رفع چین و چروک های چشم دقه دقه بسیاری از افراد است. پوست اطراف چشم ما نازک است و مانند بقیه صورت ما روغن تولید نمی کند، بنابراین به ویژه خشک بودن پوست ، در ایجاد خطوط ریز و چین و چروک مورد مهمی است.

این چین و چروک های چشم می توانند مهمترین ویژگی صورت را محو کنند. همانطور که گفته شد، چشم ها پنجره ای برای روح هستند و ظاهر آنها می تواند اعتماد به نفس ما را افزایش داده یا از بین ببرد.

از این بدتر ، وقتی سعی می کنید چین و چروک های چشم را با آرایش بپوشانید ، آرایش تمایل دارد موقتا پنهان کند ولی ظاهر آنها تقویت شده و باعث می شود احساس زیبایی بیشتری داشته باشید. بهترین گزینه این است که به جای تلاش برای پوشاندن آنها از خطوط و چین و چروک خلاص شوید.

در اینجا لیست ۶ روش درمانی در رفع چین و چروک های چشم و مقابله با سایر علائم پیری زودرس آورده شده است ، و منجر به سلامتی و شادابی پوست می شود.

در زیر این شیوه درمانی برای رفع چین و چروک های چشم شرح داده شده است:

۱) رژیم غذایی

رژیم غذایی در رفع چین و چروک

رژیم غذایی جزء ضروری برای سلامت کلی ، نه فقط برای کاهش وزن و سلامت قلب بلکه برای پوست نیز محسوب می شود. غذایی که می خوریم نقش مهمی در ایجاد چین و چروک در اثر افزایش سن دارد.

یک رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم ، ویتامین ها و مواد مغذی تأثیر بسیار خوبی در نحوه ظاهر پوست خواهد داشت. برخی از بهترین غذاهایی که می توانیم برای رفع چین و چروک های چشم و پوست بخوریم شامل ماهی های چرب ، آووکادو ، آجیل و تخمه ها ، سبزیجات ، میوه ها ، غلات سبوس دار و شکلات تیره و است.

خوردن انواع این غذاها برای اطمینان از عملکرد خوب کالاهای مورد نیاز بدن مهم است. ت به مجموعه ای از غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ ، پروتئین با کیفیت بالا ، ویتامین های A ، C ، E ، D ، K ، B3 ، B5 ، کولین و اسیدفولیک نگاه ویژه ای باید کرد.

نه تنها غذا خوردن به این روش باعث می شود به شما ظاهر بهتری داده شود ، بلکه احساس بهتری خواهید داشت.

علاوه بر رژیم غذایی سالم ، حتماً مقدار زیادی آب بنوشید تا در هیدراته ماندن و سموم بدن دفع شود. نیازهای مصرف آب می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد ، اما اکثر متخصصان بهداشت توصیه می کنند روزانه حدود ۲ لیتر یا هشت ۸ لیوان اب بنوشید.

۲) استفاده از ضد افتاب

ضد افتاب در رفع چین و چروک


قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه UVA مسئول پیری پوست و ایجاد خطوط ریز اطراف چشم است.

همه ما خطرات آفتاب در بروز سرطان می دانیم ، اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض افتاب می تواند تاثیری عمده در ظاهر پوست بگذارد.

دو نوع اشعه ماوراء بنفش خورشید وجود دارد که به پوست شما آسیب می رسانند – UVB و UVA. پرتوهای UVB باعث آفتاب سوختگی و سرطان پوست می شوند و باید از آن در هر زمان دوری کرد. پرتوهای UVA نیز در شکل گیری سرطان پوست نقش دارند ، اما این پرتوهای در درجه اول مسئول پیری زودرس پوست از جمله خطوط ریز و چین و چروک اطراف چشم هستند.

تقریباً ۵۰۰ برابر پرتوهای UVA در برابر نور خورشید نسبت به اشعه UVB وجود دارد ، بنابراین محافظت از پوست شما از هر دو ضروری است. ناگفته نماند ، هنگامی که خورشید می درخشد ، مردم تمایل به افتاب گرفتن دارند. این حرکت مکرر میکرو عضلانی می تواند بر روی خاصیت ظرافت پوستی چشم تأثیر بگذارد.

اگر سعی دارید از ایجاد چروک های چشم خودداری کنید ،برای رفع چین و چروک های چشم استفاده از ضد افتاب مهم است . ضد آفتاب با طیف گسترده ای محافظت در برابر اشعه UVB و UVA استفاده کنید ، همچنین استفاده از عینک آفتابی برای جلوگیری از چهره ای شاداب که همه ما در آفتاب روشن انجام می دهیم ، ایده خوبی است.

۳) عدم استفاده از دخانیات

ترک سیگار در رفع چین و چروک

دست کشیدن از مصرف سیگار برای سلامتی مفید است. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا ، تقریبا نیمی از مرگ و میرها از ۱۲ نوع مختلف سرطان در کنار هم مربوط به سیگار است.

اگر دلیل کافی برای شروع عادت به سیگار کشیدن نیست ، این را در نظر بگیرید: سموم دود سیگار باعث کاهش تولیدکلاژن و الاستین می شوند ، که اجزای اساسی پوست محکم و انعطاف پذیر در اطراف چشم و نقاط دیگر هستند.

استعمال دخانیات باعث انقباض عروق خونی ، محدود شدن توانایی آنها در عملکرد صحیح و رساندن جریان خون ، اکسیژن و مواد مغذی به سلولهای پوستی می شود و درنهایت باعث کاهش عملکرد سلول و سلامت کلی پوست می شود.

استعمال دخانیات همچنین به دلیل کمبود اکسیژن موجود در خون و نزدیکی کلی با مواد شیمیایی مضر موجود در تنباکو ، می تواند بر تن و رنگ کلی پوست تأثیر منفی بگذارد.

در اصل ، کشیدن سیگار برای سلامتی مضر است ، و نیاز است برای رفع چین و چروک های چشم کشیدن سیگار را کنار بگذارید.

۴) مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در رفع چین و چروک


رتینول می تواند باعث افزایش تولید کلاژن شود که منجر به رفع و چین و چروک های چشم می شود.

شاید از قبل اهمیت اهمیت آرایش و شستشوی صورت خود را هر شب و به یک دلیل خوب بدانید که مجب جوانسازی پوست می شود آسیب روزانه را برطرف می کند و گردش سلول را افزایش می دهد. در مورد صحبت کنید!

اگر صورت شما با آرایش پوشانده شده باشد ، سلولهای پوستی شما قادر به ترمیم نخواهند بود.

بعد از اینکه آرایش و صورت خود را پاک کردید ، ایده خوبی است با کرم مناسب با کیفیت بالا برای سرمایه گذاری دوباره سد رطوبت پوست را جبران کرده و سلول های خود را با آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مورد نیاز پوست زیبا تغذیه کنید.

اگر به دنبال یک محصول خاص برای پوست با قدرت برای مقابله با رفع چین و چروک های چشم هستید ، از رتینول استفاده کنید. رتینول به راحتی جذب می شود و برای تحریک متابولیسم سلول های پوستی و تقویت تولید کلاژن کار می کند ، بنابراین به چهره ای جوانتر و جذاب تر می انجامد. هرچه کلاژن بیشتری در پوست شما داشته باشد ، خطوط و چین و چروک های کمتری خواهید داشت.

فقط مراقب باشید زیرا رتینول می تواند روی پوست لطیف اطراف چشم شما خشن باشد ، بنابراین برای جلوگیری از تحریک و خشکی ، استفاده از آن را ۲-۳ بار در هفته محدود کنید ، که می تواند با گذشت زمان منجر به ایجاد چین و چروک های بیشتر شود.

۵) تزریق بوتاکس / فیلر

تزریق فیلر در رفع چین و چروک


اگر به دنبال روش قوی تری برای رفع و چین و چروک های چشم هستید ، بوتاکس و پرکننده درمان های زیبایی آرایشی با تهاجمی هستند که از طریق تزریقاتی انجام می شود و می تواند از بروز خطوط و چین و چروک های اطراف چشم و سایر نواحی صورت بکاهد.

بوتاکس با به معنای واقعی کلمه با فلج کردن عضلات صورت کار می کند ، که به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از بیان صورت یا حرکات مکرر عضلات کمک می کند.

تزریق فیلر با افزودن حجم و پر بودن در مناطقی که به دلیل پیری کمرنگ شده اند ، مانند گونه ها ، لب ها و اطراف دهان کار می کند. فیلر ها می توانند به کاهش ظاهر چین و چروک چشم کمک کنند ، اما جلوی شکل گیری چین و چروکهای بعدی را نمی گیرند.

در حالی که بوتاکس و پرکننده هردو گزینه محبوب درمان چروک چشم هستند ، می توانند گران باشند و بدون خطر نیست. علاوه بر این ، بوتاکس و فیلر ها فقط توسط یک متخصص آموزش دیده در یک مرکز پزشکی قابل تزریق است.

بوتاکس و تزریق ژل یک راه حل دائمی نیستند و هزینه های نگهداری آنها می تواند به سرعت اضافه شود. بوتاکس به طور متوسط ​​۳-۴ ماه طول می کشد و بسته به بیمار به طور معمول بین ۶-۱۸ ماه طول می کشد.


۶) نور درمانی LED

لیزر در رفع چین و چروک

نور درمانی LED در سالهای اخیر رو به افزایش محبوبیت زیادی داشته است و حتی توسط افراد مشهور لیست A نیز برای مقابله با علائم رایج پیری استفاده می شود. این یک رویکرد علمی است که به مراقبت های پیشرفته ضد پیری پوست می پردازد.

به همان روشی که گیاهان از کلروفیل برای تبدیل نور خورشید به انرژی برای رشد استفاده می کنند ، تحقیقات نشان داده اند که نور درمانی LED می تواند یک اثر طبیعی در بافت انسان ایجاد کند و با تسریع در ترمیم و دوباره پر کردن سلول های بافتی ، به بهبود سلامت سلول کمک می کند.

به عبارت ساده تر ، نور درمانی LED باعث افزایش سلول های به خطر افتاده با افزایش انرژی برای تقویت عملکرد سلول ، تقویت گردش خون و افزایش تولید کلاژن و الاستین در بافت همبند می شود.

نور درمانی LED روشی غیر سمی ، غیر تهاجمی ، کاملاً بی خطر برای بهبود رنگ پوست ، بافت ، وضوح و نرمی است.

از نور درمانی LED می توان همراه با بوتاکس و فیلر ها استفاده کرد ، اما نور درمانی هیچ عارضه جانبی خطرناکی ندارد و لازم نیست برای معالجه به مطب پزشک مراجعه کنید.

نتیجه

خطوط و چین و چروک های دور چشم قسمت اجتناب ناپذیری از زندگی است. با افزایش سن ، روند طبیعی بدن شروع به تجزیه می کند و تولید کلاژن و الاستین را کند می کند و باعث پیری پوست می شود.

اما این بدان معنا نیست که گزینه های درمانی یا پیشگیری دیگری برای رفع چین و چروک های چشم وجود ندارد.با داشتن رژیم غذایی سالم ، ترک سیگار ، محدود کردن قرار گرفتی در معرض آفتاب ، پیروی از یک روال مناسب برای مراقبت از پوست ، تحقیق در مورد گزینه های آرایشی و سرمایه گذاری در یک دستگاه درمانی با نور درمانی با کیفیت ، می توانید نه تنها به ارتقاء کیفیت پوست خود گامهای درستی بردارید بلکه باعث تقویت آن شوید

 

 

Comments are closed.