کاهش چین و چروک پیشانی :اخم های تکراری ممکن است باعث ایجاد برخی از خطوط نگرانی شما شود ،اما پیری و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست، قرار گرفتن در معرض آفتاب و ژنتیک نیز می تواند مقصر باشد.

هنوز هم برای آرایش مو به آرایشگر خود عجله نکنید تا هنوز این چین و چروک ها را بپوشاند. شما ممکن است با تغییر سبک زندگی و محصولات آرایشی بتوانید به کاهش چین و چروک پیشانی را کمک کنید.

5 تغییر سبک زندگی برای کاهش چین و چروک های پیشانی
سبک زندگی شما تأثیر بسیار زیادی بر سلامت پوست و ایجاد چین و چروک دارد. برای صاف نگه داشتن پوست و جلوگیری از پیری زودرس این مراحل را انجام دهید:

  1. عدم قرار گیری در معرض نور خورشید
    قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید به پیری زودرس و ایجادچین و چروک کمک می کند. طبق تحقیقات ، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب SPF 15 یا بالاتر باعث پیری پوست می شود و خطر ایجاد لکه های تیره و چین و چروک را کاهش می دهد.
  2. استرس را مدیریت کنید
    نگرانی منجر به چین و چروک ابرو می شود که منجر به چین و چروک پیشانی می شود. خلاص شدن از شر استرس دشوار است ، اما مهم است که آن را کنترل کنید. برای کمک به مدیریت استرس ، سعی کنید:
  • تمرین یوگا
  • تنفس دیافراگم
  • رایحه درمانی
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم
  • خواب کافی
  • صحبت با یک درمانگر
  • ژورنالی
  • ورزش روزانه

 

  1. هیدراته بمانید
    خشکی پوست باعث برجستگی بیشتر چین و چروک ها می شود. پوست مرطوب به کاهش چین و چروک پیشانی کمک می کند. مهم است که هیدراته شدن از داخل به بیرون انجام شود. برای داشتن رطوبت کافی ، هر روز حداقل هشت لیوان مایعات بنوشید. وقتی ورزش می کنید یا زمانی را در آفتاب می گذرانید ، باید بیشتر بنوشید.

4- رژیم متعادل داشته باشید
وقتی صحبت از چین و چروک می شود ، این جمله که “شما همان چیزی هستید که می خورید” درست است. طبق تحقیقات سال 2007 ، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری پوست دارد. محققان دریافتند که مصرف بیشتر ویتامین C و اسید لینولنیک (یک اسید چرب امگا 3) خطر خشکی پوست در زنان میانسال آمریکایی را کاهش می دهد. ویتامین C همچنین با خطر کمتری به نظر می رسد “چروکیده” باشد. رژیم غذایی حاوی چربی و کربوهیدرات ها خطر چین و چروک و آتروفی پوست را افزایش می دهد.

  1. سیگار را ترک کنید
    اگر افزایش خطر سرطان ریه ، آمفیزم و بیماری های قلبی برای ترک سیگار کافی نیست ، شاید فکر پیر شدن و چین و چروک زودرس باشد.

سیگار کشیدن دلیل اصلی پیری زودرس و چین و چروک است. طبق تحقیقات سال 2008 ، مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو تولید کلاژن را کاهش داده و به خاصیت ارتجاعی پوست آسیب می رساند که منجر به پیری زودرس و چین و چروک می شود.

3 ابزار آرایشی خطوط پیشانی را به حداقل می رساند
بسیاری از مارک های لوازم آرایشی ادعا می کنند فرمول را برای از بین بردن چین و چروک دارند – ولی بسیاری از آنها بی فایده هستند. برخی محصولات زیبایی ممکن است به کاهش چین و چروک پیشانی واقعاً کمک کنند. این موارد شامل:

  1. محصولات دارای رتینول
    رتینول نوع ملایم تری از نسخه جانبی ویتامین A است که به عنوان ترتینوئین شناخته می شود. ترتینوئین برای درمان آکنه و چین و چروک توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید شده است. رتینول گردش سلول های پوستی را بهبود می بخشد و از تولید کلاژن پشتیبانی می کند. هرچند رتینول در نور خورشید خوب مناسب نیست و برای بهترین نتیجه ، از محصولات حاوی رتینول در شب استفاده کنید.
  2. محصولات لایه بردار با اسید گلیکولیک
    گلیکولیک اسید یک اسید آلفا هیدروکسی است که برای لایه برداری از پوست استفاده می شود تا پوست سالم و جوان به نظر برسد. گلیکولیک اسید ماده اصلی بسیاری از لایه برداری های شیمیایی است.. گلیکولیک اسید ممکن است باعث حساسیت به آفتاب شود ، بنابراین حتماً بعد از استفاده از محصولات گلیکولیک اسید ضد آفتاب استفاده کنید.
  3. بوتاکس
    ممکن است بخواهید برای مقابله با چین و چروک های تزریق بوتاکس را در نظر بگیرید. بوتاکس دارویی است که از سم بوتولینوم ساخته می شود. وقتی به عضلات خاصی تزریق می شود ، به طور موقت آنها را فلج می کند تا نتوانند منقبض شوند. به عبارت دیگر ، وقتی اخم می کنید ، به کاهش چین و چروک پیشانی منجر می شود. تزریق بوتاکس برای همه مناسب نیست. آنها دارای برچسب قیمت هستند و بوتاکس ممکن است عوارض جانبی غیرمعمولی مانند:
  • درد ، تورم یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • خشکی چشم
https://cimaru.ir/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%a8%d9%88%d8%aa%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d9%be%db%8c%d8%b4%d8%a7%d9%86%db%8c-%d9%87%d9%86%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%a8%d9%88%d8%aa%d8%a7%da%a9/



مقابله مداوم علیه پیری همیشه امکان پذیر نیست. حتی در این صورت ، تحقیقات علمی زیادی در مورد محصولاتی که چین و چروک پیشانی را به حداقل می رسانند وجود ندارد. بیشتر شواهد بر اساس گزارش های فردی است ، بنابراین ممکن است قابل اعتماد نباشد.

از بین بردن کامل چین و چروک های پیشانی ممکن است دشوار باشد ، اما مراحلی وجود دارد که می تواند باعث شود کمتر مورد توجه قرار گیرد. بهترین راه برای کاهش پیری و جلوگیری از چین و چروک ، داشتن یک سبک زندگی سالم، داشتن یک رژیم غذایی سالم ، پرهیز از قرار گرفتن در معرض آفتاب طولانی مدت ، ورزش منظم و کنترل استرس موثرترین روش ها برای سلامت پوست و بقیه اعضای بدن است.

Comments are closed.