوئید: این کرم از ویتامین A گرفته شده و به بهبود کمک می کند
https://cimaru.ir/%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%db%8c%da%98%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d8%b2%d8%ae%d9%85-%d8%a2%da%a9%d9%86%d9%87-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%85%db%8c%da%a9/

چه اتفاقی در طی درمابراسیون رخ می دهد؟
نوع بی حسی شما در حین درم ابراژ بستگی به میزان درمان شما دارد. پزشک به طور معمول به شما بی حسی موضعی می دهد. با این حال ، موارد خاص ممکن است به آرامش و یا خواب آلودگی کمک کند. گاهی ممکن است در حین انجام بیهوشی عمومی انجام شود.

در طول درمان ، یک دستیار پوست شما را محکم نگه می دارد. پزشک شما دستگاهی به نام درم تراوش را از طریق پوست به شما منتقل می کند. درمبریدر ابزاری کوچک و موتوری با سطح خشن است.

در لکه های بزرگ پوست ، پزشک از یک درم تراش مدور استفاده می کند ، در حالی که در مکان های کوچکتر ، مانند گوشه های دهان ، آنها از یک از دستگاهی با نوک ریز استفاده می کنند. پزشک شما ممکن است بخشهای زیادی از پوست را طی چندین جلسه درمان کند.

بلافاصله پس از عمل ، پزشک ناحیه تحت درمان را با یک پانسمان مرطوب پوشش می دهد. آنها معمولاً روز بعد در قرار قبلی این پانسمان را عوض می کنند.

بعد از درم ابریژن چه اتفاقی می افتد
پزشک در مورد چگونگی تعویض پانسمان ، نحوه پوشاندن ناحیه تحت درمان و محصولات مورد استفاده به شما دستورالعمل های کامل مراقبت از منزل را می دهد. انتظار می رود حدوداً دو هفته دیگر به کار خود برگردید.

پس از درم ابریژن ، پوست شما به طور معمول صورتی و متورم است و ممکن است احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن داشته باشد. پوست ممکن است در حین ترمیم ، مایع یا پوسته شفاف یا زرد رنگی از آن خارج شود. حدود سه ماه طول می کشد تا پوست شما به طور کامل بهبود یابد و رنگ صورتی آن کمرنگ شود.

عوارض مرتبط با درم ابریژن چیست؟
خطرات مرتبط با درم ابریژن همان خطرات مرتبط با سایر روش های جراحی است. آنها شامل خونریزی ، عفونت و واکنش آلرژیک به بیهوشی هستند.

برخی از خطرات خاص درمابراسیون عبارتند از:

  • جوش های پوستی
  • تغییر در رنگ پوست
  • منافذ بزرگ شده ، معمولاً موقتی
  • از بین رفتن کک و مک
  • سرخی
  • راش
  • تورم


اگرچه نادر است ، برخی از افراد پس از درمان درم ابریژن دچار زخم یا کلوئید زیاد می شوند. در این موارد ، برخی از داروهای استروئیدی می توانند به نرم شدن جای زخم کمک کنند.

همیشه توصیه های پزشک دنبال کنید و طبق قرار قبلی در جلسات بعدی شرکت کنید. مهمترین چیز این است که با پوست خود لطیف برخورد کنید. از استفاده از شوینده های خشن یا محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید و از مالش و پوست کشیدن خودداری کنید. پزشک شما ممکن است استفاده از پماد مرطوب کننده غلیظ مانند ژله نفتی را توصیه کند. همچنین بسیار مهم است که در هنگام بهبود پوست از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. وقتی پوست شما خوب شد ، هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید.

برچسب ها :

Comments are closed.