بوتاکس و تزریق ژل(تزریق فیلر) نوعی  روش های  زیبایی و جوانسازی پوست و صورت  هستند که از طریق تزریقات معمولاً در مطب در کلینک زیبایی انجام می شود  این روش ها، بدون  جراحی  انجام می شوند و این یکی از بزرگترین شباهت های آنها است.

طبق گفته های انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS) ، روش های جوانسازی  بوتاکس و تزریق ژل محبوب هستند و بیش از 9 میلیون عمل در سال 2018 انجام شد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس حاوی باکتریهای خالص است که عضلات را منجمد می کند. با انجام این کار ، بوتاکس می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از بیان در  صورت  را به حداقل برساند.

تزریق ژل یا تزریق فیلر حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که به مناطقی که به دلیل پیری نازک شده اند ، تزریق  می شوند. این نازک شدن در گونه ها ، لب ها و اطراف دهان شایع است.

در این مقاله سعی شده است اطلاعات مفید و مختصری در مورد بوتاکس به کاربران گرامی ارائه شود.همچنین برای دیدن نمونه کارها به پیج اینستاگرام ما که باز زدن روی ایکون اینستاگرام  به پیج ما هدایت می شوید، روجوع کنید، یا یرای دریا اطلاعات بیشتر به  کلینک سیمارو واقع در بلوار میرداماد,روبروی مسجد الغدیر,خیابان انوار(شنگرف) مراجعه کنید.

 بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک فرم خالص از سم بوتولینوم است که از باکتری ها به دست می آید. این سم در مقادیر بیشتر کشنده است ، ولی از این سم مقدار بسیار کمی در بوتاکس تنظیم شده که برای اصلاح چین و چروک ها کاربرد دارد و با خیال راحت برای ده ها سال استفاده شده است.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنالهای عصبی در عضلات محل تزریق ، کار می کند. هنگامی که آن سیگنال های عصبی را قطع میکند، عضله مورد تزریق به طور موقت فلج یا یخ زده می شود. عدم حرکت این عضلات منتخب در صورت ، چین و چروک کاهش می یابد یا حتی برداشته شود.

بوتاکس و سایر روشهای درمانی که با سم بوتولینوم انجام می شوند ، گاهی اوقات به عنوان سیستم های عصبی یا نوروتوکسین ها گفته می شوند.

درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم تحت نام های تجاری Botox Cosmetic ، Dysport و Xeomin شناخته شده اند.

تزریق بوتاکس و تزریق ژل

چه چیزی می تواند بوتاکس را اصلاح کند؟

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که ناشی از حرکت عضلات هستند کار می کند. اینها به عنوان چین و چروک پویا شناخته می شوند و اغلب “خطوط بیان” نامیده می شوند.

رایج ترین چین و چروک های پویا که از بوتاکس برای رفع آنها استفاده می شود درمان می شوند، چین و چروک های صورت که به صورت افقی و عمودی هستند معمولا در اطراف چشم پیشانی گونه و چانه وجود دارند، این خطوط در اثر لبخند زدن ، اخم کردن ، لوزه زدن و سایر حالت های صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس روی خطوط و چین و چروکهای که  ضخیم شده اند ،یا بر اثر از  بین رفتن لکه ایجاده شده اند ،کار نخواهد کرد. اینها به عنوان چین و چروک استاتیک شناخته می شوند. چین و چروک استاتیک شامل خطوطی در گونه ها ، گردن ایجاد می شود.

بوتاکس یک درمان دائمی نیست. بلکه جهت کاهش  اثرات چین و چروک درمان های مکرر ضروری است. بیشتر افراد دریافتند که اثر آرامش بخش ماهیچه ای بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد.

عوارض عوارض بوتاکس و ملاحظات جانبی بوتاکس

ASPS بوتاکس را بی خطر می داند و 6.7 میلیون عمل در سال 2015 انجام شده است.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • افتادگی پلک یا ابرو در صورت تزریق نزدیک چشم
  • ضعف یا فلج عضلات اطراف
  • کهیر ، بثورات یا خارش
  • درد ، خونریزی ، کبودی ، تورم ، بی حسی یا قرمزی
  • سردرد
  • ·         خشکی دهان
  • حالت تهوع
  • مشکلات کیسه صفرا
  • تاری تاری یا مشکلات بینایی

همچنین ممکن است عوارض بوتاکس این روش جوانسازی با بوتاکس به دلیل آنتی بادی هایی که با سم مبارزه می کنند ، از کار بیفتد. این در کمتر از 1 درصد از افرادی که درمان بوتاکس را تکرار کرده اند اتفاق می افتد.

