دستگاه میکرونیدلینگ از زمان ساخت آن تا اکونون  بیش از یک دهه گذشته است و در حال حاضر  بسیار تکامل یافته است.پیشرفت های فناوری این امکان را برای شرکت های  جهانی فراهم کرده است تا دستگاه های میکرونیدلینگی را تولید کنند که بهترین نتیجه را برای پزشکان و بیماران به ارمغان می آورد.

میکرونیدلینگ

چندین شرکت وجود دارد که دستگاه های میکرونیدلینگ را توسعه می دهند. اما قبل از تعیین وقت و ملاقات با جراح زیبایی برای جوانسازی پوست ، داشتن دانش اساسی در مورد دستگاه میکرونیدلینگ مهم است

در این مقاله به انواع دستگاه های میکرونیدلینگ و ویژگی های منحصر به فرد آنها خواهیم پرداخت.

طول سوزن دستگاه های میکرونیدلینگ

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه های میکرونیدلینگ اتوماتیک  سوزن قابل تنظیم است. نوع سوزن دستگاه  میکرونیدلینگ پوست و طول سوزن مورد استفاده در بیمار بستگی به میزان ترمیم پوست دارد که باید درمان شود. شرایطی که باید از طریق میکرونیدلینگ درمان شود نیز طول سوزن مورد نیاز را دیکته می کند.

سوزن دستگاه میکرونیدلینگ

در اینجا به متداول ترین طول سوزن مورد استفاده در روشهای میکرونیدلینگ در کلینیک ها اشاره شده است:

دستگاه میکرونیدلینگ
  • دستگاه میکرونیدلینگ مزو تراپی از نوع آرایشی دارای طول سوزن تنها ۰٫۱۳ یا ۰٫۲۵ میلی متر است. برای تسهیل در جذب ویتامین های پوست و سایر داروهای موضعی استفاده می شود.
  • برای سطوح پوستی که از مو پوشیده شده اند ، سوزن دستگاه میکرونیدلینگ  با طول سوزن ۰٫۲ میلی متر برای تزریق موضعی تجویز می شود. هنگام استفاده از این نوع دستگاه سوزن پوستی ، بیمار در طول عمل احساس درد نمی کند. برای سایر درمانهای آلوپسی بالینی ، عمق سوزن در حدود ۰٫۷۵ mm-1.5mm توصیه می شود.
  • دستگاه میکرونیدلینگ کلاژن درمانی با القاء کلاژن دارای طول سوزن ۰٫۵ میلی متر-۱٫۰ میلی متر است.
  • جلسات میکرونیدلینگ پایه در کلینیک با استفاده از این نوع دستگاه برای افزایش سطح کلاژن برای اهداف جوانسازی پوست استفاده می شود.
  • دستگاه میکرونیدلینگ پوست با طول سوزن ۱٫۵ میلی متر ، ریزگردهای عمیق تری ایجاد می کند که به درم و لایه های اپیدرم پوست نفوذ می کند. برای کسانی که از زخم های آکنه رنج می برند ایده آل است

موفقیت یک جلسه میکرونیدلینگ نیز به تخصص متخصص در اجرای خود درمان بستگی دارد. اگر می خواهید پوستی بی عیب و نقص داشته باشید ، بهتر است پوست خود را متخصص با تجربه واگذار کنید.کلینیک سیمارو با مشاوره شما را در تصمیم گیری برای میکرونیدلینگ پوست خود راهنمایی می کند.

میکرونیدلینگ صورت

انواع روش های  میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ به دلیل توانایی کمک به افزایش کلاژن و بهبود ظاهر کلی پوست ، محبوبیت بسیاری محبوبیت می شود دارد .که در زیردر زمینه جوانسازی پوست نگاهی دقیق تر به سه نوع مختلف از درمان های میکرونیدلینگ اشده است.

۱-میکرونیدلینگ اصلی

Microneedling وسیله ای است که دارای چندین سوزن استریل ریز است که به داخل پوست و بیرون پوست رانده می شود و باعث ایجاد سوراخ های ریز می شود. سپس بدن با تولید کلاژن جدید ، این سوراخ های کوچک را ترمیم می کند. پس از درمان ، بیماران باید حداقل یک ساعت خون را بر روی صورت باقی بماند. متخصصان زمینه جوانسازی پوست می گوید: “خون حاوی بسیاری از فاکتورهای رشد مفید و تقویت کننده ضد پیری است.” “کانالهایی که به دنبال میکرونیدلینگ باز می شوند فقط به طور موقت باز هستند ، بنابراین تا آنجا که ممکن است باید خون  جذب کنند. پاک کردن بلافاصله خون  باعث می شود مزایای مورد نظر بین بروند.

۲-میکرونیدلینگ + PRP

این روش درمانی  میکرونیدلینگ را با پلاسمای غنی از پلاکت (ترکیب PRP) ترکیب می کند. در طول PRP ، خون برای بازیابی پروتئین غنی از پلاسما (پر از فاکتورهای رشد) ، جمع می شود و سپس در درمان میکرونیدلینگ گنجانیده می شود. متخصصان جوانسازی پوست می گویند : “تزریق PRP برای افرادی که می خواهند ظاهری متفاوت و جذاب تری داشته باشند  ، با تولید کلاژن عمیق تر مناسب است.” “اینروشو برای بیماران مسن یا افرادی که به دنبال اصلاح جای زخم آکنه هستند بهتر عمل می کند.”

۳-میکرونیدلینگ + پرتونگاری

Fractora یک وسیله جوان سازی و تجدید شونده غیر تهاجمی توسط FDA است که از ماتریس سوزن های ریز استفاده می کند تا بتواند پشت سر هم انرژی پرتوی فرکانس پایین پین های ریز را به داخل پوست منتقل کند. متخصصان جوانسازی پوست می گویند: ” Fractora را برای افرادی که نیاز به میکرونیدلینگ دارند اما نیاز بیشتر به سفت شدن دارند ، عالی است.

برچسب ها :

Comments are closed.