رفع چین و چروک پوست:با افزایش سن ، پوست شما کمتر از پروتئین های کلاژن و الاستین تولید می کند. این باعث می شود پوست شما نازک تر و در مقابل آسیب کمتر مقاومت کند. قرار گرفتن در محیط های نامناسب ، کم آبی و سموم می تواندچین و چروک ها را در صورت شما برجسته کند. چین و چروک ها بخشی طبیعی از پیر شدن هستند و هیچ دلیلی برای ترس از پیر شدن آنها وجود ندارد. اما اگر دوست دارید روش های رفع چین و چروک پوست را بدانید و انها را از صورت خود کم کنید ، روش های طبیعی برای این کار وجود دارد.

 

  1. از ضد آفتاب استفاده کنید
    اکثر مردم می دانند که زدن کرم ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک کند. یک منبع پژوهشی در سال 2013 در منبع معتبر در Annals of Medicine داخلی نشان داد که ضد آفتاب همچنین به تأخیر در علائم پیری و رفع چین و چروک پوست کمک می کند. در حالی که احتمالاً از قبل کرم ضد آفتاب را برای ساحل پوشیده اید، زدن هر روز کرم ضد آفتاب روی پوست صورت موجب سلامتی پوست برای طولانی مدت خواهد بود.
  1. مصرف قند خود را محدود کنید
    جامعه پزشکی همچنان اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی تأثیر مصرف قند بر سلامتی شما کسب کرده است. قند موجود در بدن فرآیندی به نام گلیکاسیون را خاموش می کند و محصولات نهایی پیشرفته گلیکاسیون (موسوم به AGEs) منبع خوبی برای پوست نیستند. پیری کلاژن موجود در بدن شما را تجزیه می کند و پوست با گذشت زمان می تواند پیرتر به نظر برسد. محدود کردن میزان مصرف قند و غذاهای سرشار از روغن در طی زمان به رفع چین و چروک پوست کمک می کند.
  1. ترک دخانیات
    استعمال سیگار به دلایل زیادی برای سلامتی شما بد است ، اما بسیاری از مردم نمی دانند که می تواند پوست صورت را دچار پیری زودرس کند. یک مطالعه جالب ، چهره های 79 جفت دوقلوهای یکسان را که یکی در آنها عادت به سیگار کشیدن داشت و دیگری مورد نداشت مورد بررسی قرار داد. تفاوت های چشمگیر در سنین آنها باعث شده است که سیگار کشیدن بر روی پوست صورت تأثیر بگذارد. حتی وجود دود ثانویه خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها و سایر بیماری ها را افزایش می دهد و ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

4- از روغن نارگیل استفاده کنید
روغن نارگیل نرم کننده طبیعی است. یعنی وقتی آن را روی پوست خود بمالید ، شکاف های اپیدرم شما را پر می کند و باعث می شود پوست شما صاف شود. استفاده از روغن نارگیل روی پوست نه فقط باعث صاف شدن آن نمی شود ، بلکه به پوست نیز کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کند ، و این باعث می شود صورت شما پر رنگ تر شود. به عنوان یک مزیت اضافی ، روغن نارگیل مورد مطالعه قرار گرفته است. منبع معتبر و یک درمان مؤثر برای خشکی پوست است.

5- بتاکاروتن خود را تقویت کنید
بحث پزشکی در مورد چگونگی و چرا بتا کاروتن ها باعث جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید از آسیب رساندن به پوست و چشم شما می شود. بتا کاروتن و رتینول (ویتامین A) اغلب مواد تشکیل دهنده کرم های ضد چروک آرایشی و بهداشتی برای خرید در بازار هستند. اما برای دسترسی به بتاکاروتن نیازی به خرید محصول ندارید. می توانید یک مکمل بتا کاروتن مصرف کنید و فواید آن را در پوست خود مشاهده کنید. حداقل 30 میلی گرم در روز بتا کاروتن ، که به صورت خوراکی مصرف می شود ، می تواند برای سلامتی و ترمیم پوست مفید باشد.

6-چای برگ برگ مرمر را امتحان کنید
یکی از استراتژی های جدید جدید که برای رفع چین و چروک پوست به کار می رود ، استفاده از چای برگ گیاه بادرنجبویه است. مطالعه‌ای که یک نمونه کوچک از افرادی که در حال نوشیدن چای برگ مرموز لیمو هستند با یک گروه دیگر که مشروبات الکلی چای برگ جو را نوشیدند ، مقایسه کرد ، محققان را به این نتیجه رسیدند که عصاره برگ مومیایی بادرنجبویه باعث کشش بیشتر پوست شده و آسیب بافت را اصلاح می کند.

7-وضعیت خواب خود را کنترل کنید
بعضی از چین و چروک های صورت شما می تواند ناشی از موقعیتی باشد که در آن می خوابید. این حالت “فشرده سازی” نامیده می شود و این ناشی از فشار بر روی صورت شما در هر شب به همین روش است. با گذشت زمان ، این فشرده سازی باعث می شود پوست شما در بعضی از نقاط ضعیف تر از سایر نقاط باشد و چروک ایجاد شود. با خوابیدن روی کمر می توانید از چروک های فشرده سازی جلوگیری کرده و راهی جهت رفع چین و چروک پوست است.

8- صورت خود را مرتبا بشویید
گذاشتن سه تا پنج دقیقه وقت اضافی برای شستن صورت در شب هرگز اتلاف وقت نیست. وقتی یک شب آرایش را روی صورت خود می گذارید ، پوست شما بیشتر آن را جذب می کند. از آنجا که بیشتر مواد آرایشی حاوی مواد شیمیایی سختی هستند ، این امر به استرس اکسیداتیو با پوست شما کمک می کند. به همین دلیل است که سه تا پنج دقیقه دیگر برای شستن صورت در شب هیچ وقت تلف کردن نیست . از شستشوی شدید صورت خودداری کنید. قبل از اینکه بخوابید ، از یک پاک کننده بر پایه آب استفاده کنید و صورت خود را با مقداری آب سرد پاشیده شده تمیز کنید.

9-از نور ماوراء بنفش خودداری کنید
نور ماوراء بنفش ، علت اصلی ایجاد منبع چروک اکثر چین و چروک های صورت ، گردن ، بازوها و دست ها است. و در حالی که نمی توان از نور ماوراء بنفش به طور کامل اجتناب کرد ، مراحلی وجود دارد که می توانید برای کاهش میزان قرار گرفتن در معرض دریافت کنید. در طول جلسات طولانی آفتاب گرفتن در ماسه ، یک لوسیون برنزه کننده ضد آفتاب انتخاب کنید و از کلاهی استفاده کنید که صورت شما را از دور خورشید محافظت کند. در صورت امکان ، در هنگام سرگرمی در فضای بیرون ، شلوار و پیراهن آستین بلند را بپوشید این موارد موجب رفع چین و چروک پوست می شود. شما هنوز هم مقداری از نور آفتاب را جذب می کنید ، اما نمی توانید در ایجاد چین و چروک روی پوست خود نقش داشته باشید.

10- آنتی اکسیدان خود را بالا ببرید
پوست در معرض استرس اکسیداتیو بیشتر از سایر اندامهای بدن است. این بدان معنی است که پوست شما فقط با طی کردن کارهای روزمره ممکن است آسیب دیده باشد. آنتی اکسیدان ها به FightTrusted کمک می کنند تا آسیب هایی را که استرس اکسیداتیو به سلول های شما وارد می کند کنترل کند. در حالی که می توانید یک کرم ضد آفتاب یا کرم چروک غنی شده با آنتی اکسیدان ها خریداری کنید ، روش های زیادی برای دریافت آن تقویت کننده آنتی اکسیدان برای پوست شما وجود دارد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از زغال اخته ، لوبیا ، انگور ، و اسفناج به شما کمک می کند پوست سالم داشته باشید. ور درنتیجه موجب رفع چین و چروک پوست می شود.

Comments are closed.