میکرونیدلینگ پوست یک روش آرایشی با حداقل تهاجمی است که گردش خون شما را تحریک می کند. این روش به طور معمول برای بهبود ظاهر زخم ها و افزایش تولید کلاژن انجام می شود. میکرونیدلینگ در یک محیط بالینی چندین ساعت طول می کشد تا آماده شود و تحت آن انجام شود.

چیزی که غالباً در مورد میکرونیدلینگ پوست مورد توجه قرار نمیگیرد، مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ است. میکرونیدلینگ در واقع پوست شما را سوراخ می کند ، بنابراین شما باید برای محافظت ازپوست خود باید اقداماتی را انجام دهید.

قیمت میکرونیدلینگ

چه انتظاری بعد از میکرونیدلینگ است

پس از انجام یک روش میکرونیدلینگ ، برخی از عوارض جانبی مورد انتظار است. ممکن است پوست قرمز روشن باشد ، گویا شما کل روز را در آفتاب گذرانده اید و آفتاب سوختگی ملایم و متوسطی دارید.

قرمزی و تورم به احتمال زیاد به مدت ۲۴ ساعت یا کمی طولانی تر ادامه خواهد داشت. حتی با مراقبت های مراقبتی دقیق ، شما نمی توانید برای خلاص شدن از شر قرمزی بلافاصله پس از میکرونیدل کار زیادی انجام دهید.

پوشاندن قرمزی با آرایش یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید ، زیرا آرایش باعث ایجاد منافذ روی پوست تازه می شود و حتی ممکن است باعث شکستگی شود. لازم است کمی صبر کنید تا قرمزی فروکش می کند ، اما در اینزمان می توانید محصولاتی با مواد مناسب را با مواد طبیعی به کار ببرید تا کمی تسکین پیدا کنید.

تورم و برخی از لایه برداری پوست تا ۴۸ ساعت پس از میکرونیدلینگ پوست در حد طبیعی است. عوارض جانبی دیگر مانند برجستگی ها ، بریدگی ها و خشکی پوست نیز در محدوده مواردی است که ممکن است بعد از میکرونیدلینگ تجربه کنید ، اما همه افراد آنها را تجربه نمی کنند.

مراقبت های بعد از میکرونیدلینگ با مرطوب کننده و پاک کننده های ملایم می تواند عوارض جانبی شما را به حداقل ممکن برساند.

نکات مراقبتهای ویژه


پزشک شما باید دستورالعملهای دقیقی درمورد اینکه پس از میکرونیدلینگ چه کاری انجام دهید ، ارائه دهد. این دستورالعمل ها ممکن است به طور خاص بر اساس تاریخچه پزشکی یا نوع پوست شما باشد ، بنابراین حتما آنها را با دقت دنبال کنید.

به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید ۲ هفته اول پس از میکرونیدلینگ به طور مداوم ضد آفتاب استفاده کنید. حتماً در روزهای بعد از معالجه خود از ضد آفتاب استفاده کنید.
هفته اول بعد از عمل میکرونیدلینگ ، مدت طولانی طولانی در آفتاب صرف نکنید ، زیرا بیشتر از حد معمول در معرض آسیب آفتاب قرار خواهید گرفت.
برای جلوگیری از عفونت از هر نوع کرم موضعی آنتی بیوتیکی که پزشک برای شما تجویز می کند استفاده کنید.
دستان خود را قبل از لمس صورت خود بشویید.
در ۲۴ ساعت بعد از میکرونیدلینگ پوست ، به خصوص با یک برس آرایشی که قبلاً مورد استفاده قرار گرفته ، آرایش نکنید.
همچنین باید از استخرها ، سونا ها و موقعیت هایی که ممکن است به شدت عرق کنید ، از جمله تمرین های شدید در ورزشگاه ، برای جلوگیری از اسیب بهپوست تازه درمان شده خودداری کنید. پس از گذشت ۷۲ ساعت ، ممکن است بتوانید این فعالیتها را از سر بگیرید

استفاده از چه چیزی های مفید است


برای چند روز اول پس از انجام روش میکرونیدلینگ پوست ، لازم است از هرگونه محصول مراقبت از پوست که حاوی مواد شیمیایی خشن به معنای لایه برداری است ، خودداری کنید. از استفاده هر چیزی اسیدی برای پوست ، جلوگیری کنید و از اسید گلیکولیک یا آلفا هیدروکسی اسید استفاده نکنید.

از سرم رتینول A و ویتامین C باید برای ۴۸ ساعت اول ، حداقل ، بعد از میکرونیدلینگ اجتناب شود. پس از گذشت ۲ روز کامل ، ممکن است به جای انجام رژیم معمول خود ، به تدریج محصولات خود را به برنامه روزمره زیبایی خود اضافه کنید ، به خصوص اگر از محصولاتی استفاده کنید که دارای فرمول های ضد پیری قوی هستند.

مطمئن شوید که مواد پاک کننده ، تونر یا اسکراب هایی را که قصد دارید در طی ۲ تا ۳ روز پس از میکرونیدلینگ توسط ارائه دهنده خود استفاده کنید ،استفاده کنید تا مطمئن شوید که این مواد عوارض جانبی را بدتر نمی کنند.

اسید هیالورونیک می تواند از Source Trusted به دنبال میکرونیدلینگ استفاده شود ، و حتی در برخی موارد توصیه می شود که پس از انجام عمل ، به تولید کلاژن کمک کنید.

اگر پوست شما احساس خشکی می کند ، استفاده از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده برای جلوگیری از رطوبت و آبرسانی صورت خود پس از میکرونیدل ، به طور کلی بی خطر است. از استفاده از مواد طبیعی و ملایم که با آنها آشنا نیستید ،خود داری کنید.

بهبود
قرمزی که شما از میکرونیدلینگ تجربه می کنید ، عمدتا طی ۴۸ ساعت از منبع معتبر محو می شود. علائم دیگر ، مانند لایه برداری و شکستگی ، ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

بیشتر بهبودهای قابل مشاهده از میکرونیدلینگ در روز اول یا دو روز پس از درمان اتفاق می افتد ، اما بهبودی تا ۲ ماه بعد از منبع اطمینان همچنان در زیر سطح پوست شما اتفاق می افتد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید


میکرونیدلینگ پوست معمولا به عنوان روشی بدون ریسک برای جوانسازی پوست در نظر گرفته می شود. گاهی اوقات ، عوارض جانبی می توانند تشدید شوند و نیاز به مراقبت پزشکی دارند. علائمی که باید از آن مراقبت کنید عبارتند از:

  • تب بیش از ۱۰۰٫۴ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد)
  • حالت تهوع
  • کندوها
  • تخلیه زرد یا سبز
  • خون ریزی
  • سردرد


عفونت های ناشی از میکرونیدلینگ پوست اتفاق می افتد غالباً وقتی از ابزارهایی که به طور صحیح استریل نشده باشند بر روی پوست شما استفاده می شود. واکنش های آلرژیک به سوزن های مورد استفاده برای میکرونیدلینگ نیز ممکن است.

Comments are closed.