انواع ژل تزریق در جوانسازی

تزریق ژل در جوانسازی موادی مانند ژل هستند که در زیر پوست شما تزریق می شوند تا ظاهر پوست تغییر کند. تزریق ژل در جوانسازی یک درمان محبوب و حداقل تهاجمی برای رفع چین و چروک است.

با افزایش سن ، پوستی شل و دارای چین و چروک در اثر از بین رفتن چربی و پروتئین در لایه پوست ایجاد میشود. مواد تزریقی نمی توانند به طور دائم چربی و پروتئین از دست رفته را جایگزین کنند ، اما می توانند ساختار اصلی پوست شما را بازگردانند.

بر خلاف درمان های بوتاکس ، که عضلات شما را برای به حداقل رساندن ظاهر چین و چروک ها شل می کنند ، تزریق ژل با اضافه کردن حجم یا پر کردن و صاف کردن پوست شما شناخته شده اند.

انواع تزریق ژل در رفع چین و چروک

دسته های مختلفی از تزریق ژل در رفع چین و چروک وجود دارد ، و هر یک به روش کمی متفاوت عمل می کنند. برند های تزریق ژل در جوانسازی شامل:

  • اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط پوست شما تولید می شود. ممکن است این ماده را از مواد آرایشی که ادعا می کنند پوست شما را لکه دار و هیدراته می کنند ، تشخیص دهید.

ژل تزریق اسید هیالورونیک مانند ژل بوده و نتایج آن می تواند 6 تا 12 ماه دوام داشته باشد. این پرکننده ها کمی گران تر از کلاژن هستند.

برند تجاری اسید هیالورونیک :

  • بلوترو
  • Elevess
  • Hylaform
  • جوودرم
  • رستیلان
  • هیدروکسیلاپاتیت کلسیم

این نوع کلسیم در استخوانهای شما یافت می شود. این ترکیب مانند مواد معدنی است که مانند ژل نرم است. که طول عمر این ژل تزریق  بین 9 تا 15 ماه است

  • محرک کلاژن

اسید polylactic نوعی ژل تزریق است که پس از فقط یک یا دو روز حل می شود. به جای قرار دادن زیر پوست خود ، اسید پلی- L- لاکتیک برای تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن شماست.

اسید پلی- L– لاکتیک همان ماده ای است که باعث بهبودی در بخیه ها می شود که پس از عمل استفاده می شود. اگرچه این ماده قابل تجزیه تجزیه پذیر است ، اما هنوز هم یک ماده مصنوعی است

  • میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)

این میکروسفرها توپهای مصنوعی ریز و درشتی هستند که برای ایجاد ساختار زیر چین و چروک های عمیق و یا پر کردن لب های نازک تزریق می شوند.

میکروسفرهای PMMA یک محلول طولانی مدت نسبت به اسید هیالورونیک و اسید پلیلاکتیک محسوب می شوند. به دلیل ماندگاری این روش درمانی ، پزشکان در طی چند جلسه  این ژل پلی متیل متاکریلات  را به منطقه مورد نظر با تزریق های متعدد و کوچکتر پر کنند.

  • تزریق چربی اتولوگ

ژل تزریق اتولوگ از بدن خود شما تهیه می شود. تزریق چربی اتولوگ از رسوبات چربی از مناطق اهدا کننده بدن مانند ناحیه شکم یا باسن شما استفاده می کند.

قبل از تزریق چربی از طریق روش لیپوساکشن در ناحیه دیگری از بدن شما که حجم آن از دست رفته است ، تزریق می شود. ژل تزریق اتولوگ طبیعی است و  برخلاف اکثر انواع دیگر تزریقی ، برای همیشه باقی می مانند.

نواحی که تزریق ژل در آن می تواند انجام شود

بسته به ناحیه ای از بدن که می خواهید هدف قرار دهید انواع مختلف ژل تزریق توصیه می شود.

چین و چروک های عمیق

در حالی که اکثر ژل های تزریق  برای این منطقه قابل استفاده هستند ، تعداد معدودی وجود دارد که ممکن است توسط بعضی از افراد ترجیح داده شود. اینها ممکن است شامل PMMA ، اسید پلیلاکتیک و اسیدهای هیالورونیک خاص باشد.

ناحیه زیر چشم

تزریق چربی ، اسید هیالورونیک و اسید پلیلاکتیک در اطراف ناحیه چشم قابل استفاده است. اسیدهای هیالورونیک خاص ممکن است برای سایر مناطق بهتر از سایرین باشد.

خطوط لب یا لبخند

بیشتر اسیدهای هیالورونیک و میکروسفرهای PMMA توسط FDA برای استفاده در این منطقه تأیید شده اند. از آنها می توان برای خطوط لبخند استفاده کرد و در اطراف بینی شما قرار بگیرند.

پاهای کلاغ و پیشانی

اگر مخالف تزریق بوتاکس نیستید ، تزریق ژل  برای ابروها شامل اسید پلیلاکتیک ، کلسیم هیدروکسیلاپاتیت و PMMA است. تزریق ژل در این منطقه نیز توسط FDA تأیید نشده است.

گونه ها

گونه ها می توانند با اسید پلیلاکتیک و بسیاری از اسیدهای هیالورونیک تزریق شوند

لب

بسیاری از اسیدهای هیالورونیک می توانند به عنوان تزریق ژل در لب مورد استفاده قرار گیرند و FDA برای انجام آن تأیید شده است. گزینه های تزریق ژل لب دیگر نباید روی لب استفاده شود.

چانه

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ، اسید هیالورونیک یا اساساً هر یک از ژل های تزریق  فوق می توانند برای کانتور کردن و اضافه کردن حجم به چانه استفاده شوند.

دست ها

از اسید هیالورونیک و هیدروکسیلاپاتیت کلسیم می توان برای پر کردن پوست شل شده روی دستان و همچنین کاهش برامدگی رگ ها استفاده کرد.

قفسه سینه

با تزریق ژل می توان چین و چروک اطراف ناحیه قفسه سینه و گردن تحتانی را با اسید هیالورونیک درمان کرد.

تزریق ژل در رفه چین و چروک

مزایا تزریق ژل در جوانسازی صورت

ژل های تزریق  دارای مزایای زیبایی قابل اندازه گیری برای جوانسازی پوست هستند. مزایا تزریق ژل در جوانسازی شامل: پوستی جوان تر ، رفع چین و چروک های ریزتر ، و ساختار استخوانی قابل مشاهده گزراش شده است.

برای کسانی که نسبت به علائم بارز پیری خود آگاهی دارند ، تزریق ژل  کاملاً موثر است  و برای اهداف جوانسازی و رفع چین و چروک به خوبی کار میکند.به ویژه اسید هیالورونیک ممکن است بافت را نرم کند و به جایی که تزریق شود حجم اضافه کند.

عوارض تزریق ژل در جوانسازی چیست؟

عوارض تزریق ژل معمولاً حداقل هستند. علائم متداول گزارش شده عبارتند از:

  • تورم در محل تزریق
  • کبودی
  • خارش
  • درد در روزهای بعد از درمان

در موارد متداول ، ممکن است عوارض تزریق ژل کمتر باشد. اگر از اسید هیالورونیک یا تزریق چربی اتولوگ به عنوان ماده ژل تزریق خود استفاده کنید ، ممکن است این عوارض تزریق کمتری داشته باشد. عوارض تزریق ژل  نادر شامل موارد زیر است:

  • جمع شدن از مواد تزریق
  • سردرد
  • تاری دید و در موارد شدید نابینایی
  • واکنش آلرژیک
  • عفونت
  • تغییر رنگ یا تغییر رنگدانه های پوستی

تزریق ژل در مقابل بوتاکس

تزریق ژل در جوانسازی  ممکن است با دادن ظاهری جوانتر به نتیجه مشابهی با تزریقات نوروتوکسین ، که بیشتر به عنوان نام تجاری بوتاکس مشهور است ، داشته باشند اما بسیار متفاوت عمل می کنند.

بوتاکس با فلج کردن عضله زیر پوست شما کار می کند.  تشخیص اینکه بدن  هر شخصی نسبت به بوتاکس چگونه واکنش نشان خواهد داد سخت است.

بوتاکس همچنین برای مشکلات صورت روزها یا هفته ها طول می کشد ، بنابراین نتایج فوراً آشکار نمی شوند. نتایج 3 تا 4 ماه به طول انجامید.

در تزریق ژل ، مواد زیر پوست شما تزریق می شود. بسته به نوع ، این ماده ممکن است چندین هدف را داشته باشد ، اما همه ژل های تزریق هدف یکسانی دارند: بازیابی حجم از دست رفته برای ایجاد صاف تر ،ساختاری تر شدن پوست و در نهایت تزریق ژل در جوانسازی صورت بسیار مفید است

معمولاً تزریق ژل در ساعات پس از درمان چگونه کار می کنند. بسته به نوع مواد پرکننده ، نتایج آنها بیشتر از بوتاکس دوام می آورد – از 6 ماه تا چندسال ممکن است.

چگونه خطرات تزریق ژل در جوانسازی را به حداقل برسانیم

مراحلی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر عوارض تزریق ژل استفاده کنید. این مراحل با دستور العمل های یک پزشک متخصص انجام فعالیت های سبک خانه وحضور در یک مشاوره اولیه شروع می شود.

-به یاد داشته باشید که هرگز مواد تزریق ژل در جوانسازی را به صورت آنلاین خریداری نکنید ، و سعی نکنید خودتان تزریق ژل را انجام دهید.

-همچنین ، توجه داشته باشید که FDA تزریق سیلیکون را برای کانتور کردن بدن تأیید نکرده است.

-بعد از انجام تزریق ژل ، قبل و بعد از عمل دستورالعمل پزشک را با دقت دنبال کنید. یک روز قبل از عمل و 2 روز بعد از نوشیدن الکل خودداری کنید.

-در صورت بروز تورم ، ژل آلوئه ورا یا ژل آرنیکا را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. از خارش و لمس ناحیه جلوگیری کنید تا باکتری ها را به محل تزریق وارد نکنید.

-اگر عوارض ترزیق ژل از آنچه انتظار داشتید شدیدتر به نظر برسید ، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

نتیجه

تزریق ژل در جوانسازی برای کاهش سرعت یا معکوس علائم پیری ، روش درمانی کم خطر است. انواع مختلف ژل تزریق برای انتخاب وجود دارد و یک پزشک به شما کمک می کند بر اساس قیمت و نواحی تزریقی که می خواهید هدف گذاری کنید بهترین ها را انتخاب کنید.

در بیشتر موارد ، نتایج تزریق ژل طولانی تر از بوتاکس است و قطعاً تزریق ژل نسبت به جراحی ارزان تر و است.

تزریق ژل در رفع چین و چروک و پوست  به طرز چشمگیری در زندگی شما تأثیر می گذارد ، با پزشک خود در مورد تزریق ژل صحبت کنید.

Comments are closed.