درمان های ریزش مو زیاد است. ازک شدن مو به ریزش جزئی جزئی تا متوسط اشاره دارد. برخلاف ریزش مو ، نازک شدن مو لزوماً باعث طاسی نمی شود. با این وجود ، لکه های نازک تری از موهای شما ایجاد می شود.

نازک شدن مو به تدریج اتفاق می افتد ، , و باید علل ریزش مو های خود را پیدا کنید و بهترین اقدامات درمانی انجام دهید.

دلایل ریزش مو


نازک شدن مو ممکن است در اثر عادات سبک زندگی ، ژنتیک یا هر دو ایجاد شود. همچنین برخی از شرایط پزشکی ممکن است منجر به نازک شدن موها شود. طبق آکادمی پوست و پوست آمریکا (AAD) ، از دست دادن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است. بیشتر از این بدان معناست که شما دارای ریزش مو هستید اما جای نگرانی نیست درمان های ریزش مو می تواند راحلی برای شما باشد..

عادات و سبک زندگی نقش اساسی در نازک شدن موها دارد. این موارد شامل:

رنگ کردن بیش از حد موها
استفاده از زیاد از محصولاتی، مانند اسپری مو و ژل هایی که دارای فشار شدید هستند. رنگ موقت نیز می تواند برای موهای مضر باشد.
شانه کردن محکم موها
عدم استفاداز مواد غذایی مناسب برای موها اگر به مقدار کافی آهن ، اسید فولیک و سایر مواد معدنی در رژیم غذایی خود دریافت نکنید مو ضعیف شدن ریشه مو می شود.
استرس بیش از حد. استرس در بروز هورمون هایی مانند کورتیزول به سرگیجه مربوط است. هورمونهای استرس بیش از حد ممکن است موهای جدیدی را که سعی در رشد از فولیکول های مو دارند ، از بین ببرد.
نازک شدن موها نیز ممکن است ارثی باشد. ملاحظات پزشکی اساسی نیز می تواند منجر به این بیماری شود. اگر ممکن است موهای نازک داشته باشید:

  • اخیراً بچه دار شده است
  • مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کنید
  • در حال تغییر در تغییرات هورمونی هستند
  • در مدت زمان کوتاهی بیش از ۲۰ پوند از دست داده اند
  • به دلیل بیماری خود ایمنی تحت درمان قرار می گیرند
  • نقص سیستم ایمنی بدن
  • یک اختلال پوستی یا عفونت دارید
  • معمولاً نازک شدن مو ممکن است ناشی از:
  • کشیدن موهای خود را
  • اختلالات اشتها
  • تب بالا
  • نازک شدن موها گاهی اوقات با آلوپسی اشتباه گرفته می شود که ریزش مو گسترده است. در حالی که نازک شدن موها سرانجام ممکن است به ریزش مو منجر شود ، این دو نهاد لزوماً یکسان نیستند و درمان های ریزش مو تا حدودی برای این دو روش متفاوت است.

درمان های ریزش مو


بیشتر موارد ریزش مو در خانه قابل درمان است. ۱۲ گزینه زیر برای درمان های ریزش مو و قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود صحبت کنید.

  1. ماساژ پوست سر
    شاید ارزانترین روش ضخیم شدن موها ماساژ پوست سر باشد. این هزینه ای ندارد و عوارض جانبی نیز ندارد.

هنگام شستن موهای خود ، به راحتی با نوک انگشتان اطراف به پوست سر خود فشار وارد کنید تا جریان خون را تشویق کنید. برای فواید بیشتر ، می توانید ماساژور دستی را نیز انجام دهید تا سلولهای مرده پوست را نیز از بین ببرد.

  1. روغنهای اساسی
    روغنهای اساسی مایعاتی هستند که از گیاهان خاصی حاصل می شوند و در درجه اول در آروماتراپی و انواع دیگر داروهای جایگزین استفاده می شوند. روغن اسطوخودوس با موفقیت برخی افراد با طاسی الگوی مورد استفاده قرار گرفته است. روغن غالباً با انواع دیگر مانند روغن رزماری و آویشن ترکیب می شود.

هنوز شواهد کافی وجود ندارد که روغنهای اساسی بتوانند طاسی یا ریزش مو را درمان کنند. اگر تصمیم دارید که این روش درمانی را انجام دهید ، حتما مقدار کمی روغن را روی بازوی خود آزمایش کرده و ۲۴ ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا واکنشی ایجاد شده است. قرمزی ، کهیر یا بثورات می تواند نشان دهنده یک واکنش آلرژیک باشد.

  1. شامپو های ضد نازک شدن مو
    شامپو ضد نازک به دو روش کار می کند. اول ، چنین محصولاتی حجم موهای شما را تأمین می کنند ، بنابراین ضخیم تر به نظر می رسد. این می تواند برای افرادی که موهای نازک یا طبیعی دارند ، مفید باشد.

شامپوهایی برای ریزش مو نیز حاوی ویتامین ها و اسیدهای آمینه است که نوید بخشیدن به پوست سر سالم تر برای تولید موهای بیشتر به مرور زمان است. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ، هر روز از این محصولات استفاده کنید. همچنین می توانید از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد نسخه ای از مقاومت در برابر داروهای شامپو بپرسید.

۴- مولتی ویتامین ها
موهای سالم به سلامتی کلی شما بستگی دارد. در موارد سوء تغذیه یا برخی از اختلالات خوردن ، موهای جدید ممکن است از تولید فولیکول ها ناکام باشند. آزمایش خون از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به شما در تعیین کمبود مواد مغذی کمک کند.

اگر در چندین منطقه کلیدی کم هستید ، ارائه دهنده خدمات درمانی شما ممکن است روزانه مصرف مولتی ویتامین را توصیه کند .موهای سالم به رشد ضخیم و قوی به آهن ، اسید فولیک و روی نیاز دارند.

۵- مکمل های اسید فولیک
اسیدفولیک نوعی ویتامین B است که برای تولید سلول های جدید مهم است. از نظر نازک شدن مو ، فکر می شود که اسید فولیک به فولیکول ها کمک می کند تا موهای جدیدی را در نواحی طاسی ایجاد کنند. با این حال ، مانند مولتی ویتامین ها ، شواهد کافی وجود ندارد که نشان می دهد اسید فولیک برای ضخیم تر شدن موهای شما تضمین شده است.

  1. بیوتین
    بیوتین یا ویتامین B-7 یک ماده غذایی محلول در آب است که به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل ، عدس و جگر یافت می شود. اگر یک رژیم متعادل بخورید ، بعید به نظر می رسد که میزان بیوتین کم باشد.

در حالی که بیوتین به تجزیه آنزیم ها در بدن شما کمک می کند ، شواهد کمی وجود دارد مبنی بر اینکه می تواند به نازک شدن مو کمک کند.

اگر مکمل های ویتامین B-5 مصرف می کنید ، نباید بیوتین مصرف کنید – در صورت جمع شدن ، اینها می توانند اثر یکدیگر را کاهش دهند.

  1. اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶
    اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ اسیدهای چرب ضروری نامیده می شوند. دلیل این امر نیست که آنها توسط بدن انسان ساخته نمی شوند. امگا ۳ به بدن شما کمک می کند تا با التهاب مبارزه کند ، علت اصلی شرایط بی شماری است. ریزش زودرس مو نیز ممکن است مربوط به التهاب باشد. از طرف دیگر امگا ۶ برای سلامت کلی پوست مهم است ، که ممکن است به نفع پوست سر باشد.

روغنهای گیاهی منبع اصلی امگا ۶ هستند ، در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی یافت می شوند. اگر به طور معمول چنین غذاهایی مصرف نمی کنید ، در مورد استفاده از مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

  1. مینوکسیدیل
    مینوکسیدیل که با نام تجاری آن Rogaine شناخته می شود ، یک درمان ریزش مو است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شده است که از طریق پیشخوان در دسترس است. هنگامی که دو بار در روز به طور مستقیم روی پوست سر بمالید ، ممکن است به تدریج موهای ضخیم تر را در لکه های جوش مشاهده کنید. بسته به تنظیمات برگزیده شما ، این محصول به صورت مایع یا کف تهیه می شود.
  1. اسپیرونولاکتون
    اسپیرونولاکتون (Aldactone) برای افرادی که موهای نازک دارند مربوط به تولید آندروژن است ، تجویز می شود. در حالی که از نظر فنی یک قرص آب است ، آلداکتون یک ضد آندروژن نیز هست. در خانم ها ، این دارو ممکن است به درمان نازک شدن مو و متعاقب آن ریزش مو در ارتباط با نوسانات هورمونی کمک کند. یک آزمایش خون برای تعیین این تصمیم از قبل لازم است.
  2. .فیناستراید
    یک نسخه دارویی از درمان های ریزش مو است. این فقط برای آقایان است بر خلاف درمان های موضعی مانند مینوکسیدیل ، Propecia به عنوان قرص روزانه ای که مردان برای ریزش مو مصرف می کنند ، به وجود می آید. زنان باید به دلیل عوارض جانبی جدی از این داروها جلوگیری کنند – به خصوص اگر باردار هستید یا نوزاد شیر می دهند.
  3. کورتیکواستروئیدها
    كورتيكواستروئيدها درمان هاي نسخه اي هستند كه براي شرايط مرتبط با التهاب زمينه اي استفاده مي شوند. بعضی اوقات ، شرایط التهابی می تواند علائم مختلفی از جمله ریزش مو ایجاد کند.
  4. لیزر درمانی در منزل
    لیزر درمانی به طور معمول توسط متخصصین پوست و سایر متخصصان پوست استفاده می شود. اکنون FDA روش استفاده برخی از محصولات در خانه را پاک کرده است. از درمان های ریزش مو لیزر درمانی در منزل برای کمک به ریش مو در ضمن ضخیم تر ساختن موهای شما مفید است. نتایج می تواند چندین ماه به طول انجامد.

 

برچسب ها :

نظرات خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید .