لیفت صورت با نخ یک روش جزئی است که شامل قرار دادن نخ های ساخته شده از مواد سازگار با زیست سازگار مانند Polydioxanone (PDO) و اسید پلی- L- لاکتیک در زیر پوست و کشیدن آنها است. این نخ ها  بلافاصله در طول  زمان با اثرات مکانیکی پوست را بلند می کنند و حضور آنها سلول های پوست را به تولید کلاژن جدید ترغیب می کند که به دستیابی به ظاهر جوان تر برای مدت زمان طولانی تری کمک می کند.

همانطور که همه ما می دانیم ، طراوت و شادابی پوست برای همیشه دوام نمی یابد. و پوست شکل محکم و کامل خود را حفظ نمی کند. با افزایش سن ، پوست آنها نازک تر می شود و شروع به از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می کند. در نتیجه ، چین و چروک ها روی صورت شروع می شوند و پوست شل تر می شود.

درمان های جوانسازی پوست می تواند راه حلی برای رفع چین و چروک های  پوست باشد زیرا می توانند برخی از استحکام پوست را احیا کنند ، اما تا همین اواخر عمل جراحی تنها راه برای از بین بردن پوست شل بود. مشکل این بود که بسیاری از خانم ها قادر به عمل جراحی نیستند و تمایل ندارند و اکثر آنها گزینه های غیرجراحی را ترجیح می دهند. خوشبختانه ، اکنون روش جدیدی وجود دارد که نیازی به استفاده از عمل جراحی ندارد ، و این روش لیفت صورت با نخ است.

در اینجا 8 مورد که باید بدانید وجود دارد.

 

1) روش های مختلفی از لیفت صورت با نخ وجو دارد

دو روش اصلی برای لیفت صورت با نخ وجود دارد: NovaThreads و Silhouette InstaLift.

 در حالی که این دو روش از یک مکانیسم یکسان استفاده می کنند ، تفاوت های اساسی بین آنها وجود دارد.

نخ های نوا از Polydioxanone (PDO) ساخته شده است ، این ماده زیست سازگار است که برای حل شدن توسط بدن شما طراحی شده است. آنها به آرامی حل می شوند و 6 ماه در بدن شما باقی می مانند. نخ های PDO کمی آلیفت ایجاد می کنند اما باعث تحریک کلاژن بیشتر می شوند ، بنابراین نتایج 1 تا 2 سال به طول می انجامد.

نخ های Siluette Instalift از Poly-l-lactic ساخته شده اند ، که این ماده نیز زیست سازگار است. نخ های مورد استفاده در این عمل از آنجا که با مخروط های کوچک در هم پیچیده اند کمی متفاوت است. این نخ ها لیفت بیشتری تولید می کنند ، باعث تولید کمتر کلاژن می شوند و 12 ماه در بدن شما باقی می مانند. از این رو ، نتایج تا 3 سال دوام می آورد.

2) نتایج لیفت صورت با نخ زودتر ظاهر می شوند

بیشتر افراد به دلیل زمان ریکاوری کوتاه ، لیفت نخ را ترجیح می دهند. برای بازیابی فقط حدود دو روز زمان نیاز است که در مقایسه با زمان بازیابی صورت در 4 هفته بسیار کوتاه است.

در حالی که بیماران ممکن است بعد از عمل کمی احساس درد و تورم کنند ، به ندرت به مسکن های قوی نیاز دارند. بنابراین ، اکثر بیماران می توانند بلافاصله بعد از عمل به سر کار خود برگردند و حتی ممکن است بلافاصله بعد از آن ماشینهای خود را به خانه منتقل کنند. با این وجود توصیه می شود چند روز استراحت کنید.

3) انتظارات واقع بینانه از لیفت نخ داشته باشید

به خاطر داشته باشید که لیفت با نخ نتیجه ای مشابه با روش های دیگر نخواهد داشت. اگرچه هر دو باعث بهبود سطح پوست می شوند ، اما هرکدام به نوعی با دیگری متفاوت هستند. در حالی که از مزایا سایر روشها  شامل از بین بردن پوست اضافی و سفت شدن عضلات است ، لیفت نخ فقط پوست شل صورت را بالا می برد.

با این حال ، اگر شما دارای  پوست ملایم یا متوسط ​​هستید ،لیفت صورت با نخ برای شما مناسب است. ممکن است انتظار داشته باشید که نتیجه چشمگیر و ظاهری جوانانه به دنبال انجام عمل لیفتینگ نخ وجود داشته باشد.

4) دوری از برخی فعالیت در ابتدا

اگرچه تمرینهای سبک مانند پیاده روی می توانند بعد از یک هفته بعد از عمل از سر گرفته شوند ، اما از هرگونه ورزش که فشار بر ناحیه تحت درمان قرار می دهد ، بسیار مهم است. ورزش هایی مانند وزنه برداری و یوگا معمولاً به مدت یک هفته ممنوع است ، اما همیشه توصیه می شود قبل از از سرگیری مجدد از جراح خود سؤال کنید.

همین قوانین در مورد فعالیتهای جنسی اعمال می شود. معمولاً قبل از بازگشت به زندگی جنسی باید یک هفته صبر کنید. با این حال ، باید در نظر داشته باشید که اگر این عمل روی باسن انجام شود ، ممکن است مدت زمان طولانی تری منتظر بمانید. از جراح خود بپرسید چه موقعی خوب است که فعالیت های جنسی خود را از سر بگیرید.

5) حداقل 48 ساعت پس از لیفت صورت با نخ از آرایش کردن دوری کنید

بسیار مهم است که اجازه دهید مکان های درمان شده به طور کامل بهبود پیدا کنند. بنابراین ، توصیه می شود قبل از انجام عمل آرایش حداقل 48 ساعت پس از عمل صبر کنید. پس از آن ، شما ممکن است آرایش کنید تا به شما در پوشش کبودی های باقیمانده بپردازد ، اما حتماً هنگام انجام این کار ، از مالش صورت خود به شدت جلوگیری کنید.

6) منطقه ی درمان شده نباید حداقب تا 12 ساعت مرطوب شود

شما نباید حداقل 12 ساعت پس از انجام عمل ، دوش بگیرید یا محل درمان را تمیز کنید. هنگامی که بعد از آن دوش خود را شروع کردید حتماً محل درمان را با یک دست بشویید و 3 هفته آن را ماساژ ندهید.

حداقل 1 هفته از شنا ، سونا و وان های گرم خودداری شود. با این حال ، برخی از پزشکان توصیه می کنند قبل از شروع مجدد این فعالیت ها صبر کنید تا کاملاً بهبود یابید.

7) عوراض ناچیزی در لیفت با نخ وجود دارد

با توجه به بریدگی های کوچک و عدم قطع خون رسانی به پوست ،لیفت صورت با نخ در مقایسه با برش صورت خطرات و عوارض کمتری دارد. علاوه بر این ، نخ های مورد استفاده در این عملیات بی خطر هستند زیرا توسط FDA آزمایش و تأیید شده اند ، و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

البته ممکن است عوارض جانبی مانند کبودی یا تورم به وجود آید اما خبر خوب این است که آنها در زمان بسیار کمی برطرف می شوند. در برخی شرایط نادر ، نخ می تواند نمایان شود. اگر این اتفاق بیفتد نگران نباشید ، جراح می تواند نخ را به راحتی از بین ببرد ، جایگزین یا حتی تنظیم کند.

8) چه کسانی می تواند از لیفت نخ استفاده کنند

نخ های نوا برای بیمارانی که پوست سنگین تری دارند ، دارای ملین متوسط ​​است. بنابراین ، هر فرد بالای 18 سال می تواند کاندیدای خوبی برای این روند باشد.

از طرف دیگر ، نخ های Silhouette Instalift برای افراد از اواسط دهه 30 تا اواخر دهه 50 با سستی ملایم و متوسط ​​پوست توصیه می شود.

نتیجه

با توجه به کم خطر بودن روش لیفت صورت با نخ و مدت زمان ریکاوری کوتاه آن ، می توانید با ترکیب لیفت نخ با سایر روش های غیر جراحی مانند Ultherapy نتایج را ارتقا دهید.

به خاطر داشته باشید که سر نخ هیچ لکه ای روی پوست را درمان نمی کند. بنابراین هرگونه علائم سطحی از پیری باید با تکنیک تجدید سطح پوست درمان شود.

Comments are closed.