کول اسکالپتینگ چانه یک روش خنک کننده بدون جراحی است که برای کاهش چربی در مناطق هدفمند استفاده می شود.این روش مبتنی بر علم کرایولیپولیز است. کرایولیپولیز برای انجماد و از بین بردن سلولهای چربی از سرما استفاده می کند.
این روش برای رسیدگی به نواحی خاص از چربیهای سرسخت که پاسخگوی رژیم و ورزش نیستند ، مانند چانه ، ایجاد شده است.

امنیت این روش


 کول اسکالپتینگ در سال 2012 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شد. در این روش و نیازی به بیهوشی فرد نیست.تاکنون بیش از 6000،000 رویه در سراسر جهان انجام شده است.
ممکن است عوارض جانبی موقت را فرد تجربه کند، که باید طی چند روز پس از درمان از بین بروند. عوارض جانبی ممکن است شامل تورم ، کبودی و حساسیت باشد.
اگر سابقه بیماری رینود یا حساسیت شدید به دمای سرما وجود داشته باشد ، ممکن است برای شما مناسب نباشد.


  • این عمل حدود 35 دقیقه برای چانه طول می کشد.
  • انتظار حداقل زمان ریکاوری را دارید.
  • تقریباً بلافاصله بعد از عمل می توانید فعالیت های روزمره عادی را از سر بگیرید.

 کول اسکالپتینگ چیست؟


 کول اسکالپتینگ چانه یک روش کاهش چربی غیر تهاجمی است که شامل بیهوشی ، سوزن و برش نمی باشد. این اصل مبتنی بر خنک کردن چربی زیر جلدی است تا جایی که سلولهای چربی با فرآیند خنک کننده از بین می روند و توسط بدن جذب می شوند. چربی زیر جلدی لایه ای از چربی درست در زیر پوست است.

هزینه  کول اسکالپتینگ چانه چقدر است؟


هزینه با توجه به اندازه منطقه درمان ، نتیجه مطلوب ، اندازه درخواست کننده و همچنین مکان زندگی شما تعیین می شود. متوسط هزینه  کول اسکالپتینگ چانه بین 1800 تا 4 200 میلیون است و هر جلسه باید حدود 35 دقیقه طول بکشد. ممکن است یک یا دو جلسه درمانی لازم باشد.

 

 کول اسکالپتینگ چگونه کار می کند؟


 کول اسکالپتینگ مبتنی بر علم کرایولیپولیز است که از واکنش سلولی به سرما برای تجزیه بافت چربی استفاده می کند. با استخراج انرژی از لایه های چربی ، این فرآیند باعث می شود سلولهای چربی به تدریج از بین بروند در حالی که اعصاب ، ماهیچه ها و سایر بافت ها را تحت تأثیر قرار نمی دهند. پس از درمان ، سلولهای چربی هضم شده به سیستم لنفاوی فرستاده می شوند تا طی مدت زمان چند ماه به عنوان زباله فیلتر شوند.

روش برای کول اسکالپتینگ چانه


به نظر می رسد این دستگاه  کول اسکالپتینگ چانه شبیه به نازل های جاروبرقی است.در طول درمان ، پزشک یک پد ژل و اعمال کننده را بر روی چانه شما قرار می دهد. اپلیکاتور خنک کننده تنظیم شده را در منظقه مورد نظر می دهد. در حین اجرای فناوری مکش و خنک کننده به قسمت هدف ، دستگاه روی پوست شما منتقل می شود.

ممکن است در طول فرایند احساس کشیدن و مچ پا شدن را تجربه کنید ، اما در کل ، این روش شامل درد کمتری است. ارائه دهنده به طور معمول بلافاصله پس از درمان ، مناطق تحت درمان را ماساژ می دهد تا بافت عمیق یخ زده شکسته شود. این به بدن شما کمک می کند سلولهای چربی نابود شده را از بین ببرد. برخی گفته اند که این ماساژ ناراحت کننده است.

عوارض  کول اسکالپتینگ


 کول اسکالپتینگ توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است. در صورت حساس بودن به دمای سرما ممکن است در طول عمل ناراحتی بیشتری را تجربه کنید.

سایر عوارض جانبی رایج در طول عمل شامل موارد زیر است:

  • مور مور
  • نیش زدن
  • کشیدن


هنگامی که منطقه درمان بی حس شد ، همه اینها باید فروکش کنند.

برخی از عوارض جانبی بعد از انجام این عمل شایع است زیرا بدن شما به مدت چند هفته به کاهش سلول های چربی ادامه می دهد. علائم شامل:

  •  
  • تورم
  • حساسیت
  • درد و احساس سوزن سوزن شدن
  •  

یک عارضه جانبی نادر اما جدی به نام هایپرپلازی چربی پارادوکس گفته می شود. این اتفاق می افتد وقتی سلول های چربی ماه ها پس از انجام  کول اسکالپتینگ چانه بازسازی می شوند. برای چانه ، این عارضه جانبی نادر می تواند به این معنی باشد که چربی اطراف چانه می تواند دوباره ظاهر شود.

پس از کول اسکالپتینگ چانه چه انتظاری دارید


بعد از یک روش کول اسکالپتینگ چانه ، زمان ریکاوری کمی وجود ندارد. اکثر افراد بلافاصله می توانند فعالیت روزمره را از سر بگیرند. در بعضی موارد ، قرمزی یا درد جزئی ممکن است روی چانه رخ دهد ، اما به طور معمول طی چند هفته فروکش می کند.

نتایج در مناطق تحت درمان ممکن است در طی سه هفته پس از عمل قابل توجه باشد. نتایج معمولی پس از دو یا سه ماه حاصل می شود و روند چربی زدایی تا شش ماه پس از درمان اولیه ادامه می یابد.

کول اسکالپتینگ چانه با چاقی رفتار نمی کند و نباید جایگزین یک سبک زندگی سالم شود. ادامه رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای حفظ نتایج بسیار مهم است.

آماده شدن برای کول اسکالپتینگ چانه


کول اسکالپتینگ چانه نیازی به آمادگی زیادی ندارد. اما باید مطمئن شوید که بدن شما سالم و به وزن ایده آل شما نزدیک است. افرادی که بسیار اضافه وزن دارند یا چاق نیستند کاندیداهای ایده آل نیستند. کاندیدای ایده آل سالم و مناسب است.

اگرچه کبودی از مکش اعمال کننده بعد از کول اسکالپتینگ چانه رایج است ، اما ایده خوبی است که از داروهای ضد التهاب مانند آسپرین قبل از عمل خودداری کنید. با این کار کبودی که ممکن است رخ دهد را کاهش می دهد.

Comments are closed.