نخ لیفت PDO کاربردهای بسیار زیادی در لیفت صورت و بدن دارد و نوعی نخِ درمانی، می‌باشد که بافت‌های شل و افتاده‌ی پوست را کشیده و سفت می‌کند. نخ لیفت PDO که به آن نخ لیفتینگ هم گفته می‌شود، به عمق لایه‌ی پوست وارد شده و موجب تغییر بافت‌های پوست می‌شود. لیفت با نخ PDO یک روش ساده است که شامل لیفت پوست با بخیه است. بیماران می‌توانند از مزایایی مانند حداقل زمان از کار افتادگی (استراحت)، نداشتن جای زخم و عوارض کمتر بعد از عمل بهره‌مند شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با این مدل از نخ لیفتینگ و کاربرد و اجرای آن در لیفت صورت آشنا سازیم.

انواع مختلف نخ‌های جوان‌ساز صورت

نخ‌های جوانسازی برای بهبود شلی پوست اثر تحریک کنندگی کلاژن را دارند. این نسخه‌ها توسط پزشک با بهره‌گیری از متد طب سوزنی چینی T زیر پوست کار گذاشته می‌شوند و باعث تحریک اثر کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. نخ های جوانساز انواع مختلفی دارند که در طول زمان بهبود یافته و به نسخه‌های نسل اول، نسل دوم و نسل سوم تقسیم‌بندی می‌شوند.

نخ‌های مونو یا نسل اول

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد نخ‌ها، اثر جوانسازی و تحریک‌کنندگی کلاژن را ایفا خواهند کرد به طوری که بعد از تزریق این خواص زیر پوست شما بعد از بی حسی در حدود دو الی سه سال مثل تار و پودی در زیر پوست شما پوست را تحریک می‌کنند تا خود را سفت‌تر و جوان‌تر نگه دارد. معمولا ً در بازار ایران قیمت هر نخ مونو بین ۵۰ هزار تومان الی ۱۰۰ هزار تومان می‌باشد. پزشک شما با توجه به وسعت نیاز معمولاً تعداد نخ‌های مونو را انتخاب می‌کند تعداد مورد استفاده نسبت به نسخه‌های نسل بعد معمولاً بیشتر است چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ عدد.

نخ‌های نسل دوم یا نخ‌های پرکننده یا نخ‌های تابیده شده

این‌ها علاوه بر اینکه اثر تحریک‌کنندگی کلاژن را دارند مثل ژل‌ها یا پرکننده‌ها خاصیت پر کردن نواحی گود در صورت را دارا هستند. به عنوان مثال می‌توانیم به جای تزریق ژل در خطوط خنده از نخ‌های اسکرو یا تابیده شده استفاده کنیم. این نخ‌ها نسبت به نخ‌های مونو قیمت بالاتری دارند. قیمت حدودی برای هر نخ در بازار ایران حدود ۱۵۰ هزار تومان الی ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد.

نخ‌های نسل سوم یا نخ های کاگ

این نسخه‌ها پیشرفته‌ترین نوع نخ‌های جوانساز به حساب می‌آیند. از این نسخه‌ها علاوه بر اثر جوانسازی، پرکنندگی، ‌توان انتظار کشش و لیفت پوست را نیز دارا می‌باشند. به نحوی که بعد از کاشت نخ لیفت در قسمت افتاده یا شل پوست مثل افتادگی پوست در اطراف دهان می‌توان این افتادگی را رفع نمود و ظاهری زیبا و پوستی کشیده شده را در صورت فرد بازسازی کرد.

لیفت با نخ PDO

لیفت با نخ PDO - نخ لیفت

لیفت با نخ PDO درمانی است که  با استفاده از نخ‌های ساخته شده از پلی دیوکسانون کشیده و سفت می‌کند. نخ لیفتینگ به عمق لایه‌ی پوست وارد شده و سه اثر بر جای می‌گذارد:

  • لیفتینگ فوری پوست از طریق اثرات مکانیکی،
  • تجدید سلول از طریق تحریک کلاژن و عروق جدید برای بهبود بافت، خطوط ریز و چین و چروک.
  • سفت شدن پوست با نزدیک کردن بافت‌ها.

