عوارض بوتاکس پیشانی چیست؟

عوارض بوتاکس پیشانی: به گفته پزشکان کلینیک پوست و زیبایی سیمارو ، مشتریانی که به کلینیک ما مراجعه می کنند ، اغلب نگران خطرات احتمالی و عوارض جانبی ناشی از درمان بوتاکس هستند.

با این حال ، مشتریان نگران نباشند زیرا بوتاکس در واقع یکی از ایمن ترین و تحقیق شده ترین داروهای مورد استفاده امروزه است ، و دوم اینکه تا زمانی که به دستورالعمل های مراقبت های بعدی خود ادامه دهید و اطمینان حاصل کنید که فردی که شما را تحت درمان قرار می دهد ، یک متخصص پزشکی واجد شرایط پزشکی است ، خطر ابتلا به عوارض جانبی عمده ناشی از تزریق بوتاکس صورت بسیار کم است.

درمان پیشانی با بوتاکس به دلیل ارتباط آن با ابروهای شما ، خطرات کمی متفاوت از سایر نواحی صورت را به همراه دارد.

عوارض بوتاکس پیشانی


شایعترین عارضه جانبی برای درمان بوتاکس ایجاد سنگینی جزئی به ابرو شما است. این از نظر پزشکی به عنوان افتادگی ابرو شناخته شده است و در هر ۱۰۰ مشتری حدود ۱ اتفاق می افتد. این عارضه جانبی به عوامل مختلفی از جمله الگوی تزریق و ساختار عضلانی بستگی دارد.

سنگینی ابرو ، اگرچه بیشتر از سایر عوارض جانبی آن رایج است ، در واقع نسبتاً بی ضرر هستند (اگر کمی آزار دهنده باشند) زیرا به تدریج همراه با درمان از بین می روند و هیچ آسیبی به ماندنی وارد نمی کنند.

عوارض جانبی نادر دیگر شامل موارد زیر است:

  • افتادگی پلک ها ،
  • دید دوگانه ،
  • چشمهای خشک

متخصصین این حوزه تأکید می کنند که این عوارض جانبی فوق العاده نادر است و با تزریق ایمن و جلوگیری از ساختارهای مهم می توان از بروز آنها به طور کامل جلوگیری کرد.

آیا بوتاکس پیشانی امن است؟

بوتاکس مانند هر دارویی یا روش تزریقی خطرات خود را دارد. در سال ۲۰۰۹ ، FDA هشدار ایمنی را اضافه كرد كه بوتاكس “ممكن است از ناحیه تزریق پخش شود تا علائم بوتولیسم” از جمله ضعف عضلات و مشكل در تنفس باشد كه می تواند ساعت ها یا هفته ها پس از تزریق ایجاد شود.

با وجود این ، بیشتر عوارض بوتاکس پیشانی با روند تزریق همراه است. ”خونریزی ، کبودی ، درد ، تورم. سردردهای موقتی نیز ایجاد می شود و در صورت تزریق نادرست ، پتوز ابرو (افتادگی) می تواند رخ دهد. “

برای به حداقل رساندن عوارض بوتاکس پیشانی ، به دنبال متخصص پوست یا جراح پلاستیک متخصص در زمینه تزریق بوتاکس باشید.

همچنین توصیه می شود از یک روز یا دو روز بعد از بوتاکس پیشانی از ورزش شدید مانند یوگای گرم یا هوایی خودداری کنید. از عوارض این کار این است این امر خطر حرکت بوتاکس از محل تزریق به نواحی دیگر بالا میبرد .

چه مدت بوتاکس در پیشانی باقی می ماند؟


با توجه به نتایج کامل در ۷-۱۰ روز ، حدود ۱-۲ روز نتایج را می بینید زیرا عضلات به آرامی شل می شوند و پوست شروع به صاف شدن می کند. هنگامی که چین و چروکهای پیشانی شما کاملاً شل شده است ، می توانید انتظار داشته باشید که حدوداً ۳-۴ ماه نتیجه بگیرید. این همان مقدار زمانی است که سایر مناطق تحت درمان نیز نتایج را تجربه می کنند.

با پزشک خود در ارتباط باشید تا برنامه پیگیری مناسب را برای شما تعیین کند تا بتوانید نتایج مداوم را تجربه کنید. هرچه این عضلات را آرامتر نگه دارید ، ظاهر آن خطوط بهتر خواهد بود. شما همچنین وقتی جلوه های بوتاکس را تجربه می کنید ، این خطوط را عمیق را دیگر نخواهید دید.

 

Comments are closed.