اگر به دنبال گزینه های درمانی برای از بین بردن موهای دائمی بوده اید ، احتمالاً هم با لیزر موهای زائد و هم با IPL روبرو شده اید و می پرسید که تفاوت این ها در چیست. به طور خلاصه ، لیزر موهای زائد ایمن تر ، موثرتر است و تنها راه حذف موهای زائد است.هر دو روش درمانی از اواسط دهه 1990 به صورت تجاری در دسترس بوده است ، اما کاملاً متفاوت است. مسئله در اینجا این است که بسیاری از کلینیک های رفع موهای زائد ادعا می کنند که “لیزر” موهای زائد را ارائه می دهند ، در حالی که آنها در واقع فقط از IPL استفاده می کنند. در این مقاله ، ما هنگام رفع موهای زائد با لیزر موهای زائد و کاهش موهای زائد با IPL ، برخی از باورهای غلط را برطرف کرده و و مقایسه آنها می پردازیم. پس از خواندن این مطلب ، می دانید که باید به دنبال چه چیزی باشید.

هر دو روش درمان از بین بردن موهای زائد شامل تولید انرژی سبک است که پس از آن به رنگدانه تیره مو جذب می شود تا در نهایت باعث آسیب به پیاز مو شود. هدف از بین بردن ریشه مو و همچنین کاهش رشد مو است.

نور به بهترین وجه جذب اجسام تاریک می شود. همه ما در مورد پوشیدن لباس های تیره در تابستان و گرمتر بودن در مقایسه با پوشیدن لباس سفید شنیده ایم. درسته! لباس های تیره انرژی نور را جذب می کنند و آن را به گرما تبدیل می کنند ، در حالی که لباس های روشن آن را منعکس می کنند. به روشی مشابه ، انرژی لیزر توسط ماده رنگی تیره در پوست بسیار بیشتر جذب می شود (اما با سرعت و شدت بسیار بیشتری). به عبارت فنی تر ، این ماده هدف تاریک (کروموفور) می تواند به طور طبیعی وجود داشته باشد یا مصنوعی معرفی شود. ملانین برای اکثر لیزرها کروموفور اصلی در نظر گرفته می شود. لیزرهای حذف مو یکی از سه کروموفور کربن ، هموگلوبین یا ملانین. را به طور انتخابی هدف قرار می دهند

لیزر سه خاصیت منحصر به فرد دارد

  •  
  • لیزر به معنای تک رنگ است یعنی نوری که از لیزر ساطع می شود یک طول موج (رنگ) دارد. در مقابل ، نور سفید معمولی ترکیبی از طول موجهای مختلف (رنگها) است.
  • لیزر منسجم است ، یعنی نور کاملاً تقویت کننده است و خودش را خنثی نمی کند. نور منسجم تولید شده توسط لیزر با نور معمولی تفاوت دارد به این دلیل که از امواجی تشکیل شده است که دارای طول موج یکسانی هستند و همه آنها به صورت فاز (یعنی به صورت همگام با یکدیگر) هستند – نور معمولی حاوی طول موج های مختلف و روابط فازی است.
  • لیزر “جمع می شود” یعنی موجهای نور موازی هستند. این باعث می شود نور لیزر بسیار قدرتمند باشد ، زیرا تقریباً 100٪ نور می تواند در درمان کاهش مو موثر باشد.
  • لیزرها از یک طول موج برای هدف گیری انتخابی یک کروموفور خاص که ملانین است استفاده می کنند. این امر اجازه نفوذ عمیق تری را می دهد و انرژی مستقیماً به سمت هدف هدایت می شود و توسط سایر کروموفورهای موجود در مسیر پرتو جذب نمی شود. لیزرها به طور انتخابی اهداف خاص را از بین می برد و در صورت استفاده صحیح به بافت اطراف آسیب نمی رساند. دستگاه های لیزر قرار است دقیقاً طول موج مورد نیاز برای درمان موهای شما را ساطع کنند.

