چربی سوزی با لیزر با روش های سنتی کاهش وزن مانند رژیم و ورزش متفاوت است، ممکن است کاهش چربی با لیزر به عنوان گزینه متفاوت برای شما برای رسیدن به وزن دلخواه باشد. بسیاری از روش های مختلف وجود دارد که از فناوری لیزر برای از بین بردن برآمدگی های چربی استفاده می کنند. از آنجا که چشم انداز روشهای چربی سوزی به سرعت تغییر می کند ، می توانید قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب کدام روش درمانی، چربی سوزی با  لیزر را بشناسید.

انواع مختلفی از بین بردن چربی با لیزر

انواع روش های درمانی چربی سوزی با لیزر وجود دارد که از انواع مختلف لیزر برای از بین بردن چربی بدن استفاده می شود. برخی از روشها حداقل تهاجمی هستند در حالی که برخی دیگر غیر تهاجمی هستند. وقتی شخصی  برای کاهش چربی با لیزر  با کلینیک ما مراجعه می کند ، ممکن است درباره هر یک از این روش ها سوال بپرسد.

لیزر لیپوساکشن

لیزر لیپو یا لیپوساکشن با کمک لیزر جایگزینی برای لیپوساکشن سنتی است. در طی این روش با حداقل تهاجم ، پزشک از انرژی لیزر برای اب کردن چربی در یک منطقه هدفمند استفاده می کند. چربی از طریق یک کانول (لوله نازک) برداشته می شود. بی حسی موضعی لازم است (برخلاف بیهوشی عمومی که برای لیپوساکشن سنتی لازم است). درمان معمولاً ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

طبق یک بررسی منتشر شده ، دستگاه های ثبت شده مختلفی وجود دارد که برای چربی سوزی با لیزر لیپوساکشن از جمله SmartLipo ، CoolLipo ، SlimLipo یا ProLipo استفاده می شود. نامهای تجاری برای معالجه همچنین شامل SonoBello ، Athenix و …. است

عوارض جانبی: بعد از درمان ، عوارض جانبی شایع اغلب شامل کبودی و حساسیت در ناحیه تحت درمان است. زخم ، عفونت یا سوزش نیز ممکن است رخ دهد اما کمتر دیده می شود. ممکن است طی روز بعد از عمل و چندین هفته با رعایت نکات مراقبتی مانند عدم فعالیت های شدید ورزشی، بهبودی انجام شود.

نتایج: پس از  کم شدن تورم ، بیماران فوراً نتایج را مشاهده می کنند زیرا چربی به طور کامل برداشته شده است. طبق چندین گزارش پزشکی ، بیماران در محوطه ای که لیزر لیپوساکشن انجام شده است از سفت شدن پوست نیز بهره مند می شوند. برای برخی از بیماران ، این مزیت باعث می شود لیپوساکشن با کمک لیزر جذاب تر از لیپوساکشن سنتی باشد که چربی را از بین می برد اما باعث سفت شدن پوست نمی شود.

هزینه ها: هزینه های معمولی برای یک منطقه درمانی کوچک از ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار شروع می شود. با این حال ، به طور معمول ، قیمت کاهش چربی با لیزر لیپوساکشن از حدود ،۵۰۰ دلار تا ۱۵۰۰ دلار در هر منطقه درمانی است. به گفته هيئت جراحي پلاستيك آمريكا ، به عنوان مبنايي براي مقايسه ، هزينه كلي ليپوسكشن سنتي مي تواند به اندازه ۱۰۰۰ دلار يا به اندازه ۲۰ هزار دلار باشد.

عوامل زیادی بر کل هزینه های درمان از جمله مکانی که در کشور زندگی می کنید و بخشی از بدن که می خواهید تحت درمان قرار گیرند تأثیر دارد. همانطور که هزینه های روش های مختلف چربی سوزی با لیزر را با یکدیگر مقایسه می کنید ، به خاطر داشته باشید که لیپوساکشن لیزر تنها به یک جلسه درمان نیاز دارد.

چربی سوزی با لیزر زرونا

کاهش چربی با لیزر زرونا در سال ۲۰۱۰ تأیید FDA را بدست آورد و به سرعت در محافل زیبایی و آرایشی محبوب شد. این روش درمانی از لیزر درمانی سطح پایین (LLLT) برای هدف قرار دادن و اب کردن محتوای سلولهای چربی استفاده می کند. سلولهای چربی باقی می مانند اما محتویات خالی شده و در نهایت از بدن حذف می شوند.

یکی از مزایای چربی سوزی با لیزر زرونا راحتی است. لیزر درمانی با سطح پایین یک روش درمانی با لیزر سرد است ، اما به همان اندازه سرماخوردگی (CoolSculpting) سرد نیست که برای برخی از افراد ناراحت کننده باشد. و به اندازه سایر درمان های لیزر برای چربی داغ نیست که برخی از بیماران مشکل دارند.

یکی دیگر از مزایای این رویه عدم خرابی است. عوارض جانبی نادر است و تحقیقات نشان داده است که این روش درمانی یکی از ایمن ترین روش های از کاهش چربی با لیزر است. اکثر بیماران می توانند بلافاصله به دنبال روش به فعالیت های عادی برگردند

مناطق تأیید شده شامل خط کمر ، باسن ، ران ، بازوها ، قفسه سینه ، زانوها ، مچ پا ، پشت یا خط سینه می باشد. بیماران برای دستیابی به نتایج بهینه ، طی یک دوره دو هفته ای ، شش درمان ۴۰ دقیقه ای انجام می دهند.

پس از درمان زرونا ، به بیماران توصیه می شود از رژیم غذایی و پروتکل شیوه زندگی از جمله افزایش مصرف آب ، جلوگیری از کافئین و الکل و ورزش روزانه پیروی کنند. این رژیم به تحریک حذف چربی از سلول ها کمک می کند. نتایج معمولاً پس از کامل شدن پروتکل درمانی یا طی دو هفته پس از پایان درمان مشاهده می شوند.

نتایج: نتایج ممکن است متفاوت باشد. طبق یک تحقیق پژوهشی که توسط این شرکت ذکر شده است ، مشتریان به طور متوسط ​​۳٫۷۲ اینچ از دور کمر ، لگن و ران خود را از دست داده اند.

هزینه ها: هزینه های معمولی از حدود ۲،۰۰۰ دلار تا زیر ۴،۰۰۰ دلار برای یک بسته کامل (شش جلسه ۴۰ دقیقه ای) متغیر است. در صورت پیروی از یک رژیم غذایی و رژیم ورزشی مناسب ، نتایج طولانی مدت است. با این حال ، برخی از بیماران گزارش می دهند که برای حفظ نتیجه به درمان های پیگیری نیاز دارند.

کاهش چربی با لیزر اسکالپشور

SculpSure FDA را به عنوان درمان با لیزر برای از بین بردن چربی در ماه مه سال ۲۰۱۵ تصویب كرد. در طی مدت ۲۵ دقیقه درمان ، لیزر سلولهای چربی را هدف قرار داده و آنها را تا درجه حرارت كه به ساختار آنها آسیب می رساند ، گرم می كند. مکانیسم های خنک کننده برای اطمینان از آسیب دیدن پوست شما استفاده می شود. در حالی که ممکن است در طول درمان احساس گرمازدگی کنید ، اما معمولاً دردناک تلقی نمی شود.

نتایج: طی سه ماه بعد از عمل ، سلولهای چربی می میرند و بدن شما آنها را از بین می برد. بر خلاف زرونا ، SculpSure سلول چربی را به طور کامل از بین می برد (به جای خالی کردن محتویات و ماندن ساختار). نتایج معمولاً در شش هفته قابل مشاهده است ، و اثر آن کاملاً به طور کلی در حدود ۱۲ هفته مشاهده می شود.

این روش درمانی با لیزر ترمو لیپولیز برای از بین بردن چربی از شکم ، پهلوها ، پشت ، ران داخلی ، رانهای خارجی یا زیر ناحیه چانه تأیید شده است. طبق مطالعات بالینی که توسط این شرکت ذکر شده است ، چربی سوزی با لیزر اسکالپشور در هر منطقه هدفمند تا ۲۴ درصد می شود. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد که بیماران از نتایج راضی بودند اما کاهش چربی پهلو پس از اندازه گیری این عمل در حدود ۲٫۶ میلی متر انجام شد.

هزینه ها: هزینه های معمولی برای یک درمان تنها SculpSure بسته به منطقه ای که شما معالجه می کنید و تعداد متقاضیان مورد استفاده در طی روش از حدود ۳۵۰ دلار تا ۸۰۰ دلار است. درمان های متعدد به طور کلی مورد نیاز است بنابراین غیرقابل توصیف نیست که کل هزینه ها در محدوده ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار قرار گیرند. معمولاً تا زمانی که وزن بدن را حفظ کنید ، نتایج معمولاً دائمی است.

کاندیداهای کاهش چربی با لیزر

طبق آکادمی پوست آمریکا ، بهترین کاندیداها برای این روش های چربی سوزی با لیزر نزدیک به وزن ایده آل خود هستند. آنها افرادی هستند که – با وجود یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم – قادر به از دست دادن چربی های سرسخت نیستند. AAD همچنین خاطرنشان می کند که تقاضای زیادی برای این رویه ها وجود دارد.

همچنین برای افرادی که قبل از انجام عمل لیزر از چربی لیزر استفاده می کنند ، مفید است. در حالی که برخی از افراد از این روشها برای شروع برنامه کاهش وزن استفاده می کنند ، بسیاری دیگر دریافتند که بهتر است بعد از دستیابی به کاهش وزن ، بدن خود را تنظیم کنند.

نتایج حذف چربی با لیزر

این که آیا شما از نتایج از بین بردن چربی لیزر خود راضی هستید یا نه ، به انتظارات شما در این روش بستگی دارد.

اکثر ارائه دهندگان پزشک مراقب هستند که به  بیماران توضیح دهند که این روش ها برای دستیابی به نتایج چشمگیر نیست. در حقیقت ، اگر دچار اضافه وزن یا چاقی هستید ، اغلب روشها توصیه نمی شود.

یک مطالعه با بررسی روندهای از دست دادن چربی غیر تهاجمی فعلی مشخص کرد که حتی اگر نتایج اغلب به دست می آیند ، معمولاً تأثیر آن خفیف تا متوسط ​​است. و مقاله دیگری که با مقایسه برخی از محبوب ترین روشهای حذف چربی غیر تهاجمی به این نتیجه رسیده است که “شواهد زیادی در سطح بالا در ادبیات حاضر وجود ندارد تا از اثربخشی هر یک از این دستگاه ها پشتیبانی کند.

برخی از بیماران برای بدست آوردن نتایج چشمگیر تر ، درمانها را ترکیب می کنند. به عنوان مثال ، بیمار ممکن است کاهش چربی با لیزر لیپوساکشن را روش دیگر از بین بردن چربی ترکیب کند تا میزان زیادی چربی در ناحیه خاصی از بین رودالبته این باعث افزایش هزینه کل درمان می شود.

Comments are closed.