رفع خط لبخند :خطوط لبخند ، که گاه به آنها خط خنده گفته می شود ، انواع چروک هایی هستند که در حالت اول در اطراف طرف دهان شما ایجاد می شود. و در حالت دوم بعضی اوقات خطوط لبخند نیز می تواند در اطراف چشم شما ایجاد شود. وقتی لبخند می زنید ، آنها بیشتر مورد نشان داده می شوند.

با افزایش سن ، این نوع چین و چروک ها ممکن است اجتناب ناپذیر باشند. با این حال ،روش های بسیاری برای کمک به رفع خط لبخند خلاصی از شر آنهاوجود دارد.

علل ایجاد خط لبخند


علل اصلی خطوط لبخند عبارتند از:

  • از بین رفتن خاصیت ارتجاعی (کلاژن)
  • خشکی پوست
  • عوامل ژنتیکی
  • سیگار کشیدن
  • آسیبهای ناشی از نور خورشید

روش های جلوگیری و رفع خط لبخند


برخی از دلایل خطوط خنده ممکن است با عادتهای خوب در شیوه زندگی به عنوان یک فرد جوان پیشگیری شود. به عنوان مثال ، شما می توانید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید تا از چروک های مرتبط با آسیب آفتاب جلوگیری کنید.

هیدراته کردن پوست موجب مرطوب ماندن پوست می شوند ، خواه خطوط لبخندی داشته باشید یا نه. مطمئن باشید که هر روز مقدار زیادی آب بنوشید و از نوشیدن زیاد کافئین یا الکل خودداری کنید – زیرا این مواد دارای اثرات دیورتیک است.

روزانه یک یا دو بار صورت خود را بشویید و با یک مرطوب کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

ورزش و رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات همچنین می تواند به سلامتی پوست شما کمک کند.

ترک سیگار می تواند به جلوگیری از چین و چروک های بعدی از جمله خطوط لبخند و همیچین به رفع خط لبخند کمک کند.

گزینه های درمانی رفع خط لبخند


برای رفع خط لبخند، گزینه های درمانی متنوعی وجود دارد. خواه به دنبال گزینه های جراحی یا سایر روش های زیبایی باشید ، بهتر است با یک متخصص پوست (متخصص پوست) یا جراح پلاستیک صحبت کنید که در زمینه درمان چین و چروک ها دانش و تجربه دارد. همچنین برخی از گزینه های بدون نسخه (OTC) وجود دارد.

۱)تزریق فیلر
تزریق فیلر یکی از گزینه های برتر برای افرادی است که به دنبال خلاص شدن از شر خطوط لبخند بدون انجام عمل جراحی هستند. بسیاری از آنها از اسید هیالورونیک تهیه می شوند و در چربی که از دهان به بینی شما منتقل می شود تزریق می شوند. تأثیرات بلافاصله قابل توجه هستند ، اما اگر نتایج زیادماندگار نیستند. برخی از نام های تجاری رایج عبارتند از Juvdderm و Restylane. نتایج به طور معمول چند ماه به طول می انجامد.

تزریق فیلر بطور همزمان حدود ۶ تا ۱۲ ماه دوام می آورند. عوارض جانبی می تواند بلافاصله پس از تزریق اولیه رخ دهد و شامل سردرد و واکنشهای آلرژیک باشد.

پروتز لب

۲) تزریق بوتاکس
سموم بوتولینوم (Botox ، Dysport و Xeomin) نیز پرکننده های تزریقی هستند ، آنها متفاوتاز تزریق فیلر در رفع خط لبخند عمل می کنند. متخصص پوست ماده را با یک سوزن کوچک به محل نگرانی تزریق می کند. این مواد با تضعیف ماهیچه ها در ناحیه مورد نظر کار می کنند و این باعث می شود خطوط و چین و چروک ها شل تر و قابل توجه تر شوند. می توانید نتایج را طی چند روز از تزریق اولیه مشاهده کنید.

تزریق بوتاکس ممکن است توسط متخصص پوست ، چشم و یا جراح پلاستیک انجام شود. زمان بهبودی نسبتاً کوتاه است و شما باید بعد از ۲۴ ساعت فعالیت عادی خود (از جمله ورزش) را از سر بگیرید. برخی از عوارض جانبی رایج شامل سردرد و قرمزی یا سوزش در محل تزریق است.

تزریق بوتاکس تقریباً سه ماه طول می کشد. برای حفظ نتایج مطلوب ، لازم است به پزشک خود را برای تکرار درمان مراجعه کنید. هزینه به این بستگی دارد که پزشک شما از چه تعداد واحد استفاده می کند.

https://cimaru.ir/gel-injection-types-to-rejuvenate-and-relieve-wrinkles-on-the-face-and-body/

۳)عمل جراحی
اگر می خواهید نتایج قابل توجه تری در رفع خط لبخند احساس کنید که طولانی تر باشد ممکن است جراحی گزینه مناسب تری باشد. لیفت صورت (rhytidectomy) جامع ترین و دائمی ترین راه حل برای خطوط لبخند است. این می تواند خطوط اطراف دهان و چشمان شما را به یک روش انجام دهد. جراح پلاستیک شما ممکن است عمل جراحی پلک را در رابطه با صورت انجام دهد.

بزرگترین خطر در ارتباط با جراحی صورت ، عفونت است. عوارض جانبی نادر شامل زخم ، درد و آسیب عصبی است.

۴)درمان با لیزر
درمان با لیزر نوعی از تکنیک تجدید سطح پوست که لایه بالایی سلولهای پوستی را از بین می برد ، اشاره دارد. این روش برای کاهش لکه های پوستی و چین و چروک ها با آشکار کردن لایه پایین پوست جدید است که در رفع خط لبخند موثر است. تورم و درد عوارض جانبی شایع است ، اما بعد از گذشت چند روز این عوارض از بین می رود. زخم و عفونت نیز ممکن است.

طبق ASDS ، زمان ریکاوری یک تا سه هفته است. به احتمال زیاد شما طی چند ماه به درمان دیگری نیاز خواهید داشت.

۵)القاء کلاژن درمانی
درمان با القاء کلاژن (که به آن میکرونیدلینگ یا سوزن پوست نیز گفته می شود) با هدف افزایش تولید کلاژن طبیعی در پوست است. با افزایش سن ، پوست کلاژن خود را از دست می دهد و بنابراین خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد ، بنابراین فکر در مورد سوزن زدن این است که کلاژن بیشتری می تواند چروک ها را از ببین ببرد و این کار موثر در رفع خط لبخند است. برای انجام این روش ، پزشک شما از یک غلتک با سوزن های کوچک مانند Eclipse Micropen استفاده می کند.

۶)کرم های ضد پیری
کرم های ضد پیری گزینه های مقرون به صرفه تر برای درمان چین و چروک را ارائه می دهند رتینول به دلیل توانایی ادعا شده در تجزیه رادیکالهای آزاد که منجر به ایجاد چین و چروک می شود یکی از مواد مورد مطالعه بیشتر است. یک مطالعه منتشر شده نتایج قابل توجهی را در بیماران دارای خطوط ریز و چروک گزارش داد که حدود ۰٫۴٪ از چین و چروک و از رفع خط لبخند با رتینول موثر بوده است. شرکت کنندگان از لوسیون رتینول سه بار در هفته به مدت شش ماه استفاده کردند.

از ویتامین C ، پپتیدها و اسیدهای هیدروکسی نیز برای درمان چین و چروک استفاده می شود. نکته منفی کرم های ضد پیری این است که آنها می توانند ماه ها کار کنند و شما نتایج دائمی کسب نخواهید کرد. عوارض جانبی می تواند شامل قرمزی ، بثورات و سوختگی باشد.

نتیجه


ایجاد خطوط لبخند یک قسمت عادی از روند پیری است. هرچه پیرتر می شوید ، هر خط یا چروکی که دارید می توانید تعداد آنها را عمیق یا زیاد کنید. با این وجود ، مراحلی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن این روند استفاده کنید.

گزینه های درمانی رفع خط فراوان است. با توجه به نیازهای خاص خود با پزشک خود در مورد گزینه هایی که برای شما بهتر است صحبت کنید. جراحی یک گزینه است ، اما همیشه لازم نیست.

ممکن است شما با افزایش سن از خطرات لبخند جلوگیری کنید. مرطوب نگه داشتن پوست و مراقبت از پوست سلامتی پوست شما را بسیار طولانی تر می کند.

Comments are closed.