نخ‌ها پس از شش ماه از طریق هیدرولیز از بین می‌روند. خطوط (کانتورهای) کشیده‌ی صورت ممکن است به دلیل اثرات جوان‌سازی سلولی تا دو سال باقی بمانند.

درمان با نخ PDO بی‌خطر است و عوارض جانبی آن بسیار اندک می‌باشد.

لیفت با نخ PDO با حداقل میزانِ تهاجم چگونه عمل می‌کند؟

لیفت با نخ PDO با حداقل میزانِ تهاجم چگونه عمل می‌کند؟ - نخ لیفت

این گزینه‌ی موثر و غیرجراحی لیفت صورت برای بسیاری از بزرگسالانی که مایل به تزریق هستند و می‌خواهند بدون نیاز به جراحی، لیفت فوری صورت خود را انجام دهند، مناسب است. استفاده از نخ لیفت PDO با استفاده از نخ‌های پلی دیوکسانون (PDO) در نواحی درمان انجام می‌شود؛ این نخ‌ها از طریق یک سوزن یا کانول کوچک زیر پوست قرار می‌گیرند. هیچ برشی در این روش ایجاد نمی‌شود. نخ‌های PDO در زیر پوست باقی می‌مانند تا در نهایت حل شوند. آنها بدن را تحریک می‌کنند تا به طور طبیعی کلاژن بیشتری برای سفت شدن پوست تولید کند. این نخ‌ها همچنین پوست را گرفته و به سمت بالا می‌کشند و نگه می‌دارند.

اگرچه این روش تحت مطالعات مثبت زیادی قرار گرفته است، اما بسیاری هنوز نسخه‌ی اصلی لیفت با نخ را که در اواخر دهه 90 معرفی شد به خاطر می‌آورند، اما این عملیات از آن زمان به بعد با جهش و پیشرفت‌هایی بهبود یافته است. این روش عوارض بسیار کمتری دارد و لیفت ظریف اما قابل مشاهده‌ای را در پوست صورت ایجاد می‌کند. برخلاف روال انجام شده در دهه 1990، نخ‌ها اکنون قابل‌جذب هستند و هرگونه عوارض جانبی لیفت با نخ PDO را به حداقل می‌رسانند.

لیفتینگ با نخ PDO همه کاره است و به ما امکان می‌دهد تا تقریباً تمام نواحی بدن را درمان کنیم، از جمله چین‌های بینی، لب‌ها، پلک‌ها، خطوط پنجه کلاغی، برآمدگی پیشانی میان دو ابرو (ابرومیان، گلابلا)، قوس ابروها، گردن، ناحیه اطراف چشم، شکم، داخل ران‌ها، باسن، دست‌ها و غیره.

نخ‌های PDO سوزن‌های زیر پوستی هستند که با بخیه‌ی تک رشته‌ای مصنوعی حاوی پلی دیوکسانون (PDO) پر می‌شوند. بخیه‌ی PDO با تحریک نئوکلاژنز، به ما کمک می‌کند کلاژنِ از دست رفته را جایگزین کنیم! پلی دیوکسانون مورد تأیید FDA است و یکی از ایمن‌ترین موادی است که می‌تواند در بدن استفاده شود. در طی 4-6 ماه، پوست شما نخ‌های (بخیه‌های) PDO را به طور کامل جذب می‌کند بدون اینکه بافت زخمی برجای بگذارد.

