رفع اسکار آکنه زمانی مهم می شود که جای زخم آکنه روی صورت ناخوشایند به نظر برسد و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار دهد ، در این زمان  به فکر رفع اسکار آکنه و انواع تکنیک های رفع جای رخم آکنه راحل اساسی است تا  تا به کاهش ظاهر آنها کمک کند.

اگر جای زخم آکنه باعث ناراحتی شما م یشود یا از پوست خود خجالت بکشید ، در مورد درمان هایی که می تواند  در رفع جای زخم اکنه یا کاهش ان کمک کند بررسی کنید، در این مقاله در تکنیک های رفع اسکار آکنه و انواع زخم های آکنه  بحث شده است و معمولاً بیمه آنها را پوشش نمی دهد ، اما به حداقل رساندن ظاهر زخم کمک می کنند.

انواع زخم های آکنه

برخی از جای زخم های آکنه دائمی هستند و برخی با گذشت زمان از بین می روند. جای زخم آکنه ممکن است به شکل زیر باشد:

  • جوش ها اینها لکه های مسطح و قرمز رنگی هستند که یک بار ضایعه آکنه در آن واقع شده بود. آنها می توانند برای چند هفته پایدار بمانند و سپس خود به خود محو شوند.
  • تغییر رنگ پوست. بعضی اوقات جای زخم آکنه بهبود یافته ولی از اثرات آن تغییر رنگ  پوست است ، که به آن رنگدانه های پوستی بعد از التهاب نیز گفته می شود. تغییر رنگ پوست می تواند برای ماه ها پس از بهبودی از ضایعه آکنه قابل مشاهده باشد.
  • جای زخم روی بافت برخی از انواع آکنه می توانند جای زخم هایی به وجود بیاورند که رشد بافت های بزرگ می شوند.این زخم های آکنه ممکن است کلوئید یا زخم هایپرتروفیک نامیده شوند و در اثر تولید بیش از حد کلاژن در پوست شما ایجاد می شود.
  • از دست دادن بافت شایع تر از جای زخم های بافت بالا زخم های آکنه است که در اثر از بین رفتن بافت ایجاد می شود. این زخمهای آکنه به اسکارهای یخ انتخابی ، اسکارهای فیبروز افسرده ، زخم های نرم ، ماکول های آتروفیک یا آتروفی ماکولا فولیکول مشهور هستند. آنها تمایل دارند که عمیق  به نظر برسند و به صورت چاله هایی در پوست ضاهر می شوند.
رفع جای زخم آکنه

تکنیک های رفع جای زخم آکنه

 انتخاب تکنیک های رفع اسکار آکنه ، یک تصمیم شخصی است. بعضی از افراد تصمیم می گیرند جای زخم های آکنه خود توسط عمل جراحی برداشته زیرا از لحاظ عاطفی تحت تأثیر ظاهر جای زخم قرار دارند. برخی دیگر جای زخم های آکنه شدید و ناخوشایند دارند و برای از بین بردن آنها روی پوستشان  از روش های دیگر استفاده می کنند.

اگر جای زخم آکنه دارید ، در اسرع وقت با یک متخصص پوست مشورت کنید. او می تواند برای زخم های شما روش های درمانی را توصیه کند و در مورد راه هایی که می توانید از ایجاد زخم در آینده جلوگیری کنید ، صحبت کند.

درمانهای معمول رفع اسکار آکنه

۱-درم ابریشن در رفع اسکار آکنه:  این روش درمانی بسیار موثر با استفاده از وسیله چرخنده با سرعت بالا یا ابزار دیگر برای زنده کردن پوست شما و از بین بردن یا کاهش عمق و رفع جای زخم آکنه استفاده می کند. به طور معمول به چند روز برای بهبودی نیاز خواهید داشت.

۲-میکرو درم ابریشن در رفع جای زخم آکنه برای جای زخم های آکنه شدید و عمیق ، یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی از اسپری کریستالهای بسیار کوچک به جای یک ابزار چرخنده پر سرعت برای از بین بردن سطحی استفاده می کند. ممکن است بیش از یک جلسه درمان مورد نیاز باشد و هیچ خرابی وجود ندارد.

۳-لایه برداری شیمیایی در رفع آسکار آکنه. لایه برداری های شیمیایی می توانند ظاهر زخم های آکنه کم عمق و بیش از حد التهاب رنگی بعد از التهاب را در اطراف ضایعه آکنه بهبود یافته کاهش دهند. لایه برداری شیمیایی ممکن است توسط پزشک ، پرستار ، پزشک متخصص و یا متخصص زیبایی انجام شود و شامل استفاده از یک ماده شیمیایی برای پوست شما برای از بین بردن لایه بیرونی آن است و به آن ظاهری نرم تر و لطیف تر می بخشد. بسته به مقاومت اسید مورد استفاده ، ممکن است بعد از چند روز قرمزی و لایه برداری را تجربه کنید.

تکنیک های جای زخم آکنه

۴-رتینوئیک اسید در رفع جای زخم آکنه. اسکارهای خاصی از بافت را نباید با درمانهای سنتی رفع اسکار آکنه درمان کرد. در عوض ، کرم اسید رتینوئیک که به طور مستقیم روی جای زخم اعمال می شود ، می تواند به کاهش ظاهر آن ، به خصوص در مورد زخم های کلوئیدی کمک کند.

۵-لیزر در رفع جای زخم آکنه متخصص پوست و مو شما می تواند از لیزر برای از بین بردن لایه بیرونی پوست شما ، مناطق محاصره شده از زخم های آکنه یا روشن شدن قرمزی اطراف ضایعات آکنه استفاده کند. بسته به اینکه جای زخم آکنه افزایش یافته یا صاف باشد ، انواع مختلفی از لیزر استفاده می شود. ممکن است بیش از یک درمان با لیزر مورد نیاز باشد و بسته به لیزر مورد استفاده ، ممکن است چندین روز برای بهبودی نیاز داشته باشید.

۶–تزریق ژل از ماده ای مانند کلاژن ، اسید هیالورونیک یا چربی می توان برای “پر کردن” انواع خاصی از جای زخم های آکنه استفاده کرد ، خصوصاً مواردی که منجر به ظاهر افسرده پوست شده است. از آنجایی که ژل تزریق در نهایت به پوست شما جذب می شوند ، بسته به نوع محصول مورد استفاده ، مجبور به تکرار تزریق ژل ، معمولاً هر چند ماه یکبار می شوید. هیچ خرابی برای بهبودی از این درمان وجود ندارد.

۷-پانچ صورت این نوع جراحی های پوستی جای زخم های آکنه را با جدا کردن جای زخم برطرف می کند. سوراخ به جا مانده از برش می تواند با بخیه یا پیوند پوستی ترمیم شود. این روش اغلب برای درمان جای زخم آکنه استفاده می شود.

۸-پیوند پوست. با پیوند پوست ، پزشک شما برای پر کردن ناحیه ای  زخم شده از یک قسمت کوچکی از پوست بدن استفاده می کند. پیوند پوست معمولاً از پوست پشت گوش شما گرفته می شود. این روش همچنین ممکن است مورد استفاده قرار گیرد که یک روش درمانی برای رفع اسکار آکنه ، مانند درم ابریژن ، یک اثر در پوست شما باقی بماند.

به یاد داشته باشید اگرچه این روش های درمانی می توانند ظاهر پوست شما را بهبود بخشند ، ممکن است نتوانند آن را به طور کامل ترمیم کنند. پس انتظار رفع کامل اسکار آکنه را نداشته باشید ، اما رورش های از رفع اسکار آکنه را را با یک متخصص پوست بررسی کنید.

Comments are closed.