زوایه سازی فک به روش های متفاوتی مثل جراحی، تزریق فیلرهای متفاوت و غیره انجام می­شود. با تغییر زاویه فک و صورت به زیبا و جوان کردن چهره افراد کمک می شود. علاوه بر افرادی که نقص چهره مادرزادی دارند یا طی اتفاقی به صورت آن­ ها صدمه وارد شده، افراد دیگری که فقط قصد انجام عمل زیبایی دارند نیز می توانند از این روش استفاده کنند .

لازم است که بدانید در روش های غیر جراحی نیز می توانید انتظار نتیجه دائم داشته باشید و لازم نیست نگران تجدید عمل باشید .

انواع روش های زاویه سازی فک و صورت :

 تزریق فیلر ها : 

۱ – تزریق ژل : یکی از فواید و نکات مثبت آن موقت بودن آن است. به خصوص برای افرادی که برای اولین بار این کار را انجام می دهند مناسب است زیرا در صورتی که از شکل جدید فک خود راضی نباشند به سادگی می توانند با استفاده از مواد تجزیه کننده صورتشان را به حالت اول برگردانند.

نکته قابل توجه در استفاده از ژل ها برای زاویه سازی فک و صورت این است که هر چند طبیعی نیستند ولی از موادی ساخته می شوند که به طور طبیعی مشابه آن ها در بدن انسان وجود دارد و به این ترتیب احتمال ایجاد حمله آلرژیک را به حداقل می رسانند. یکی دیگر از نکات مفید درباره این روش این است که پزشک به راحتی می تواند قبل از تزریق پیش بینی کند که شکل صورت بعد از انجام عمل به چه شکل خواهد بود ولی در مورد تزریق چربی همیشه این ادعا صادق نیست. همچنین در این روش فقط با یک بار تزریق نتیجه لازم را به دست می آورید و نیازی به انجام دوباره آن نیست.

توجه : رعایت بهداشت و خرید ژل استاندارد و همین طور اطمینان از مهارت و تجربه پزشک برای جلوگیری از هر نوع صدمه یا عارض بعدی لازم است.

۲ – تزریق چربی : چون در این روش از چربی بدن خود فرد متقاضی برای زاویه سازی فک و صورت  استفاده می شود احتمال پس زده شدن مواد وجود ندارد و به سادگی نتیجه دلخواه ایجاد می شود. البته این روش دائم بوده و اثر آن از بین نمی رود پس بهتر است قبل از تزریق آن از انجام عمل خود مطمئن باشید.

کانتورینگ فک

در این روش پزشک بعد از این که چربی مورد نظر را از بدن متقاضی خارج کرد، بعد از ضدعفونی محل تزریق و تزریق بی حس کننده، چربی را به صورت تزریق می کند. نتیجه فوری و آنی است و فقط نیازی به استراحت و زمانی کوتاه برای نقاهت دارد و سیاهی و کبودی آن نیز بعد از چند روز از بین خواهد رفت. از طرفی تزریق کردن چربی برای زاویه سازی فک و صورت سخت تر از تزریق ژل هاست. چون اولا نیاز به انجام لیپوساکشن به طور محدود دارد و دوما تزریق چربی به دقیق قابل پیش بینی نیست و بسیاری از موارد وجود دارد که تزریق چربی نتیجه دقیقا مشابه مدل دلخواه را نداشته و چون این روش دائم است به نوعی ریسک عمل را افزایش می دهد البته می توانید از پزشک بخواهید تا چربی را به طور کم کم و در طی چندین جلسه تزریق کند تا آرام آرام به نتیجه دلخواهتان برسید . بوتاکس : حدود پنج روز بعد از تزریق بوتاکس برای زاویه سازی فک اثر آن مشخص می شود ولی نتیجه بوتاکس موقتی و کوتاه است. دفعات اولیه حدود چهار ماه طول کشیده و بعدها تا شش ماه نیز به طول می انجامد. برای نگه داشتن نتیجه باید مرتبا آن را تمدید کنید.

نخ : برای این روش نخ مخصوص از جنس پلی دی اکسانون را وارد پوست کرده و به فک حالت زیبایی می دهند. البته دوره نقاهت این روش بین چند روز تا چند هفته متغیر است و به مدت چند ماه طول می کشد تا نخ ها به طور کامل جذب صورت شوند اما نتیجه در همان چند هفته ابتدایی دیده می شود .

جراحی : اگر جراحی را برای زاویه سازی فک خود انتخاب کنید، کار بسیار سخت تری در پیش دارید اما این روش همینطور تاثیری زیادتر و بهتری دارد.

این روش دارای خونریزی است و دوره نقاهت بیشتری دارد و همینطور دارای بیهوشی است. همین طور که قبلا اشاره کردیم این روش به نسبت سخت تر است اما نتیجه آن بیشتر، دائمی و قابل اطمینان است .

مزایایی که تزریق ها نسبت به جراحی زاویه سازی فک دارند :

در این روش ها خونریزی وجود ندارد و درد بسیار کمتر است. می توان برای اطمینان از نوع موقت آن استفاده کرد و در صورت تغییر عقیده می توان با مواد تجزیه کننده آن را از بین برد. اما توجه کنید که در تزریقات دائم مثل چربی نتیجه همیشه قابل پیش بینی نیست .

کدام روش مناسب تر است ؟

در نهایت هر یک از این روش های زاویه سازی فک مزایا و معایب خود را دارند و هر کس با توجه به شرایط و خواست خود لازم است تصمیم بگیرد که می خواهد از کدام یک از روش ها استفاده کند و گاهی حتی می توان از ترکیب چند روش استفاده کرد تا بهترین نتیجه را به دست آورد.

زوایه سازی فک و صورت

نکات قابل توجه در عمل های زاویه سازی فک و صورت :

۱ – تا قبل از سن هجده سالگی اقدام به انجام عمل زیبایی نکنید و مطمئن شوید که چهره شما فرم نهایی خود را به دست آورده، در این صورت بعد از انجام عمل و در طول زمان نتیجه تغییر نمی کند و احتمال ایجاد عارضه نیز کمتر می شود .

۲ – باید در زمان انجام عمل جراحی زاویه سازی فک دارای سلامت جسمی کامل باشید تا دچار عارضه احتمالی نشوید .

۳ – در صورت مصرف سیگار بعد از این نوع عمل زیبایی، احتمال کند شدن روند بهبودی وجود دارد پس بهتر است تا اتمام دوره نقاهت از استعمال دود جلوگیری کنید .

۴ – هزینه های هر عمل ( بیهوشی یا تزریقاتی که با بی حسی انجام می شود ) با توجه به زمان انجام عمل، پزشک و کلینیک و نوع فیلری که استفاده می شود متفاوت است و برای اطلاع دقیق تر بهتر است با کلینیک خود مشورت کنید .

Comments are closed.