نحوه‌ی اجرای لیفتینگ با نخ PDO

نحوه‌ی اجرای لیفتینگ با نخ PDO - نخ لیفت PDO

انواع مختلف نخ‌ها مزایای مختلفی را ارائه می‌دهند. مثلاً از نخ‌های خاردار برای بلند كردن پوست استفاده می‌شود، در حالی كه از نخ‌های پیچ‌ خورده برای افزودن حجم به مناطقی مانند گونه‌ها یا خطوط عمیق مانند چین‌ خوردگی‌های لب و بینی استفاده می‌شود. نخ‌های صاف می‌توانند مشکلاتی مانند خطوط اطراف لب و پنجه کلاغ را برطرف کنند و همچنین می‌توانند مناطقی را که پوست شل یا نازک دارند برطرف کنند. لیفت با نخ در یکی از اتاق‌های درمان راحت با بی‌حسی موضعی برای بیماران انجام می‌شود.

هنگامی که مناطق مناسب را روی صورت شما مشخص کردیم، نخ‌ها با یک سوزن توخالی کوچک در محل‌های دقیق درج می‌شوند. به دلیل این که این روش با تزریق انجام می‌شود، نیازی به بریدگی یا برش‌های عمیق نیست. سپس تکنسین‌های ما به آرامی نخ‌ها را می‌کشند تا پوست جابجا شود. با محکم کردنِ لیفت، سوزن بدون ایجاد جای زخم بیرون کشیده می‌شود. این روند معمولاً براساس تعداد نخ‌های استفاده شده حدود یک ساعت طول می‌کشد.

در طول این روند چه نتایجی را باید انتظار داشته باشیم؟

در طول این روند چه نتایجی را باید انتظار داشته باشیم؟ - نخ لیفت PDO

نخ‌ لیفت PDO با سوزن استریل یا کانول به پوست وارد می‌شود. پزشک شما پس از وارد کردن سوزن، پوستِ شل را روی نخ‌های خاردار محکم می‌کند و لیفت فوری را برای شما انجام می‌دهد! از نخ‌های خاردار متعدد در هر طرف صورت برای لیفت صورت یا لیفت گردن استفاده می‌شود. نخ‌های صاف خطوط ریز و چین و چروک را هدف قرار می‌دهند و می‌توانند به جایگزینیِ کلاژن از دست رفته در بسیاری از مناطق بدن کمک کنند. ممکن است نخ‌ها را زیر پوست خود حس کنید تا زمانی که کاملاً حل شوند. بسته به مناطق تحت درمان، این روش ممکن است 30-60 دقیقه طول بکشد. ممکن است در طول عملیات ناراحتی جزئی وجود داشته باشد، اما به دلیل تکنیک‌های بهبود یافته و استفاده از لیدوکائین، مراجعه کنندگان درد کمتری را تجربه می‌کنند.

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که زمان را به عقب برگردانید! نرخ‌های PDO جوانی ما را بازیابی می‌کنند – با بالا بردن و حجم دادن به مناطق تحت درمان، علائم پیری را کاهش می‌دهد. این روش باعث بهبود بافت پوست می‌شود، خطوط ریز و چین و چروک پوست را به حداقل می‌رساند و پوست شما را در سطح سلولی تجدید می‌کند. نتایج حاصل از تحریک کلاژن در مناطق تحت درمان تا 12-15 ماه پس از عمل بهبود می‌یابد. ممکن است به مدت 2 تا 6 روز پس از درمان، کمی کبودی، درد و تورم داشته باشید. همچنین ممکن است تا دو هفته احساس خستگی خفیف و احساس ناراحتی داشته باشید.

آیا من می‌توانم داوطلب باشم و آیا لیفت با نخ PDO خطرناک است؟

آیا من می‌توانم داوطلب باشم و آیا لیفت با نخ PDO خطرناک است؟ - نخ لیفت PDO

داوطلب‌های ایده‌آل کسانی هستند که دچار کاهش حجم صورت، افتادگی پوست صورت یا گردن، شل شدن پوست یا کاهش کلاژن به طور کلی در صورت یا بدن هستند.

درمان‌ها بی‌خطر هستند و عوارض جانبی آنها نادر است. نخ‌ها و کانول‌های PDO به تأیید FDA رسیده‌اند، استریل شده‌اند و توسط متخصصان پزشکی بسیار آموزش دیده وارد می‌شوند. ما مفتخریم که به روزترین، ایمن‌ترین و موثرترین تکنیک‌ها را ارائه می‌دهیم.

 

*ما دوست داریم در مورد داوطلب شدن برای این روش درمانی با شما بحث کنیم – یک وقت مشاوره رزرو کنید تا ببینیم که آیا می‌توانیم به شما در بازیابی جوانی‌تان کمک کنیم!*

نخ‌ لیفت PDO را در کدام قسمت‌های صورت و بدن می‌توان استفاده کرد؟

نخ‌ لیفت PDO را در کدام قسمت‌های صورت و بدن می‌توان استفاده کرد؟

عملاً همه جا! در صورت برای چین و چروک‌های پیشانی و میان‌پا و همچنین استفاده از لیفت ابرو استفاده می‌شود (این کاربردها مخصوصاً برای افرادی که مایل به درمان با سم بوتولینوم نیستند بسیار مفید است). همچنین سایر نقاط اطراف چشم شامل چین‌های پنجه غازی و چین و چروک‌های ریز زیر چشم است. تأثیرات این روش روی گونه‌ها، خط فک و گلو نیز چشمگیر است و در آن بهبودی و محکم شدن پوست به طرز قابل توجهی حاصل می‌شود. این روش برای سفت کردن سینه و باسن، بازوها، ران‌ها و شکم اجرا می‌شود.

لیفتینگ نخ پلی دیوکسانون چیست؟

لیفتینگ نخ پلی دیوکسانون چیست؟ - نخ لیفت PDO

برای انجام این تکنیک ابتکاری، پزشکان ما از نخ‌ لیفت PDO در درجه جراحی برای تقویت و بالا بردن افتادگی یا نازک شدن پوست استفاده می‌کنند. این نخ‌ها به دلیل توانایی آنها در بازسازی بافت و تقویت کلاژن، در سایر روش‌ها مانند جراحی‌های قلب نیز استفاده شده‌اند. همچنین این نخ‌ها با خیال راحت جذب بدن می‌شوند. پس از ارزیابی پوست و بحث در مورد اهداف زیبایی‌شناسی، پزشک شما نخ مناسب را برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب انتخاب می‌کند. هنگامی که نخ‌ها به خوبی قرار بگیرند، بیماران می‌توانند بهبود کلی کیفیت پوست خود را مشاهده کنند. لیفتینگ با نخ پلی دیوکسانون می‌تواند به نفع افرادی باشد که می‌خواهند پیری را به تأخیر بیندازند و یا مشکلاتی مانند خطوط ریز و پوست افتاده را برطرف کنند.

نخ‌های لیفتینگ PDO در واقع نخ‌های پلی پروپیلن 100 درصد قابل جذب با قلاب‌های مخصوص هستند و به عنوان یک شبکه‌ی پشتیبان، بافت‌های صورت و بدن را به صورت کاملاً ایمن بازیابی و پشتیبانی می‌کنند. آنها جایگزین لیفتینگ با جراحی نمی‌شوند اما گزینه‌ی مناسبی برای افرادی هستند که دچار شل شدگی خفیف یا حتی شل شدگی قابل توجه پوست صورت شده‌اند اما مایل به جراحی نیستند.

زمان ریکاوری لیفت با نخ PDO

زمان ریکاوری لیفت با نخ PDO - نخ لیفت PDO

بسیاری از بیماران ما می‌خواهند درباره‌ی زمان ریکاوری لیفت با نخ بیشتر بدانند. خبر خوب این است که نتایج لیفت با نخ پلی دیوکسانون را می‌توان بلافاصله مشاهده کرد. نتایج نخ‌های پیچ خورده و صاف ممکن است حدود 2-3 ماه طول بکشد تا وقتی که پوست را از داخل تغییر شکل دهد. پس از انجام عملیات، پزشک متخصص لیست کوتاهی از دستورالعمل‌های ریکاوری را ارائه می‌دهد تا بتوانید از پوست خود در خانه مراقبت کنید.

