ژل تزریق موادی مانند ژل هستند که در زیر پوست شما تزریق می شوند تا ظاهر آن تغییر کند. آنها یک درمان محبوب و کم تهاجمی برای رفع چین و چروک هستند.

طبق گزارش جراحی زیبایی آمریکا ، بیش از ۱ میلیون نفر سالانه از تزریق ژل استفاده می کنند.

با افزایش سن ، پوست دچار افتادگی یا چین و چروک می شود که در اثر از دست دادن چربی و پروتئین در لایه پوست ایجاد می شود. مواد تزریقی نمی توانند به طور دائمی جایگزین چربی و پروتئین های از دست رفته شوند ، اما می توانند ساختار اصلی پوست شما را حفظ کنند.

برخلاف روش های درمانی بوتاکس ، که باعث فلج شدن عضلات می شود تا چین و چروک ها را به حداقل برساند ، ژل تزریق پوستی به دلیل جمع شدن ، به افزودن حجم یا پر کردن و صاف کردن پوست شناخته شده اند.

انواع تزریق ژل در رفع چین و چروک


انواع مختلفی از ژل تزریق برای رفع چین و چروک وجود دارد و هر کدام به روشی کمی متفاوت عمل می کنند.

اسید هیالورونیک
اسید هیالورونیک از قبل به طور طبیعی توسط پوست شما تولید می شود. شما ممکن است ماده تشکیل دهنده مواد آرایشی را که ادعا می کنند پوست شما را چاق کرده و آبرسانی می کنند ، تشخیص دهید.

مواد پرکننده هیالورونیک اسید مانند ژل هستند و نتایج آن می توانند ۶ تا ۱۲ ماه طول بکشد. این نوع ژل گرانتر از کلاژن هستند.


کلسیم هیدروکسی لپاتیت


این نوع کلسیم در استخوان های شما وجود دارد. این یک ترکیب معدنی مانند است که مانند ژل نرم است و نیازی به ایجاد هیچ گونه محصول حیوانی نیست . این یکی از ماندگارترین انواع تزریقی است که طول عمر آن بین ۹ تا ۱۵ ماه است.

محرک کلاژن
اسید پلی لاکتیک نوعی ژل تزریق است که فقط پس از یک یا دو روز حل می شود. به جای اینکه در زیر پوست خود قرار بگیرید ، اسید پلی-ال-لاکتیک برای تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن شما است.

پلی-ال-لاکتیک اسید همان موادی است که ترمیم را در بخیه های محلول مورد استفاده پس از جراحی تشویق می کند. اگرچه این ماده قابل تجزیه زیست است ، اما هنوز هم یک ماده مصنوعی است.

میکروسفرهای پلی متیل-متاکریلات (PMMA)
این میکروسفرها گلوله های ریز و مصنوعی هستند که به منظور ایجاد ساختار در زیر چین و چروک های عمیق یا حجم دادن به لب های نازک تزریق می شوند.

میکروسفرهای PMMA یک محلول طولانی مدت تر از اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک در نظر گرفته می شود. به دلیل طولانی شدن این درمان ، پزشکان معمولاً به جلسه درمانی قرار نیاز دارند تا با تزریق های کوچک به آرامی ناحیه را پر کنند کنند.

تزریق چربی اتولوگ
این نوع مواد پرکننده از بدن خود شما تهیه می شود. در تزریق چربی اتولوگ از رسوبات چربی در مناطق اهدا کننده بدن مانند ناحیه شکم یا باسن استفاده می شود.

چربی قبل از تزریق به ناحیه دیگری از بدن که حجم آن از بین رفته است ، از طریق لیپوساکشن استخراج می شود. برخلاف اکثر انواع تزریقی ، این مواد پرکننده طبیعی برای همیشه ماندگار هستند.

https://cimaru.ir/botox-lip-injection-is-botox-suitable-for-lips-or-lip-gel-injections/

موارد استفاده از تزریق ژل

چین و چروک های عمیق
در حالی که بیشتر ژل های تزریق را می توان برای این قسمت استفاده کرد ، مواردی وجود دارد که ممکن است توسط برخی افراد ترجیح داده شود. اینها ممکن است شامل PMMA ، اسید پلی لاکتیک و برخی اسیدهای هیالورونیک باشد.

ناحیه زیر چشم
از تزریق چربی ، اسید هیالورونیک و اسید پلی لاکتیک می توان در اطراف ناحیه چشم استفاده کرد. برخی از اسیدهای هیالورونیک ممکن است برای این منطقه بهتر از دیگر ژل تزریق باشد. برخی تمایل ندارند اصلاح بهینه را انجام دهند و می توانند منطقه را به صورت برآمدگی یا دست انداز ترک کنند.

به شما توصیه می شود که هیچ ماده پرکننده ای برای استفاده در ناحیه زیر چشم توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید نشده است.

خطوط لبخند
بیشتر اسیدهای هیالورونیک و میکروسفرهای PMMA برای استفاده در این زمینه توسط FDA تأیید شده اند. آنها می توانند برای خطوط لبخند و چین های اطراف بینی شما استفاده شوند.

پیشانی
اگر با تزریق بوتاکس مخالف هستید ، ژل های تزریقی که در بالا به انها اشارره شد برای رفع چین و چروک های پیشانی مناسب هستند شامل اسید پلی لاکتیک ، کلسیم هیدروکسیلاپاتیت و PMMA است.

تزریق زل در این منطقه نیز مورد تایید FDA نیستند و بسیاری از ارائه دهندگان به دلیل عوارض از تزریقات در این قسمت استفاده نخواهند کرد.

گونه ها
گونه ها را می توان با اسید پلی لاکتیک و بسیاری از اسیدهای هیالورونیک پر کرده و ساختار داد.

لب
بیشتر اسیدهای هیالورونیک را می توان به عنوان ژل تزریق لب استفاده کرد و این امر توسط FDA تأیید شده است. بیشتر گزینه های دیگر پرکننده نباید روی لب ها استفاده شود.

چانه
از کلسیم هیدروکسی لاپاتیت ، اسید هیالورونیک یا اساساً هر یک از پرکننده های پوستی فوق می توان برای ایجاد کانتور و افزودن حجم به چانه استفاده کرد.

دست ها
از اسید هیالورونیک و هیدروکسیلاپاتیت کلسیم می توان برای پرشدن پوست شل دست و همچنین کاهش رگبرگ استفاده کرد.

قفسه سینه یا دکلته
با افزایش سینه اشتباه گرفته نشود ، می توان چین و چروک اطراف ناحیه قفسه سینه و پایین گردن را با ژل تزریق اسید هیالورونیک درمان کرد.

فواید ژل های تزریق


ژل های تزریق فواید زیبایی قابل اندازه گیری برای ظاهر شما دارند. افرادی پس از استفاده از آنها ادعا کرده اند که ، پوست جوان تر ، خطوط ریز و چین و چروک و ساختار استخوانی قابل مشاهده را گزارش می کنند.

برای کسانی که نسبت به علائم قابل مشاهده پیری خودآگاه هستند ،استفاده از ژل های تزریق کاملاً ساده هستند و برای هدف مورد نظر خود کار می کنند.

عوارض ژل تزریق


عوارض جانبی پلی-ال-لاکتیک اسیدمعمولاً کم بوده و مدیریت آن آسان است. علائم غالباً گزارش شده عبارتند از:

  • تورم در محل تزریق
  • کبودی
  • خارش
  • درد در روزهای پس از درمان


در موارد کمتر معمول ، ممکن است عوارض جانبی نادرتری را تجربه کنید. اگر از اسید هیالورونیک یا تزریق چربی اتولوگ استفاده کنید ، این عوارض جانبی احتمالاً رایج است. عوارض جانبی نادر عبارتند از:

  • تجمع قابل مشاهده مواد
  • مواد پرکننده در ناحیه ای از صورت که تزریق نشده است ، که به آن مهاجرت پرکننده نیز می گویند
  • سردرد
  • تاری دید و در موارد شدید کوری
  • واکنش آلرژیک
  • عفونت
  • تغییر رنگ یا تغییر در رنگدانه پوست


ژل تزریق در مقابل بوتاکس


ژل های تزریق ممکن است نتیجه ای مشابه تزریق نوروتوکسین داشته باشند که بیشتر با نام تجاری بوتاکس شناخته می شود ، با داشتن ظاهر جوان تر به شما ، اما عملکرد آنها بسیار متفاوت است.

بوتاکس با فلج کردن عضله زیر پوست شما کار می کند. دشوار است بدانید که بدن هر فرد چگونه به بوتاکس واکنش نشان می دهد و حالت های صورت بعد از آن سفت است.

بوتاکس نیز روزها یا هفته ها طول می کشد تا تسویه شود ، بنابراین نتایج بلافاصله مشخص نیست. نتایج ۳ تا ۴ ماه طول می کشد.

ژل تزریق به زیر پوست شما تزریق می شود. بسته به نوع ، این ماده ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد ، اما همه آنها هدف یکسانی دارند: بازگرداندن حجم از دست رفته برای صاف ، پرز و ساختار یافتن پوست. نتایج آنها بیشتر از بوتاکس طول می کشد – از ۶ ماه تا همیشه ، بسته به نوع مواد پرکننده.

چگونه خطرات را به حداقل برسانیم


مراحلی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن خطر عوارض جانبی مواد پرکننده انجام دهید. این مراحل با پیدا کردن یک ارائه دهنده مجاز و انجام تکالیف با خواندن نظرات و شرکت در یک مشاوره اولیه شروع می شود.

به یاد داشته باشید که هرگز مواد پرکننده پوست را بصورت آنلاین خریداری نکنید و سعی نکنید خودتان تزریق را در پوست انجام دهید.

همچنین ، توجه داشته باشید که FDA تزریق سیلیکون را برای کانتورینگ بدن تأیید نکرده است. ژل تزریق لب و ژل تزریق برای ایجاد فاصله بین عضلات ، درمان های پر کننده و مطمئن نیستند.

پس از انجام درمان ، دستورالعمل های پزشک خود را قبل و بعد از عمل به دقت دنبال کنید. یک روز قبل از عمل و ۲ روز بعد از نوشیدن الکل خودداری کنید.

در صورت بروز تورم ، ژل آلوئه ورا یا ژل آرنیکا را به ناحیه آسیب دیده بمالید. از خارش و لمس ناحیه خودداری کنید تا باکتری را به محل تزریق وارد نکنید.

اگر عوارض جانبی شدیدتر از آنچه انتظار داشتید به نظر می رسد ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

چه موقع مشاوره بگیریم
اگر به فکر تزریق ژل در پوست هستید ، با یک جراح زیبایی حرفه ای مشورت کنید. این مشاوره باید شامل یک بحث صادقانه در مورد مناطقی باشد که شما می خواهید اصلاح کنید و همچنین در مورد انواع نتایج مورد انتظار شما

در طول این مشاوره ، اطمینان حاصل کنید که هزینه این درمان ها را دارید. بیمه هزینه این نوع درمان را پوشش نمی دهد ، اگرچه استثناهای بسیار نادری وجود دارد.

نتیجه


ژل تزریق در پوست درمان های نسبتاً کم خطر برای کاهش سرعت یا معکوس کردن علائم پیری هستند. انواع مختلفی از ژل تزریق وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ، و یک پزشک می تواند به شما کمک کند بر اساس قیمت و مناطقی که می خواهید هدف قرار دهید بهترین را انتخاب کنید.

در بیشتر موارد ، نتایج ژل تزریق بیشتر از بوتاکس طول می کشد و مسلماً نسبت به لیفت صورت جراحی کم هزینه و تهاجمی هستند.

 

 

برچسب ها :

Comments are closed.