چین و چروک لب که بعضی اوقات خط لب یا خط سیگاری نامیده می شوند ، خطوط عمودی اندکی هستند که روی لب افراد مسن شکل می گیرد. پنهان کردن این خطوط بسیار دشوار است. خلاص شدن از شر خطوط لب ، به جای تلاش برای پوشاندن آنها ، می تواند به راحتی 10 سال چهره شما جوان تر کند.

چین و چروک لب هم روی خود لب و هم بر روی پوست لب فوقانی شکل می گیرد. روی لب ها ، آنها مجموعه ای از خطوط عمودی ریز تشکیل می دهند، که اغلب از یک طرف دهان به طرف دیگر کشیده می شوند. غیر معمول نیست که رژ لب ها در این خطوط مستقر شوند ، و آنها را تاریک تر و کم عمیق تر از آنچه در واقع هستند نشان می دهند. بالای لب ، خطوط عمودی از لب به طرف بینی کشیده شده است. این چین و چروک ها عموماً عمیق تر و برجسته تر از آنهایی هستند که روی لب واقعی شما قرار دارد.

علل ایجاد چروک لب
طبق تحقیقات بعد از سن 20 سالگی ، شما حدود 1 درصد كلاژن كاهش می یابید. با کاهش تولید کلاژن ، پوست نازک تر و الاستیک می شود. لبها ، که در دوران جوانی به طور معمول پف می شوند ، با افزایش سن ، به طور قابل توجهی از بین می روند.

همچنین پیری پوست باعث تولید روغن کمتری می شود که می تواند منجر به خشکی مزمن شود. لب ها به دلیل قرار گرفتن مداوم در معرض عناصر ، به ویژه در معرض خشکی هستند.

چین و چروک لب

علت عمده دیگر چین و چروک لب ، قرار گرفتن در معرض آفتاب است. پوست روی لب های شما بسیار ظریف است و اغلب بدون محافظت است. قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش خورشید دلیل اصلی پیری زودرس است.

چین و چروک لب روی لب فوقانی اغلب در اثر سیگار کشیدن ایجاد می شود. سیگار کشیدن باعث ایجاد رادیکالهای آزاد در بدن می شود که به پیری زودرس کمک می کند. همچنین ممکن است که حرکت تکراری یک درگ بتواند به چین و چروک های لب کمک کند. چین و چروک لب ممکن است در تعقیب لب های مرتبط با نوشیدن از طریق نی یا بیان های تکراری صورت نیز نقش داشته باشد.

درمان
برای درمان علائم پیری در اطراف و اطراف دهان شما می توانید چند کار در خانه انجام دهید. کرم ها و سرم هایی که تولید کلاژن را تحریک می کنند راحل خوبی برای شروع هستند. محصولات کمی در بازار وجود دارد که ادعا می کنند در رفع چین چروک لب هستند.

برخی از روش های متداول برای روفع چین و چروک لب شامل موارد زیر است:+

ژل های تزریق
در حال حاضر بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی از پرکننده های تزریقی برای پر کردن خطوط و چین و چروک های مناسب استفاده می کنند و لب کاملتری به نظر می رسند. محلول حاوی اسید هیالورونیک ، مانند Restylane ، Juvederm و محصول جدید Volbella که به طور خاص برای خطوط لب طراحی شده است ، مستقیماً به لب و اطراف آن تزریق می شود. تقویت لب فرایندی است که توسط آن متخصصان مراقبت های بهداشتی از پرکننده ها استفاده می کنند تا لب ها کمی بزرگتر به نظر برسند. تغییرات ظریف اما مؤثر است.

https://cimaru.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%84%d8%a8-%d9%88-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

لایه برداری شیمیایی
روشی است که باعث از بین بردن لایه بالایی پوست می شود تا لایه ای جوانتر و جوان تر جای خود را بگیرد. این می تواند به بهبود ظاهر چین و چروک های ظریف ، زخم های سبک و لکه دار شدن پوست کمک کند. لایه برداری های شیمیایی به ویژه برای لب فوقانی مناسب هستند. انواع مختلفی از لایه برداری وجود دارد که از نظر قدرت و شدت آن بسیار متفاوت است.

