درمان اسکار با میکرونیدلینگ موجب شده که اسکارهای آکنه یا همان جای جوش به اندازه کافی ناامید کننده نباشد ، ممکن است گاهی اوقات با زخم هایی که جوش ها می توانند برجای گذارند حس بدی داشته باشید. جای زخم آکنه می تواند با برداشتن پوست شما ایجاد شود. مانند سایر انواع زخم ها ، افراد مبتلا به آکنه می توانند چندین ماه یا حتی سال دوام بیاورند.

اگر محصولات متفاوتی را برای از بین بردن اسکار زخم ها امتحان کرده اید و نتیجه ای نگرفته یاد ، می توانید درمان اسکار با میکرونیدلینگ یا در مان جای جوش با میکرونیدلینگ را در نظر بگیرید، این روش توسط یک متخصص پوست و زیبایی انجام می شود تا انواع نگرانی های مربوط به مراقبت از پوست از جمله زخم ها و چین و چروک را درمان کند. همچنین درمان اسکار با میکرونیدلینگ به درمان اسکار آکنه  نیز کمک کند و مطالعات بالینی نتایج مثبت کلی را نشان داده است.

اگر در مورد درمان اسکار با میکرونیدلینگ یا در مان جای جوش با میکرونیدلینگ کنجکاو هستید در ادامه به صورت مختصر در مورد روش و چگونگی  در مان جای جوش با میکرونیدلینگ و  اثربخشی و عوارض احتمالی آن  با متخصص پوست ، صحبت شده است.

اثربخشی در مان جای جوش با میکرونیدلینگ

همانطور که از نام این محصول پیداست ، میکرونیدلینگ از سوزن های ریز استفاده می کند که پوست شما را لکه دار می کند. در طی مراحل لکه بینی ، پوست شما در تلاش برای بهبود زخم های کوچک توسط سوزن ها ، کلاژن بیشتری تولید می کند.

این تئوری یک است که کلاژن جدید ایجاد شده به صاف کردن ظاهر پوست شما کمک می کند تا خطوط ریز ، چین و چروک و زخم را پر کنید. برای این منظور ، میکرونیدلینگ ممکن است در موارد زیر استفاده قرار گیرد:

  • جای زخم
  • درمان جای جوش با میکرونیدلینگ
  • زخمهای جراحی
  • ملاسما
  • آسیب آفتاب
  • علائم کششی
  • ضخیم شدن پوست
  • منافذ بزرگ
  • درمان ریزش مو با میکرونیدلینگ
درمان اسکار جوش

طبق آکادمی پوست و موی آمریکایی ، درمان اسکار با میکرونیدلینگ بهترین کار را برای زخم های آکنه – کوچک انجام می دهد. این مربوط به اثرات القاکننده کلاژن است. اگر جای زخم آکنه در روی پوست ایجاد شده است ، در حال حاضر کلاژن اضافی در آن منطقه وجود دارد.

برخی از مطالعات همچنین خاطرنشان کرده اند که اثرات میکرونیدلینگ بر روی زخم های آکنه حتی وقتی ترکیبات درمانی با ویتامین C یا PRP انجام شود ، حتی بهتر هستند.

برخلاف سایر روش های جوانسازی پوست با حداقل تهاجم ، مانند لیزر درمانی ، درمان اسکار با میکرونیدلینگ برای کسانی که پوستی تیره دارند بی خطر است. این امر به این دلیل است که لایه بیرونی پوست آسیب نمی بیند یا از بین نمی برد. همچنین میکرونیدلینگ برای پوست های نازک و حساس نیز بی خطر محسوب می شود.

عوارض جانبی درمان اسکار با میکرونیدلینگ

در ابتدا ، از درمان اسکار با میکرونیدلینگ یا درمان جای جوش با میکرونیدلینگ عوارض جانبی کمی انتظار می رود. این موارد شامل قرمزی ، کبودی و التهاب است. با این حال ، این عوارض ظرف چند روزبرطرف می شوند.

در طی چند روز اول بعد از درمان اسکار با میکرونیدلینگ یا درمان جای جوش با میکرونیدلینگ ، از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب و ورزش دقیق خودداری کنید. لایه بردارها و محصولات پوستی مبتنی بر الکل همچنین می توانند عوارض جانبی را بدتر کنند ، بنابراین باید از مصرف این موارد خودداری کنید.

همچنین ممکن است بعد از درمان اسکار با میکرونیدلینگ ، آکنه های پوستی را تجربه کنید. با این حال ، اینها باید به تنهایی خفیف و روشن باشند. از لمس پوست خود خودداری کنید ، زیرا این می تواند منجر به زخم شدن بیشتر شود.

شدت عوارض میکرونیدلینگ نیز بستگی به نحوه آماده سازی این روش دارد. برنزه شدن یا قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب می تواند باعث تحریک پوست شما شود و التهاب را بدتر کند. نوشیدن آب زیادی در روز قبل و در ساعات قبل درمان اسکار با میکرونیدلینگ نیز می تواند احتمال کبودی و التهاب را کاهش دهد. همچنین استفاده نکردن از مواد آرایشی قبل از انجام درمان جای جوش با میکرونیدلینگ بسیار موثر است.

برخلاف روشهای درمان های جوانسازی پوست ، میکرونیدلینگ سریع انجام می شود. بسیاری از افراد بسته به عوارض جانبی آن ، تصمیم می گیرند روز بعد از درمان به امور روزمره زندگی خود ادمه دهند. در صورت تمایل به استتار هر نوع کبودی یا قرمزی می توانید از پودر سبک استفاده کنید.

اگر آکنه ای در روی پوست صورت شما در حال رشد است ، ممکن است متخصص پوست شما درمان اسکار با میکرونیدلینگرا برای زخم های آکنه توصیه نکند. همچنین اگر روزاسه یا اگزما دارید توصیه نمی شود ، زیرا این عمل می تواند علائم شما را بدتر کند.

اگر درمان اسکار با میکرونیدلینگ یا درمان جای جوش با میکرونیدلینگ را انتخاب کرده اید، می توانید با پزشک صحبت کنید ، زیرا میکرونیدلینگ به طور بالقوه می تواند باعث ایجاد جای زخم های بیشتری در بالای موارد ایجاد شده در آکنه شود. سرانجام ، اگر باردار هستید یا به تازگی تحت درمان با اشعه پوست قرار گرفته اید ، نباید این روش درمانی را انجام دهید.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

هزینه درمان جای جوش با میکرونیدلینگ

با وجود این واقعیت که متخصصان پوست میکرونیدلینگ را انجام می دهند ، این روش معمولاً تحت پوشش بیمه نیست. این به این دلیل است که این یک درمان زیباییشناختی محسوب می شود ، و از نظر پزشکی ضروری نیست.

مبلغ دقیقی که برای میکرونیدلینگ پرداخت خواهید کرد به ارائه دهنده و محل زندگی شما بستگی دارد. برای اطلاع از متوسط هزینه هر​​جلسه درمان اسکار با میکرونیدلینگ یا درمان جای جوش با میکرونیدلینگ  با ما در کلینیک سیمارو تماس بگیرید. اگر به چندین روش درمانی نیاز دارید ، می توانید انتظار داشته باشید که هر بار حدود این مبلغ را بپردازید.

جای زخم متوسط ​​آکنه به سه تا چهار درمان نیاز دارد. برای زخمهای شدیدتر ممکن است به یک روش یا دو مورد دیگر احتیاج داشته باشید. همچنین ، اکثر افراد باید شش هفته منتظر بمانند تا کلاژن جدید کاملاً شکل بگیرد.

Comments are closed.