بهبود جای سوراخ شدن نخ‌ها چند هفته طول خواهد کشید، یعنی ممکن است عوارض جانبی مانند قرمزی، درد و غالباً احساس کشش را تجربه کنید. به غیر از این، پس از لیفت با نخ PDO، واقعاً هیچ زمان از کار افتادگی (استراحت) وجود ندارد. در صورت نیاز به درمان‌های ترمیمی، پیگیری هر 6 ماه توصیه می‌شود. در نهایت، بر اساس رژیم ضد پیری شخصی، نتایج شما می‌تواند یک سال یا بیشتر ماندگار شود. ما توصیه می‌کنیم که از کرم ضد آفتاب با SPF بالا برای محافظت از پوستِ شاداب شده در برابر اشعه ماوراء بنفشِ مضر استفاده کنید و نتیجه را تا حد ممکن طولانی کنید.

درمان چه مدت طول می‌کشد و چه زمانی اثرات آن را می‌بینیم؟ این اثرات چقدر دوام می‌آورند؟

درمان با بی حسی موضعی (استفاده از کرم بی‌حس کننده یا بی‌حسی ساقه مغز با زیلوکائین تزریقی) انجام می‌شود و به مدت 30-45 دقیقه طول می‌کشد. تجزیه‌ی بیولوژیکی نخ‌ها در مدت 6 ماه صورت می‌گیرد تا کاملاً جذب شوند. با این حال، در این مدت بدن شبکه‌ای از کلاژن و الیاف الاستیک در اطرافِ واکنش خارجی بدن ایجاد کرده است و به همین دلیل اثرات درمانی 12 تا 16 ماه ماندگار می‌شوند.

بهترین نخ برای لیفت صورت

بهترین نخ برای لیفت صورت، نخی می باشد که عوارض کمتری برای بیماران نیز داشته باشد، همچنین بهترین نخ لیفت صورت، نخی می باشد که پس از طی درمان سازگاری مناسبی با بدن داشته باشد و اثری از خود در پی نداشته باشد. استفاده از نخ لیفت با کیفیت می تواند خطر کمتری را در پی داشته باشد.

در واقع نخ PDO جزء یکی از بهترین نخ لیفت صورت می باشد که برای درمان های زیبایی به کار می رود. مزیتی که این روش دارد آن است که برشی در بدن ایجاد نمی شود و پس از مدتی این نخ ها در بین حل می شوند.

بهترین نخ برای لیفت صورت نخی می باشد که موجب سفت شدن ییشتر پوست گردد و آن را کشیده تر نماید و ماندگاری بالایی نیز داشته باشد. درمان با استفاده از این گونه نخ ها بسیار راحت می باشد و در بسیاری از نواحی بدن به کار برده می شود.

خطوط و چین و چروک‌های ریز را برای همیشه درمان کنید

خطوط و چین و چروک‌های ریز را برای همیشه درمان کنید - نخ لیفت PDO

روش‌های آرایشی و بهداشتی به مهارت و تخصص بالینی بالایی نیاز دارند. در مورد لیفتینگ با نخ پلی دیوکسانون، توجه بالا به جزئیات نیز مهم است. ما در مرکز تخصصی سیمارو، سطح مراقبت بی‌نظیر با نتایج شگفت‌انگیز را ارائه می‌دهیم. به شما توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه می‌توانیم انجام دهیم، خدمات ما را مرور کرده و بررسی‌های آنلاین را مطالعه کنید. اگر با خطوط پنجه کلاغی دست و پنجه نرم می‌کنید، امروز با ما تماس بگیرید تا یک جلسه مشاوره برای بحث در مورد لیفتینگ با نخ PDO تعیین کنیم. چه به دنبال یک اصلاح کلی باشید، چه چند پیشرفت ظریف، ما راه‌حل مناسبی را برای شما ارائه می‌دهیم.

مزایای نخ قابل جذب در مقابل نخ‌های غیر قابل جذب قبلی

جذب کامل نخ تضمین می‌کند که هیچگونه دانه دانه شدن و سایر واکنش‌های بافت پوست رخ نخواهد داد، برخلاف چیزی که در نخ‌های غیر قابل جذب قبلی مشاهده شده است.

سوالات متداول

سوالات متداول - نخ لیفت PDO

نخ لیفت PDO چه کاری برای من انجام می‌دهد؟

نخ‌های PDO شکل V صورت شما را برمی‌گردانند. این نخ‌ها یک داربست ایجاد می‌کنند که از بافت‌هایی که به دلیل پیری واژگون شده یا کاهش یافته‌اند پشتیبانی می‌کند. این نخ بافت‌ها را با ظرافت بلند می‌کند و پوست شما را دوباره جابجا می‌کند تا صورت سفت‌تری داشته باشید.

چه مناطقی از بدن با نخ PDO درمان می‌شوند؟

نخ لیفت را می‌توان در هر نقطه‌ای از بدن استفاده کرد، اما بهترین عملکرد را در صورت و گردن دارد. از نخ PDO همچنین می‌توانید برای بالا بردن و سفت کردن پوست در بازوها، معده، بالای زانوها و ران‌ها استفاده کنید.

نخ لیفت PDO چگونه اِعمال می‌شود؟

بی‌حسی در طی مراحل به صورت موضعی و از طریق تزریق انجام می‌شود. نخ‌ها به صورت استراتژیک در زیر پوست قرار می‌گیرند. نخ‌های وارد شده پوستِ افتاده را می‌گیرند و پوست شما را جابجا می‌کنند. هیچ بریدگی و برشی در این روش وجود ندارد زیرا تمام مراحل درمانی با تزریق انجام می‌شود.

عوارض جانبی یا عوارض احتمالی هنگام استفاده از نخ‌ها چیست؟

بلافاصله پس از درمان در نقاط ورودی نخ‌ها تحریک و سوزش خفیف ایجاد می‌شود. در حین اِعمال، از آنجا که صورت ناحیه‌ای است که عروق آن به طور ویژه افزایش یافته است، ممکن است کبودی‌هایی ایجاد شود که طی چند روز کاهش می‌یابد. در این موارد بلافاصله پس از عملیات، از کیسه یخ و در روزهای بعد از کرم استفاده می‌کنیم.

آیا می‌توان نخ‌ها را با سایر درمان‌های تزریقی کلاسیکِ صورت ترکیب کرد و حتی به نتیجه‌ی بهتری دست یافت؟

استفاده از نخ را می‌توان با درمان‌های تزریقی کلاسیک صورت (سم بوتولینوم، اسید هیالورونیک برای پر کردن چروک یا مزوتراپی اتولوگ-PRP) ترکیب کرد و اینها به طور مکمل با هم می‌کنند. این بدان معنا است که نخ‌ها راه‌حلی برای شل شدگی و افتادگی پوست در خط فک ارائه می‌دهند، در حالی که سایر روش‌های تزریقی نتایج ملایم‌تری دارند. همین امر در مورد شل شدگی در ناحیه گردن نیز صدق می‌کند. علاوه بر این، وقتی نخ‌ها به مناطقی مانند قسمت جلویی یا چین‌های پنجه غازی، یعنی مناطق کلاسیک سم بوتولینوم، زده می‌شوند، نتایج با گذشت زمان بهبود می‌یابد و بیشتر می‌شود.

برای استعلام قیمت نخ لیفت با توجه به انواع مختلف برند لطفاً با ما تماس بگیرید.

برچسب ها :

نظرات خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید .