مزوتراپی یک جایگزین طبیعی و کاملاً ایمن برای جراحی های سنتی جهت تقویت کردن پوست است که برای پوستی کم رنگ و کم آب مناسب است – یا هر نوع پوستی که نیاز به کمی تقویت داشته باشد. این درمان می تواند در تمام صورت و همچنین قفسه سینه ، گردن ، دست ها و موارد دیگر انجام شود.

در این فرایند، یک سری سوزن سطحی بر روی لایه بالایی پوست قرار میگیرند و مواد شامل ویتامین هایی در لایه پوستی جایی که تعامل سلولی اتفاق می افتد ، تزریق می شوند. در نتیجه پوست از زیر لایه بالایی تغذیه مس کند و جوان می شود و باعث تولید کلاژن ، تقویت الاستین و متابولیسم بهتر می شود.

مزوتراپی یک روش درمانی جوان کننده است که جایگزین هیالورونیک اسید برای آبرسانی عمیق ، تقویت و بازسازی سلول ها می شود. مواد معدنی ، ویتامین ها و آمینو اسیدهای مناسب برای تأثیر ضد پیری در زیر پوست ارائه می شود. اگر به درستی انجام شود ، می تواند خطوط ریز را کاهش دهد و آسیب رادیکال های آزاد را از بین ببرد ، و منجر به پوستی سفت ، درخشان و جوان تر شود. هنگامی که با لایه برداری سطحی گلیکولیک پوست ترکیب شود ،مزایای مزوتراپی افزایش می یابد. زیرا لایه برداری سلولهای مرده پوست را از بین می برد و منافذ پوست را باز می کند تا مواد تزریقی مزوتراپی بتواند نفوذ بهتری داشته باشد. معمولاً برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن ، هر هفته به مدت ۶ هفته یک جلسه درمان انجام می شود.

چگونه این روش درمانی سلولیت را کاهش می دهد؟
برآمدگی یا گودی در پوست که به آن سلولیت گفته می شود ، ممکن است بر روی ۹۰ درصد زنان ، بدون توجه به سن و وزن آنها ، تأثیر بگذارد. معمولاً بیشتر در ساق پا ، باسن و قسمت میانی آن دیده می شود. علت آن نوارهای بافت همبند نواحی پوست را پایین نگه داشته و چربی را به دام می اندازند در حالی که چربی در جاهای دیگر به بیرون برآمده است. سلولیت می تواند بافتی مانند پوست پرتقال ایجاد کند ، اما با مزوتراپی می توان چهار مرحله سلولیت را درمان کرد.

در بیشتر موارد ، تزریق با استفاده از استفاده از دستگاه Ultrapeel Transderm بدون سوزن انجام می شوند. این مخلوط داروها با سلولها تداخل می کند و ترشح چربی داخل آن را تشدید می کند تا بتواند به عنوان سوخت بدن بسوزد. این روش باعث بهبود جریان خون و تخلیه لنفاوی در ناحیه مورد نظر می شود و در هنگام ذوب چربی نوارهای بافتی را از بین می برد. نتیجه بهبود ظاهر نامطلوب و از دست دادن اینچ در ناحیه تحت درمان است. از آنجا که سلولیت عود می کند ، ممکن است ۱۰ تا ۱۵ جلسه برای بهترین نتیجه لازم را داشته باشد.

https://cimaru.ir/what-are-the-uses-of-mesotherapy-on-the-skin/

آیا نتایج مشابه لیپوساکشن است؟
مزوتراپی جایگزینی کامل برای روش تهاجمی لیپوساکشن نیست ، اما می تواند برای مردان و زنانی که نواحی مناطق چ در آنها مطلوب نیست ، موثر باشد. برای مناطق کوچک ، مزوتراپی یک گزینه عالی است و می تواند یک راه حل عالی برای افرادی باشد که کاندیدای مناسبی برای لیپوساکشن نیستند.

تزریق مزوتراپی چربی سوز می تواند باعث کاهش چربی در باسن ، ران و کمر و همچنین ، شکم و اطراف بازوها یا محل چانه شود. در عین حال ، از مشتریان خواسته می شود تا رژیم غذایی بهتری داشته باشند ، ورزش بیشتری داشته و از مکمل های غذایی برای سلامتی بهتر و بیشترین سود ممکن استفاده کنند.