ASPS به افراد توصیه می کند بعد از درمان بوتاکس ، محل تزریق را مالش یا ماساژ ندهند. این می تواند سموم را به پوست اطراف منتقل کند و باعث ریزش عضلات و مشکلات دیگر شود.

در  سال 2016 ، متوسط قیم بوتاکس 3 تا4 میلیون تومان است.

روش تزریق ژل یا تزریق فیلر چیست؟

تزریق ژل یا فیلر پوستی  ، که بعضا پرکننده های بافت نرم نیز نامیده می شوند ، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست ساخته شده اند تا به حجم  آن اضافه شود.

مواد مورد استفاده در پرکننده های پوستی شامل موارد زیر است:

  1. هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ، یک ترکیب مانند مواد معدنی است که در استخوان ها یافت می شود.
  2. اسید هیالورونیک ، که در بعضی از مایعات و بافتهای بدن وجود دارد که باعث اضافه شدن پوستی به پوست می شود.
  3. Polyalkylimide ، ژل شفاف و سازگار با بدن است.
  4. پولیلاکتیک اسید ، که باعث تحریک پوست در ایجاد کلاژن بیشتر می شود.
  5. میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA) ، یک پرکننده نیمه دائمی است

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد آرایشی طراحی شده است.

چه چیزی می تواند تزریق ژل یا تزریق فیلر را اصلاح کند؟

انواع مختلف تزریق ژل یا فیلر  برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. بسته به نوع ژل انتخاب شده ، آنها ممکن است:

  • لب های نازک را جمع کنید
  • مناطق کم عمق بر روی صورت را تقویت یا پر کنید
  • سایه یا چین و چروک زیر چشم را که ناشی از پلک پایین است ، کاهش یا حذف کنید
  • ظاهر زخم های پوستی را پر کنید یا نرم کنید
  • چین و چروک های ساکن را مخصوصاً در قسمت پایین صورت پر کرده یا نرم کنید

چین و چروک استاتیک شامل مواردی است که در اطراف دهان و در کنار گونه ها وجود دارد. این چین و چروک ها معمولاً نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی در پوست است

مدت زمان کارایی و همچنین ماندگاری آنها نیز متفاوت است. برخی از فیلر ها 6 ماه طول می کشد ، در حالی که برخی دیگر تا 2 سال یا بیشتر طول می کشند.

افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام ژل بهترین انتخاب برای آنهاست.

قیمت تزریق ژل یا فیلر

هزینه درمان های تزریق ژل یا فیلر  متفاوت است و بستگی به ارائه دهنده انجام آن ، منطقه مورد نظر و نوع انتخاب شده  آن دارد. قیمت تزریق ژل زیر برای هر سرنگ را ذکر می کند:

  1. 1.      قیمت تزریق ژل  هیدروکسیلاپاتیت کلسیم یک میلیون و هشتصدهزار تومان
  2. 2.      قیمت تزریق ژل هیالورونیک اسید ، مانند Juvederm ، Restylane یا Belotero دومیلیون صدهزار تومان
  3. 3.      قیمت تزریق ژل پلی اتیلن اسید ، مانند Sculptra دومیلیون وپانصد هزار تومان
  4. قیمت تزریق ژل  میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات ، Bellafill دومیلیون تومان

بسته به میزان استفاده از فیلر ، ممکن است این هزینه ها کم وزیاد شود.

تفاوت های کلیدی بین بوتاکس و تزریق ژل

به طور خلاصه ، تفاوت بین بوتاکس و تزریق ژل یا فیلر پوستی عبارتند از:

1-بوتاکس: معمولا رشد ماهیچه ها را متوقف می کند تا چین و چروک های ایجاد شده در صورت را کم رنگ تر شوند . اینها معمولاً در قسمت فوقانی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم دیده می شوند.

2-تزریق ژل پوستی: اینها از اسید هیالورونیک و مواد مشابه برای “پر کردن” یا مناطقی که حجم آن از بین رفته و صاف شده  استفاده می کنند. این شامل چین و چروک های اطراف دهان ، لب های نازک و گونه هایی است که حجم خود را  از دست داده است. همچنین ممکن است از آنها در چین و چروکهای پیشانی ، زخم ها و سایر نواحی که برای داشتن ظاهری جذاب تر استفاده شود.

3-نتایج بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد. بسته به نوع آن ، نتایج تزریق ژل  متفاوت تر  است.

4-از آنجا که بوتاکس و تزریق فیلر یا تزریق ژلپوستی  مواد مختلفی هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده اند ، در بعضی مواقع می توانند در یک درمان ترکیب شوند. به عنوان مثال ، فردی ممکن است از Botox برای اصلاح خطوط بین چشم و  فیلر یا تزریق ژل  برای اصلاح خطوط لبخند در اطراف دهان استفاده کند.

برچسب ها :

Comments are closed.