جبران مجدد لیزر
لیزر تکنیک دیگری برای از بین بردن لایه بالای پوست و رفع چین و چروک لب است تا جایی که پوست جوان تر به وجود آید. لیزر باعث سفت شدن پوست می شود. این ماده به ویژه در پوست اطراف دهان ، بینی و چشم موثر است. این روش باعث می شود افراد 10 تا 20 سال جوان تر به نظر برسند. نتایج این روش بیشتر از سایرین – تا 10 سال – ادامه دارد!

درم ابریشن
Dermabrasion نتیجه ای شبیه به شیمیایی کردن پوست سبک ایجاد می کند. dermabrasion استاندارد یک روش پزشکی است و معمولاً تحت آرام بخش انجام می شود. برای از بین بردن لایه بالای پوست از یک برس دوار استفاده می کند. میکرودرم ابریشن یک روش نرمتر است که اغلب توسط متخصصین زیبایی با دستگاه دستی انجام می شود که لایه بالایی پوست را با جریانی از کریستال ها یا نوک الماس جلا می دهد. دستگاه لایه بالایی پوست را خالی می کند. برای به دست آوردن نتایج مورد نظر شما ممکن است نیاز به چندین روش داشته باشید ، که طی چند ماه پخش شده است.

میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ روشی نسبتاً جدید است که می تواند به کاهش چین چروک لب کمک کند. این شامل یک غلتک با سوزن های ریز است که به طور مکرر پوست را سوراخ می کند. این امر به تحریک تولید کلاژن کمک می کند ، که ظاهر خطوط ریز را بهبود می بخشد و ظاهر جوانی تری ایجاد می کند. این یک تکنیک موثر برای سفت کردن پوست است.

پلاسمای غنی از پلاکت
این روشی است که از یک جزء خون خود فرد برای تحریک تولید کلاژن استفاده می کند. از پلاکت های فرد محلول تهیه شده است ، سلولهای خونی کمی هستند که به بهبودی کمک می کنند و از طریق دستگاه میکرونیدل به صورت شما تزریق می شوند.

بوتاکس
خطوط اطراف لب اغلب در اثر تکرار حرکت عضلات ایجاد می شود و بوتاکس باعث شل شدن عضلات می شود. تزریق بوتاکس توسط یک متخصص باتجربه و آموزش دیده در مقادیر کم می تواند با جلوگیری یا کاهش حرکت ماهیچه ها باعث کاهش چشمگیر چین و چروک لب شود.

هزینه
هزینه رفع چین و چروک لب می تواند بسته به مکان زندگی شما و روشی که انجام می دهید متفاوت باشد. همیشه هنگام انجام یک روش پیشرفته ، به دنبال یک متخصص بهداشت و متخصص و آموزش دیده باشید.

طبق انجمن انجمن جراحان پلاستیک و انجمن جراحی زیبایی پلاستیک آمریکا ، میانگین هزینه روشهای 2016 شامل موارد زیر است:

تزریق ژل:800 هزار تا 1500 برای تزریق 1 میلی لیتر
شیمیایی: 535-673 دلار در هر جلسه
Dermabrasion: 1،368 دلار
میکرودرم ابریژن: 138 دلار در هر جلسه
استفاده از لیزر: 1000 دلار – 2330 دلار
میکرونیدلینگ: 100-700 دلار در هر جلسه
پلاسمای غنی از پلاکت: 500 تا 3000 دلار
بوتاکس: در هر جلسه 150 تا 376 دلار

نتیجه
اگر چین وچروک لب برای شما هم مسئله ساز شده است جای نگرانی نیست روشهای درمانی یادی طی سالهای اخیر به وجود امده است. بسته به نوع روشی که برای رفع چین و چروک های لب استفاده می شود، نتایج ممکن است ماه ها یا سالها به طول انجامد.

بسیاری از این روشها قبل از مشاهده هر نتیجه نیاز به چندین جلسه دارند. همچنین ، کبودی و سوزش عوارض جانبی متداول است ، بنابراین در مورد میزان خرابی انتظار با پزشک خود صحبت کنید.

Comments are closed.