آیا از مزوتراپی برای جوان سازی صورت استفاده می شود؟
فرآیند مزوتراپی یک رویکرد هوشمندانه برای درمان افتادگی و چروک های ناشی از افزایش سن در گردن و صورت است. همچنین می تواند پیشرفت چین و چروک را با گذشت زمان کاهش داده و به بهبود رنگ خاکستری کمک کند. مزوتراپی می تواند به کاهش چربی از زیر چانه ، خلاص شدن از آسیب رادیکال های آزاد پوست و سفت شدن آن کمک کند. حتی پلک ها می توانند علائم بهبودی را نشان دهند بدون اینکه دوره بهبودی طولانی مدت و ظاهر غیر طبیعی باشد که همراه با انواع مختلفی از جراحی های زیبایی است.

آیا مزوتراپی برای پدهای چربی چشم کار می کند؟
بله ، مزوتراپی نشان داده است که در کاهش مناطق پف کرده یا چربی زیر چشم که منجر به خستگی می شود ، موفق است. در بسیاری از موارد ، مزوتراپی می تواند نیاز به بلفاروپلاستی پلک پایین – یا جراحی پد چربی را به تأخیر بیندازد و شاید جراحی را غیرضروری کند. این بدان معناست که بیمار می تواند از عوارض احتمالی ناشی از جراحی زیبایی جلوگیری کند.

مزوتراپی چگونه انجام می شود؟
روش استاندارد با سوزن توسط یک پزشک با تجربه انجام شود. با استفاده از یک سوزن کوچک مانند مواردی که برای تزریق بوتاکس استفاده می شود ، پزشک فرمول خاصی را به مزودرم تزریق می کند. نفوذ بسیار کم است. قدرت فرمول و تعداد تزریقات به صورت موردی تعیین می شود. بیماران معمولاً هر ۱۰ تا ۱۴ روز یکبار به درمان نیاز دارند. دوزها کم هستند و در فواصل یک اینچی در منطقه درمان می شوند. در برخی موارد ، تعدادی تزریق کوچک در همان محل انجام می شود. از آنجا که در هر درمان می توان به ۱۰۰ سوزن نیاز داشت ، در برخی از بیماران اضطراب زیادی وجود دارد.

در مزوتراپی بدون سوزن ، از سیستمی به نام Ultrapeel Transderm Ionto System استفاده می شود. این روش غیرتهاجمی است اما برای برخی از بیماران بسیار کارآمد و راحت تر از روش استاندارد است. این سیستم برای زایمان از طریق پوست مزوتراپی بدون سوزن یا تزریق ترخیص کالا از گمرک FDA را دریافت کرده است.

طول هر درمان براساس آنچه مشتری انجام داده است متفاوت است ، اما پس از آن معمولاً هیچ توقفی وجود ندارد. برخی از افراد با پوست حساس ممکن است در ابتدای درمان احساس ناراحتی مشابه احساس خراش داشته باشند که پس از آن از بین می رود. لرزش تأثیر پالس های الکتریکی را به حداقل می رساند و به طور کلی تجربه بسیار مطبوعی را ایجاد می کند.

آیا مزوتراپی عوارضی دارد؟
هنگامی که مزوتراپی با استفاده از سوزن برای تزریق دارو انجام می شود ، بیشتر بیماران کمی احساس ناراحتی می کنند. برخی احساس درد موضعی ، کمی سوزش برای چند ساعت و شاید برخی کبودی های کوتاه مدت می کنند. ممکن است برای چند روز خارش و درد داشته باشد. مانند هر نوع تزریق محصول ، در برخی از بیماران نیز احتمال واکنش آلرژیک وجود دارد.

https://cimaru.ir/benefits-and-side-effects-of-mesotherapy-what-does-mesotherapy-really-do-on-the-skin/

قبل از مشاهده نتایج ، بیمار ببه جلسه درمانی نیاز دارد؟
این امر به عوامل زیادی از جمله بدن و ناحیه درمان بستگی دارد. بعضی از بیماران پس از یک جلسه نتیجه خوبی می گیرند در حالی که دیگران باید ۳ تا ۵ جلسه قبل از مشاهده نتایج داشته باشند.

بیماران گاهی اوقات گزارش می دهند که لباس آنها بهتر است و لاغرتر به نظر می رسد. در حالی که کاهش وزن هدف مزوتراپی نیست ، اما از دست دادن اینچ ممکن است. بعضی از بیماران برای حداکثر سود به ۵ تا ۱۵ روش درمانی یا بیشتر نیاز دارند.

همراه با درمان ، رژیم غذایی ، سبک زندگی و تغییرات تغذیه ای ، از جمله مکمل های غذایی توصیه می شود. پیری یک روند مداوم و پویا است ، اما مزوتراپی می تواند به محافظت در برابر برخی از آسیب های سنی کمک کند. درمان های نگهداری ممکن است برای گردن ، صورت ، بازوها و دستها ۲ تا ۴ بار در سال مورد نیاز باشد.

آیا بیمار می تواند بلافاصله پس از درمان به کار خود برگردد؟
در بیشتر موارد ، بله. این روش در هر جلسه فقط ۳۰ دقیقه طول می کشد و زمان بهبودی کمی لازم است. همانطور که در بعضی از روشهای درمانی وجود دارد.

هر چند وقت یکبار بیمار می تواند درمان را تکرار کند؟
این روش معمولاً می تواند در هر ۱۰ تا ۱۴ روز یک بار انجام شود.

پس از آن بیمار چه محدودیت هایی خواهد داشت؟
محدودیت ها به ناحیه ای که تحت درمان است و شرایطی که بیمار برای آن درمان می شود بستگی دارد ، اما به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • اجتناب از ورزش شدید حدود ۴۸ ساعت
  • به مدت ۶ تا ۸ ساعت از دوش آب گرم خودداری کنید
  • به مدت ۴ ساعت از استفاده از آرایش و سایر محصولات مراقبت از پوست خودداری کنید
  • پوشیدن لباس گشاد در نزدیکی ناحیه تحت درمان در لحظات فوری پس از تزریق.


آیا چربی به یک ناحیه تحت درمان باز خواهد گشت؟
مزوتراپی بدون از بین بردن سلول ، چربی درون سلول چربی کم میکند تا پوست بتواند ظاهر طبیعی خود را بدست آورد. اگر بیمار باید بعد از درمان وزن خود را افزایش دهد ، چربی به ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است برمی گردد. میزان موفیت مزوتراپی در کاهش وزن کم است اما وقتی مزوتراپی همراه با رژیم و ورزش استفاده می شود ، بهترین نتیجه ممکن را در طولانی مدت دارد.

چه کسی می تواند مزوتراپی کند؟
بیشتر زنان و مردان سالم کاندیدای مناسب مزوتراپی هستند. این دارو برای زنان باردار ، بیماران دیابتی های وابسته به انسولین یا کسانی که بیماری قلبی دارند ، سابقه سکته مغزی یا ایسکمی ، سرطان ، ضایعات پوستی ، آلرژی به هر یک از اجزای مزوتراپی یا کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند ، توصیه نمی شود.

آیا مزوتراپی همان لیپوساکشن است؟
نه. مزوتراپی شامل جراحی نیست. این روش بدون جراحی حذف چربی از سلولهای چربی است. در مقابل ، لیپوساکشن شامل برداشتن سلولهای چربی توسط جراحی است. در حالی که لیپوساکشن شامل بیهوشی است ، مزوتراپی نیازی به بیهوشی ندارد و زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است.

با این اوصاف ، توجه به این نکته مهم است که مزوتراپی جایگزین لیپوساکشن نمی شود. مزوتراپی برای از بین بردن مناطق کوچک چربی ناخواسته ، خلاص شدن از شر سلولیت و جوان سازی پوست کار می کند. برای افرادی که چاق نیستند اما در عوض فقط چند منطقه مشکل چربی دارند مناسب است. همچنین برای کسانی که از اقدامات جراحی می ترسند و بنابراین در انجام لیپوساکشن مردد هستند یک انتخاب هوشمندانه است.

نکته منفی این است که نتایج تدریجی هستند. لیپوساکشن می تواند نتایج فوری را ارائه دهد. مزوتراپی می تواند لکه های چربی را که پس از لیپوساکشن نیز به وجود می ایدصاف و یکنواخت کند و از نیاز به لیپوساکشن اضافی جلوگیری کند.

 

برچسب ها :

Comments are closed.