زمان تاثیر بوتاکس و ماندگاری تزریق بوتاکس

زمان تاثیر بوتاکس و ماندگاری تزریق بوتاکس به مواردی متفاوتی بستگی دارد. از آنجا که از بوتاکس برای متوقف کردن متوقف عضلات صورت استفاده می شود، از  بوتاکس رفع چروک پیشانی متوسط تا شدید ،  بوتاکس دور چشم (پای کلاغ) و  بوتاکس خط اخم استفاده می شود و  ماندگاری تزریق بوتاکس در این نواحی متفاوت است.

طبق یک منبع مطالعاتی معتبر در سال 2016 ، به طور معمول زمان تاثیر بوتاکس 10 تا 14 روز بعد ازتزریق بوتاکس ، اثرات کامل بوتاکس را مشاهده کرد.

با چند متخصص صحبت کردیم تا دریابیم که ماندگاری تزریق بوتاکس چقدر طول می کشد و زمان تاثیر بوتاکس چه مدت  است و می توان نتایج را دید.

چند مدت برای تاثیر بوتاکس باید بگذرد؟

به طور کلی ، شما می توانید زمان تاثیر بوتاکس را از 3 تا 4 روز پس از تزریق مشاهده کرد. دکتر اسکار تروژیلو ، جراح پلاستیک صورت در مرکز پزشکی ایروینگ ، دانشگاه کلمبیا ، می گوید که بیشتر بیماران طی 10 تا 14 روز نتایج را می بینند اما باید 14 روز کامل صبر کنید تا بیشترین نتیجه را ببینید.

در حالی که نتایج براساس عواملی مانند ناحیه تزریق بوتاکس و تعداد دفعات تزریق متفاوت است ، نتایج به طور کلی 3 ماه طول می کشد و ماندگاری تزریق بوتاکس را باید از زمان دیدن نتایج حساب کرد.

میزان دوز بوتاکس هم در ماندگاری تزریق بوتاکس تاثیر دارد. علاوه بر ناحیه تزریق بوتاکس و تعداد دفعات تزریق ، زمان تاثیر بوتاکس نیز تحت تأثیر دوز بوتاکس قرار می گیرد. به گفته متخصصان  پوست و زیبایی ، به نظر می رسد هرچه میزان دوز داده شده در یک ناحیه بیشتر باشد ، ماندگاری تزریق بوتاکس  در عظلات بیشتر است.

بنابراین ماندگاری تزریق بوتاکس با دوز سبک تر که طبیعی تر به نظر می رسد ممکن است فقط 6 تا 8 هفته به طول انجامد ، در حالی که دوز سنگین تر (واحد بیشتر) می تواند بیش از 6 ماه طول بکشد ، اما ظاهر عضلاتی مانند خطوط اخم رافلج می کند .

به دلیل تفاوت در نتایج ، این تعادل ظریف بین دوز ، نگاه مطلوب و مدت زمان چیزی است که شما باید قبل از درمان با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا انتظارات مناسب بدانید.

زمان تاثیر بوتاکس

مدت زمان تاثیر یوتاکس پیشانی ،بوتاکس پای کلاغ و بوتاکس خط اخم

شایع ترین نواحی صورت برای بوتاکس شامل بوتاکس پیشانی ،بوتاکس پای کلاغ و بوتاکس خط اخم بین ابرو است. به طور کلی ، خطوط هرچه دقیق تر باشند ، نتایج سریعتر می شوند.

به عنوان مثال ، زمان تاثیر یوتاکس درمناطقی مانند گوشه چشم ها (پاهای کلاغ) و بوتاکس پیشانی ریز سریع تر از نواحی دیگر است.

با این حال ، زمان تاثیر یوتاکس ممکن است برای مناطقی که خطوط در آن عمیق باشد طول بکشد. این شامل خطوط بین ابرو یا خط های پیشانی بسیار عمیق یا کج شده است.

علاوه بر این ، اینگونه نیست که تزریق بوتاکس در نواحی مختلف زمان زیادی را برای دیدن نتایج صرف کند- در واقع غلظت بوتاکس تزریق شده و چگونگی تزریق آن به عضله است که اثر نهایی  در ماندگاری تزریق بوتاکس  را تعیین می کند.

این امکان وجود دارد که عضلات بزرگتر که واحدهای کمتری دریافت می کنند (مثل پیشانی) ممکن است نسبت به عضله کوچکتر  (اخم ضعیف تر) که دوز های بیشتری دریافت می کند نتایج دیرتر مشاهده شوند

 میزان زمان تزریق بوتاکس چقدر طول می کشد؟

در حالی که برخی از نتایج بعد از 3 یا 4 روز قابل توجه است ، اما برای دیدن حداکثر نتایج ممکن است چند هفته طول بکشد. چرا این تاخیر؟

بوتاکس در یک نقطه اتصال بین عضلات و اعصاب به نام الگوی موتور متصل می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، که اعصاب به  “عضله” دستور می دهد که در عضله حرکت کنند و قسمت انتهایی حرکات اعصاب ، همان مگافون ، حلقوی عصب را منقبض می کند.

بوتاكس به پروتئینی خاص به نام SNARE در صفحه موتور كه ​​پیامهای شیمیایی (پروتئین  ، استیل كولین) می فرستد متصل می شود تا به عضله دستور توقف دهد.

اگرچه بوتاکس به سرعت متصل می شود ، توقف SNARE و توقف استیل کولین چند روز طول می کشد. این توضیح می دهد که چرا زمان تاثیر یوتاکس فوری نیست، بلکه چند روز طول می کشد.

بوتاكس با تزریق در زیر پوست انجام می شود ، جایی كه توسط سلولهای عصبی در تماس با عضله جذب می شود.به طور اساسی ، بوتاکس زمان لازم را دارد تا روی عضله اثر بگذارد و انقباض عضلانی را که باعث می شود خطوط و چین و چروک ها روی سطح پوست ظاهر شود متوقف یا تضعیف کند.پس از متوقف شدن این عضلات ، خطوط یا چین و چروک ها آزاد می شوند و باعث بهبود ظاهر پوست می شوند.

ماندگاری تزریق بوتاکس

در زمان تاثیر یوتاکس چه حسی به وجود می آید

در این زمان احساس میشود ناحیه تزریق بوتاکس صاف و نرم تر به نظر می رسد.بعد از اولین تزریق بوتاکس ، ممکن است احساس سنگینی پوست در ناحیه تزریق داشته باشید که طی 1 تا 2 هفته فروکش می کند. به طور معمول می توانید بگویید که وقتی می توانید خطوط پویا را دوباره با حرکت ببینید ، بوتاکس از بین می رود.

نتیجه

تصمیم گیری در مورد تزریق بوتاکس چیزی نیست که هر کسی می تواند آن را انجام دهد. کلینک زیبایی سیمارو با ارائه خدمات جوانسازی پوست و سال ها تجریه شما را در گرفتن تصمیمی مطمئن برای ترزیق بوتاکس در کنار شماست.

Comments are closed.