لیزر درمانی اسکار : اسکار اغلب نتیجه اجتناب ناپذیر جراحی است. اگر جای زخم جراحی دارید ، ممکن است از نظر ظاهری اذیت شوید ، خصوصاً اگر قرمز یا دارای بافت ناهموار باشد. خوشبختانه ، لیزر درمانی اسکار می تواند به طور قابل توجهی باعث بهبود جای زخم های جدید و بالغ شود.

لیزر درمانی اسکار به لایه های بیرونی پوست نفوذ می کند تا رشد سلول های پوستی جدید و سالم را تحریک کند. لیزر لایه های قدیمی و آسیب دیده پوست را از بین می برد تا پوست سالم و جدیدی در جای خود رشد کند.

در واقع درمان های لیزر جای زخم قدیمی باعث ایجاد جای زخم جدید می شوند. با این حال ، پوست جدید باید یکنواخت رشد کند.

تشکیل بافت اسکار یک پاسخ طبیعی بدن به آسیب است. اسکارها مضر نیستند و به دلایل پزشکی نیازی به برداشتن ندارند. با این حال ، اگر آنها از نظر روانی فردی دردناک ، محدود کننده یا تحت تأثیر قرار بگیرند ، طیف وسیعی از روش ها می توانند ظاهر و ناراحتی او را کاهش دهند.

لیزر درمانی اسکار می تواند به رفع انها کمک کند:

  • کاهش درد یا خارش
  • کاهش ظاهر آنها
  • بهبود دامنه حرکتی پوست اطراف اسکار


پزشکان می توانند لیزرهای مختلفی را انتخاب کنند که از طول موج های مختلف نور استفاده می کنند و از طرق مختلف روی پوست تأثیر می گذارند. بعضی از لیزرها ابلیشن هستند ، به این معنی که لایه بالایی پوست را از بین می برند ، در حالی که برخی دیگر غیر نسبی هستند و سطح پوست را حفظ می کنند در حالی که لایه های زیر آن را تحت تأثیر قرار می دهند.

هرچه زودتر لیزر درمانی اسکار های جراحی را درمان کنید ، نتیجه زیبایی شما بهتر خواهد بود. یک دستگاه لیزر نمی تواند همه چیز را اصلاح کند ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از طیف کاملی از لیزرها استفاده کنید. کلینیک سیمارو دارای لیزرهایی برای درمان همه زخم ها است و شما را به پوستی صاف و یکنواخت که می خواهید نزدیک می کند.

درمان های لیزر برای اسکارهای جدید
به طور معمول مناسب است که لیزر درمانی اسکار را به محض بیرون آمدن بخیه های خود شروع کنید. دکتر شان پاتل بیماران زیادی را در حدود علامت دو هفته پس از جراحی می بیند. جراحان پلاستیک تمایل دارند بیماران را بعد از عمل هایی مانند لیفت صورت ، کاهش پستان و کشیدن شکم به عمل ما ارجاع دهند.

با وجود زخم های جدید ، هدف این است که قرمزی را به حداقل برسانید و از بهبودی مناسب حمایت کنید. لیزر رنگ پالسی دستگاه ارجح برای این کاربردها است. این ماده از فرم خاصی از انرژی برای کاهش قرمزی و التهاب استفاده می کند. در نهایت ، لیزر Vbeam کمک می کند تا اسکار درمان شده به نرمی بهبود یابد.

لیزر درمانی اسکار

درمان های لیزر برای جای زخم های بالغ
در لیزر درمانی اسکار اسکارهای بالغ ویژگی های متفاوتی نسبت به اسکارهای جدید دارند. نگرانی های رایج آرایشی و بهداشتی با وجود زخم های قدیمی شامل رنگدانه های قهوه ای و بافت ناهموار است. صرف نظر از مدت زمانی که جای زخم خود را دارید ، می توانید نوع ظاهر و احساس خود را بهبود ببخشید.

پوشش مجدد لیزر CO2 یک درمان عالی برای جای زخم بالغ است. این نوع لیزر می تواند جای زخم را صاف کرده و تغییر رنگ قهوه ای را کمرنگ کند. برخی از پزشکان از سیستم CO2RE استفاده می کند ، یک دستگاه پیشرفته است که تنظیمات درمانی سبک ، متوسط و عمیق را ارائه می دهد.

ملاحظات ویژه برای رنگ پوست های تیره
درمان های Vbeam و CO2 برای همه ایده آل نیستند. در حالی که این دستگاه ها برای بهبود جای زخم در بیماران با پوست روشن تا متوسط بسیار مناسب هستند ، اما می توانند پوست تیره را در معرض پر رنگی قرار دهند. به همین دلیل ، توصیه میشود از میکرونیدلینگ در بیماران با رنگ پوست تیره استفاده کند.

میکرونیدلینگ و لیزرهای تکه تکه شده در واقع به روشی مشابه عمل می کنند. هر دو کانال های ریزی در پوست ایجاد می کنند ، هر چند یکی از انرژی و دیگری از سوزن های ظریف استفاده می کند. این آسیب های کوچک و کنترل شده باعث پاسخ بدن می شوند و تولید کلاژن را تحریک می کنند. افزایش کلاژن به بهبود بافت و رنگ پوست کمک می کند.

درمان های جایگزین اسکار
ممکن است درمان های اضافی را به عنوان بخشی از لیزر درمانی اسکار شما توصیه کند. به عنوان مثال ، محصولات ژل سیلیکون می توانند به بهبود بافت ، رنگ و ارتفاع زخم کمک کنند.

تزریق PRP گزینه عالی دیگری است ، زیرا باعث بهبودی داخلی می شود. در همین حال ، تزریق استروئید داخل ضایعه می تواند جای زخم های هیپرتروفیک (برجسته) را بهبود بخشد.

لیزر درمانی اسکار یکپارچه نیستند.پزشکان جای زخم شما را بررسی می کند و یک برنامه سفارشی برای بهبود ظاهر آن ایجاد می کند.

روش های دیگر برای از بین بردن انواع مختلف اسکار

در زیر به روش های دیگر برای کاهش ظهور انواع خاصی از اسکار نگاه می کنیم:

  • جای جوش
  • جای زخم یخ
  • اسکار آبله مرغان
  • زخم هایپرتروفیک
  • اسکارهای کلوئیدی
https://cimaru.ir/what-is-laser-treatment-what-do-you-know-about-laser-wound-healing/

خلاصه
پزشکان ممکن است از لیزر درمانی اسکار به عنوان یک درمان منفرد یا در ترکیب با روش های دیگر برای کاهش درد ، خارش و ایجاد جای زخم استفاده کنند. لیزر به طور ایده آل اجازه می دهد تا پوست جدید و با ظاهری سالم به جای پوست زخم شده رشد کند.

اگر فردی نگران ظاهر زیبایی اسکار است یا از نظر جسمی اسکراها برایش ناراحت کننده است ، می تواند در مورد گزینه های درمانی با پزشک خود صحبت کند.

نظرات خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید .