کول اسکالپتینگ یک روش تایید شده توسط FDA است که شامل کرایولیپولیز یا “انجماد” سلول های چربی است که با تمرینات سنتی و عادات غذایی رفع نمی شوند. همچنین بعضی اوقات در درمان لیپوماس مورد استفاده قرار می گیرد. از نظر فنی ، این روش غیرتهاجمی است ، به این معنی که هیچ جراحی در آن انجام نمی شود.

این بدان معنا نیست که کول اسکالپتینگ کاملاً عاری از عوارض جانبی است. اگرچه به معنای ایجاد درد و ناراحتی طولانی مدت نیست ، اینها برخی از احتمالات هستند. بیشترین ناراحتی از اثرات “خنک کننده” روش واقعی احساس می شود. هنگامی که بدن شما با حذف سلول چربی سازگار می شود ، ناراحتی می تواند از بین برود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عوارض جانبی ، می توانید قبل از شروع این روش با یک پزشک مشورت کنید.

کول اسکالپتینگ دردناک است؟


دردی که از کول اسکالپتینگ احساس می شود در درجه اول خود عمل است. طبق وب سایت رسمی Coolsculpting ، این شرکت تصدیق می کند که احساس درد از بی حسی ناشی از احساسات خنک کننده از دستگاه انجماد استفاده شده در طی روش ، امکان پذیر است. همچنین در اثر یخ زدگی و بیرون کشیدن سلول های چربی ، ممکن است احساس خراشیدگی و کشش داشته باشید. این اثرات ممکن است بین ۵ تا ۱۰ دقیقه از درمان ۶۰ دقیقه ایوجود داشته باشد.

بعد از عمل ، ممکن است خارش و تورم درد داشته باشد. سطح احساس شده نیز می تواند در نواحی درمان متفاوت باشد ،نواحی شکم آسیب پذیرترین است.

آیا کول اسکالپتینگ باعث آسیب عصبی می شود؟


نیروی خنک کول اسکالپتینگ باعث آسیب عصبی نمی شود. به گفته مرکز زیبایی شناسی ، بی حسی معمول است. این می تواند چند هفته طول بکشد.

چندین روز یا چند هفته پس از عمل ، گزارش هایی از درد شدید و درد عصبی گزارش شده است. این گزارشات در شرایط بالینی رسمی مشاهده نشد.

عوارض جانبی شایع پس ازکول اسکالپتینگ عبارتند از:

  • درد
  • کبودی
  • گرفتگی عضلات
  • اسهال
  • صلابت
  • پر بودن گلو (اگر گردن تحت درمان است)
  • خارش
  • اسپاسم عضله
  • حالت تهوع
  • سرخی
  • نیش زدن
  • تورم
  • مور مور کردن


بیشتر این تأثیرات در محل ناحیه درمان احساس می شود. طبق کول اسکالپتینگ ، این موارد موقتی است و معمولاً طی چند هفته رفع می شوند. درد و ناراحتی بعد از عمل ممکن است سه روز بعد دوباره متغیر باشد ، جایی که عوارض جانبی ممکن است به طور موقت برگردند.

کول اسکالپتینگ به ندرت باعث عوارض جدی می شود. با این حال ، اینها امکاناتی است که باید پیش از موعد با پزشک در میان بگذارید ، بنابراین می توانید علائم را تشخیص داده و به سرعت پاسخ دهید.

یک عارضه جانبی جدی اما نادر ممکن است ایجاد هیپرپلازی چربی متناقض باشد. این نتیجه در گسترش سلولهای چربی اخیراً هدف قرار گرفته است. بر اساس مطالعات گزارش شده ، فقط ۰٫۰۰۵۱ درصد احتمال این عارضه وجود دارد. همچنین ماهها پس از درمان اولیه کول اسکالپتینگ اتفاق می افتد.

https://cimaru.ir/cryolipolysis-in-fat-burning-and-the-effects-of-col-scalping-or-cryolipolysis/

نکاتی برای کاهش ناراحتی


با پزشک خود در مورد راه هایی که می توانید به شما در کاهش درد و سایر عوارض جانبی در طول و بعد از این روش کمک کند صحبت کنید. آنها همچنین ممکن است ماساژ را در ناحیه درمان انجام دهند.

داروهای مسکن معمولاً برای این روش ارائه نمی شوند ، زیرا بدون جراحی است. هیچ بیهوشی نیز استفاده نمی شود. با این حال ، پزشک ممکن است به شما توصیه کند در صورت داشتن درد یا تورم ، دارویی بدون نسخه (OTC) استفاده کنید. قبل از درمان نباید از هیچ مسکن استفاده کنید ، زیرا این امر می تواند عوارض جانبی مانند کبودی را افزایش دهد.

طبق تحقیقات، استامینوفن (تایلنول) می تواند به کاهش درد کمک کند ، اما نباید بیش از ۳۰۰۰ میلی گرم در روز مصرف کنید. استامینوفن بیش از حد می تواند منجر به آسیب کبدی شود ، به خصوص هنگامی که با الکل مصرف شود.

گزینه دیگر ، داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن است. طبق تحقیقات ۴۰۰ میلی گرم در هر چهار ساعت را در صورت لزوم توصیه می شود. ایبوپروفن این مزیت اضافی را دارد که هم درد و هم التهاب را درمان می کند ، اما در صورت اختلالات خونریزی ممکن است مناسب نباشد.

همیشه قبل از مصرف هر دارویی – از جمله داروهای مسکن نظر پزشک را جویا شوید. شما همچنین می توانید از روش های غیر دارویی زیر برای تسکین درد کول اسکالپتینگ استفاده کنید:

  • تمرینات تنفس عمیق / مدیتیشن
  • ورزش آرام
  • کمپرس گرم
  • ماساژ درمانی

آماده شدن برای کول اسکالپتینگ


اولین قدم مشاوره با یک ارائه دهنده ابا تجربه است. برای واجد شرایط بودن برای کول اسکالپتینگ ، ارائه دهنده شما در مورد سابقه بیماری های شما سوال میکند. همچنین طبق توصیه می شود که وزن زیاد نباشد چون این روش کار را موثرتر می کند و همچنین ممکن است منجر به عوارض جانبی کمتری شود.

قبل از انجام این روش ، با جندین پزشک مشورت کنید. در حالی که متخصصان پوست ، جراحان پوست و متخصصان زیبایی می توانند این روش را انجام دهند ، همه این نوع پزشکان دارای تجربه کافی نیستند، پس فردی مهاری را پیدا کنید

برخی مراحل آماده سازی

  • در طول فرایند خود را سرگرم کنید
  • برای جلوگیری از حالت تهوع در درمان ، کمی غذا بخورید
  • لباس راحت و گشاد بپوشید



طبق مرکز زیبایی ، دو یا چهار ماه طول می کشد تا نتایج کامل درمان کول اسکالپتینگ را ببینید. در تمام این مدت نباید در طولانی مدت ناراحتی داشته باشید ، اما ممکن است برای چند هفته پس از درمان عوارض جانبی داشته باشید.

برای راحتی بیشتر خود ، نکات زیر را برای مراقبت های بعدی در نظر بگیرید:

لباس راحتی مانند شلوار یوگا بپوشید.
برای کاهش درد و التهاب فعالیت بدنی داشته باشید
هرگونه عارضه جانبی شدید را فوراً به پزشک اطلاع دهید.

نتیجه
کول اسکالپتینگ به عنوان یک روش کانتورینگ بدن بدون جراحی ایمن و موثر در نظر گرفته شده است. در حالی که دردی که هنگامکول اسکالپتینگ احساس می شود موقتی است ، احساس چنین اثراتی بسیار طولانی تر و با شدت بالاتر امکان پذیر است. تحمل خود شما در برابر درد یکی دیگر از عواملی است که باید در نظر بگیرید.

 

Comments are closed.