نور پالس شدید (IPL)


از طرف دیگر دستگاه های IPL لیزر نیستند. این دستگاه ها طیف گسترده ای از طول موج ها را تولید می کنند (مانند لامپ) و نمی توانند به یک پرتو متمرکز شوند. از آنجا که طیف وسیعی از طول موج های مختلف در اعماق مختلف پراکنده می شوند ، فقط برخی از اینها به طور موثری توسط فولیکول مو جذب می شوند و باعث نتایج غیر استاندارد می شوند و خطر سوختگی را افزایش می دهند.

نور شدید پالسی (IPL) تک رنگ نیست ، به این معنی که IPL دارای رنگهای مختلف است و تنها درصد کمی از آنها در درمان کاهش مو موثر است.
IPL منسجم نبوده و باعث کم شدن اثر آن در درمان کاهش مو نمی شود.
IPL مورد استفاده قرار نمی گیرد و بنابراین سریع گسترش می یابد و در درمان کاهش مو موثر نیست.

دستگاههای IPL معمولاً از طیف طول موجهای 500 تا 1000 نانومتر استفاده می کنند. از آنجایی که این طول موج ها در معرض پوست قرار می گیرند ، هیچ تفاوت برای نور بین کروموفورهای موجود در پوست وجود ندارد. به دلیل طیف گسترده ای از نور ، به دست آوردن انرژی کافی برای از بین بردن اهداف عمیق مانند مو اغلب چالش برانگیز است. اهداف سطحی کوچکتر مانند رنگدانه ها و لژیون های عروقی ، بیشتر انرژی را جذب می کنند. برای گرم کردن اهداف عمیق تر ، باید از سطح انرژی بالاتری استفاده شود ، اما این خطر سوختگی و عوارض مختلف را افزایش می دهد. این عوارض جانبی شامل بیش از حد پیگمانتاسیون ، هایپو پیگمانتاسیون ، تاول زدن و جای زخم است.

مزایای استفاده از لیزر نسبت به IPL:

  • IPL برای کاهش موهای بدن ، فناوری ارزان و کم اثرتری است.
    لیزرها به مراتب دقیق تر هستند و می توانند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهند بدون اسیب رساندن به مناطق اطراف
    هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند چندین مو را همزمان درمان کند.
    تنظیمات لیزر را می توان متناسب با رنگ پوست و رنگ موهای خاص خود تنظیم کرد.
    لیزرها توانایی درمان ایمن همه رنگهای پوست را دارند ، در حالی که IPL ها باعث سوختگی در انواع پوست تیره می شوند.
    تفاوت اصلی بین لیزر و IPL برای از بین بردن مو در فناوری است که هر یک از آنها برای تولید نور و همچنین خصوصیات مختلف نور مورد استفاده استفاده می کنند.
  • فناوری لیزر به سادگی بسیار موثرتر است و نتایج بسیار بهتری نسبت به IPL بدست می آورد ، در حالی که اکثر مراجعین پس از چهار تا هشت درمان به نتایج مطلوب موز دائمی 80٪ یا بیشتر دست می یابند.
https://cimaru.ir/complications-of-laser-hair-removal-know-the-side-effects-of-laser-hair-removal-before-deciding/

با این حال ، دستگاه های IPL جایگاه مهمی در درمان پوست دارند. IPL درمان کافی برای مشکلات پوستی مانند رنگدانه های سطحی ، قرمزی و مویرگ ها را فراهم می کند ، اما برای از بین بردن مو مناسب نیست. علاوه بر این ، این دستگاه ها برای پوست های تیره مناسب نیستند.

چگونه ما میتوانیم به شما کمک کنیم؟
ما فقط ایمن ترین و موثرترین گزینه های درمانی را برای لیزر موهای زائد و جوان سازی پوست ارائه می دهیم. چرا ما را انتخاب کنید؟

ما فقط از لیزرهای مورد تایید پزشکی استفاده می کنیم.
همه متخصصین ما واجد شرایط و دارای ایمنی لیزر هستند.
حداکثر ایمنی و نتیجه را با دستگاه های لیزر خود تضمین می کنیم.
ما باتجربه ترین کلینیک در بین کلینک ها موجود هستیم که مشتریان ما از ما رضا کامل دارند.
خدمات بی نظیر و گزینه های درمانی نوآورانه به این معنی است که اکنون درمان های موثر لیزر موهای زائد در دسترس همه قرار دارد.

Comments are closed.