بسیاری از افراد قبل از تزریق ژل صورت سوالاتی برایشان پیش می اید که در این مقاله به 6 سوال اساسی در مورد فیلر صورت پاسخ می دهیم. این مواد تزریقی محبوب یکی از اولین روش هایی است که برای درمان خطوط ریز ، چین و چروک و افتادگی پوست به ذهن خطور می کند. برای بیمارانی که به دنبال رفع این نقص ها و سایر علائم پیری هستند ، تزریق ژل صورت یک راه حل آسان و موثر است.

  1. فیلرصورت چیست؟ چطورکار می کنند؟
    فیلر صورت مواد تزریقی هستند که می توانند برای کاهش چین و چروک و سایر ویژگی های پیری پوست مورد استفاده قرار گیرند و چهره ای نرم و جوانتر به بیماران ارائه دهند. طی این سالها این روشهای سریع و آسان به محبوبیت زیادی رسیده اند. در حقیقت ، طبق اعلام انجمن جراحان پلاستیک آمریکا ، تزریق ژل صورت به عنوان دومین روش زیبایی با حداقل تهاجم در سال 2017 رتبه بندی شده است.

برخی از مواد تزریق با پر کردن فیزیکی بافت صورت کار می کنند. کاهش حجم بافت صورت عمدتا به دلیل روند طبیعی پیری اتفاق می افتد. برای رفع این پدیده ، مواد پرکننده از موادی مانند اسید هیالورونیک برای جمع شدن بافت پوست استفاده می کنند. اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی موجود در بدن است که می تواند وارد سلولهای پوست شود و آنها را از رطوبت پر کند ، در نتیجه ظاهر جوانتری بهنمایش بگذارد.

فیلر زیر چشم

پرکننده های دیگر با تحریک سلول های پوست برای تولید کلاژن بیشتر کار می کنند. کلاژن پروتئینی است که 25 تا 35 درصد از کل پروتئین در بدن را تشکیل می دهد و عمدتا در بافت پیوندی از جمله پوست یافت می شود. تولید کلاژن با افزایش سن کاهش می یابد ، که به ایجاد چین و چروک ، خطوط و سایر علائم پیری کمک می کند. با افزایش تولید کلاژن ، این خصوصیات کمتر مورد توجه قرار می گیرند.

  1. آیا فیلر صورت دردناک است؟
    ایده تزریق ژل صورت به دلیل ترس از درد ناشی از تزریق ، برای استفاده از ترسناک به نظر می رسد. بیش از مواد تزریق حاوی لیدوکائین ، ماده بیهوشی ملایم است که باعث کاهش درد در طول و بعد از درمان کمک می کند. با این شرایط ، برخی اوقات ناراحتی های خفیفی را در طول درمان گزارش می شود. این می تواند به این بستگی داشته باشد که چه مقدار از ماده مورد استفاده قرار می گیرد.
  1. هنگام فیلر صورت چه انتظاری می توانم داشته باشم؟
    فیلر صورت درمان یمن و موثری است. در اینجا مواردی است که می توانید هنگام فیلر صورت ، از مشاوره اولیه تا روزهای بعد از درمان انتظار داشته باشید.

قبل از درمان
قبل از درمان ، با یک مشاور خود صحبت کنید. در طی این مشاوره ، شما مشخص شود که کدام ناحیه صورت نیاز به درمان دارد و چه مقدار ژل تزریق می شود. متخصص شما همچنین سوالات مربوط به سابقه پزشکی شما را می پرسد تا علاوه بر انجام تجزیه و تحلیل صورت ، مطمئن شوید که شما کاندید مناسبی برای درمان هستید.

سپس متخصص شما در مورد چگونگی آماده سازی برای درمان ، از جمله مواردی که باید از آنها اجتناب کنید ، به شما دستورالعمل هایی می دهد. با پرهیز از مصرف الکل و داروهای NSAID به مدت یک تا دو هفته قبل از درمان ، می توان کبودی و تورم را به حداقل رساند.

در طول درمان
قبل از تزریق ، ناحیه تمیز و آماده می شود. ممکن است به شما بی حسی موضعی داده شود تا ناحیه بی حس شود. سپس مقدار دقیق فیلر در زیر پوست تزریق می شود. به طور متوسط ​​، بیماران در هر ویزیت یک تا دو سرنگ از ماده پر کننده انتخابی خود دریافت می کنند. مدت زمان جلسه درمان بسته به ناحیه صورت تحت درمان می تواند از 15-60 دقیقه طول بکشد.

بعد از درمان
پس از معالجه عموماً زمان خرابی وجود ندارد و بیماران می توانند به محض خروج از مطب به فعالیتهای عادی خود برگردند. بسیاری از مواد پرکننده مانند Juvederm نتایجی را تولید می کنند که تقریباً بلافاصله قابل مشاهده هستند و می توانند از شش ماه تا دو سال دوام داشته باشند. در روزهای پس از درمان ، با کاهش تورم یا قرمزی ، نتایج حتی بیشتر قابل توجه خواهد بود.

تزریق ژل لب
  1. آیا بوتاکس پر کننده صورت است؟
    بسیاری از بیماران ما که به فیلر صورت علاقه مند هستند ، به بوتاکس نیز علاقه مند هستند. با این حال ، بوتاکس در واقع پر کننده صورت نیست. بوتاکس به جای پر کردن خطوط و چین و چروک ها ، با حرکت دادن آرام عضلات صورت ، مانع از ایجاد چین و چروک های اضافی می شود.

با وجود تفاوت هایی که دارند ، می توان از بوتاکس برای تقویت و طولانی شدن اثرات مواد پاک کننده صورت استفاده کرد. این به این دلیل است که هر زمان از عضلات اطراف ناحیه تزریق استفاده می شود ، پرکننده ها به مرور زمان خراب می شوند. از آنجا که بوتاکس به عنوان متوقف کننده عضلات عمل می کند ، پرکننده ها قادر به شکستن سریع آن نیستند ، این امر به پوست کمک می کند تا مدت زمان بیشتری بدون چین و چروک باقی بماند.

5-آیا پر کننده های صورت عوارض جانبی دارند؟
مانند هر روش درمانی ، در فیلرصورت نیز احتمال بروز عوارض وجود دارد. با این حال ، عوارض جانبی معمولاً خفیف بوده و طی چند ساعت یا چند روز پس از درمان برطرف می شوند. عوارض جانبی شایع می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کبودی
  • خون ریزی
  • تورم
  • برجستگی یا فرورفته گی
  • خارش


عوارض جانبی بالقوه دیگری نیز وجود دارد که کمتر شایع است. این عوارض جانبی به طور معمول نشانه ای از واکنش آلرژیک است و می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • راش
  • عفونت موضعی
  • تغییر رنگ یا تغییر در رنگدانه
حجم دادن لب
  1. انواع ژل های تطزیق صورت؟ تفاوت در چیست؟
    چندین نوع ژل تزریق صورت برای تأیید خطوط ، چین و چروک و سایر علائم پیری مورد تأیید FDA هستند. تفاوت های اصلی بین این مواد شامل قسمتی از صورت است که برای درمان طراحی شده اند ، و ماندگاری طولانی مدت نتایج و مواد اصلی هستند.

سه مورد از محبوب ترین و موثرترین مواد حجم دهنده صورت وجود دارد:

https://cimaru.ir/a-variety-of-lip-gel-injection-models/

ژل ژوویدرم
از ژوودرم برای برطرف کردن علائم پیری با پرداختن به ظاهر خطوط اطراف بینی و دهان استفاده می شود. نتایج برای چین و چروک های صورت متوسط ​​تا شدید فوری است. Juvederm از اسید هیالورونیک اصلاح شده ساخته شده است ، که به پوست در حفظ رطوبت ، نرمی و حجم کمک می کند.

ژل ولوما
با افزایش سن بیماران ، حجم گونه ها کاهش می یابد. با کاهش پری ، به نظر می رسد که پوست افتاده یا آویزان می شود. ولوما باعث افزایش حجم و بلند شدن گونه ها می شود و ظاهر جوانی را بازیابی می کند. اگر به دنبال پوستی چاق و جوان هستید ، Voluma گزینه بسیار خوبی است.

یکی از ترکیبات اصلی ولوما اسید هیالورونیک است. همراه با کلاژن و الاستین ، اسید هیالورونیک به Voluma کمک می کند تا حجم طولانی مدت و پشتیبانی از پوست را ایجاد کند.

ژل اسکالپترا
Sculptra با معکوس کردن علائم از دست دادن چربی صورت یا لیپو اتروفی ، حجم از دست رفته در صورت را جایگزین می کند. این از دست دادن چربی در زیر پوست می تواند منجر به فرورفتگی ، فرو رفتن گونه ها و نواحی توخالی اطراف چشم شود. ماده اصلی موجود در Sculptra ، اسید پلی-ال- لاکتیک است ، ماده ای مصنوعی که به طور طبیعی توسط بدن جذب می شود و به بازسازی کلاژن از دست رفته کمک می کند.

برخلاف سایر مواد پرکننده ، نتایج Sculptra فوری نیستند. در عوض ، Sculptra با افزایش تدریجی ضخامت پوست ، به کاهش ظاهر هر قسمت از پوست فرو رفته کمک می کند. اگرچه نتایج اسکالپترا فوری نیستند ، اما ماندگاری بالایی دارند. در واقع ، یک مطالعه بالینی نشان داد که بیماران فقط با یک درمان تا دو سال نتایج قابل توجهی داشتند.

Comments are closed.