درماپلنینگ یک عمل زیبایی است که لایه های بالایی پوست را از بین می برد. این روش با هدف از بین بردن چین و چروک های ریز و جای زخم های عمیق آکنه ، و همچنین ایجاد سطح پوست صاف و روشن کار می کند.
درماپلنینگ برای اکثر افراد بی خطر است ، هنگامی که این روش توسط یک متخصص پوست انجام می شود ، خطر عوارض جانبی کمی دارد.
این روش برای بازیابی به قطعی زمان نیاز ندارد ، که این کار را بسیار راحت می کند. دشوارترین قسمت ممکن است یافتن پزشک متخصص باشد که این کار را به خوبی انجام دهد.
یکی از معایب این روش هزینه بالای ان است و ممکن است برای برخی افراد با توجه پوست فرد نیازمند به پندین جلسه باشد.
متخصصان پوست می گویند این روش درمانی برای افرادی که می خواهند پوست خود را جوان تر ، صاف و روشن نشان دهند موثر است ، اما نتایج معمولاً فقط سه هفته طول می کشد.

درماپلنینگ را می توان برای هر نوع پوست و هر کسی که دارای موارد زیر است استفاده کرد:

  • جای جوش
  • پوست کدر
  • پوست خشک
  • پوست آسیب دیده از آفتاب
  • چین و چروک خوب

درماپلنینگ چیست؟


درماپلنینگ یک روش درمانی بدون جراحی است که هدف آن از بین بردن سلولهای مرده پوست از سطح پوست است.

در طی یک درمان درماپلنینگ ، چاقوی جراحی در یک زاویه 45 درجه قرار گرفته و به آرامی با سطح پوست شما مسواک زده می شود. این ضربات سبک و سریع پر ، پوست مرده و کدر و همچنین ناخالصی هایی را که ممکن است با گذشت زمان روی پوست جمع شده باشند ، از بین می برد.

این روش به تنهایی 15 تا 20 دقیقه به طول می انجامد ، و بدون هیچگونه قطعی به وقفه نیاز است.

مزایای درماپلنینگ چیست؟


درماپلنینگ یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست است که می تواند بدون توقف یا بازیابی لایه بردارهای شیمیایی یا رویش مجدد لیزر ، نتایج فوری قابل رویتی ایجاد کند. از مزایای درمان های معمول درماپلنینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل برسانید
  • کاهش بیش از حد رنگدانه
  • زخم های آکنه و ضربه کمرنگ
  • پوستی نرم و لطیف
  • فاز هلو کاهش یافته است
  • پوستی درخشان و درخشان
  • و بیشتر


علاوه بر این ، درمان های پوستی می توانند نفوذ کرم ها و سرم های مراقبت از پوست به بافت پوستی عمیق تر را انجام دهند و منجر به نتایج قابل توجه تری شوند.

https://cimaru.ir/oscar-acne-removal-a-variety-of-acne-scar-removal-techniques-that-we-need-to-know/

خطرات و عوارض جانبی


درماپلنینگ یک روش کم خطر است. عوارض جانبی ممکن است قرمزی جزئی در صورت شما در چند ساعت پس از درمان باشد. بعضی از افراد در طی یکی دو روز پس از درمپلنینگ دچار جوش های سفید روی پوست خود می شوند.

عفونت و زخم پس از درماپلنینگ نادر است ، اما اتفاق می افتد. در صورت ایجاد زخم در اثر درماپلنینگ ، ممکن است پزشک شما نیاز به درمان بافت اسکار با تزریق استروئید داشته باشد تا بافت اسکار نرم شود.

یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی ، یک رنگدانه تکه ای پوست در ناحیه ای است که شما عمل می کنید ، که با گذشت زمان ممکن است کاهش یابد یا از بین برود.

هر چند وقت یکبار نیاز به درمان های درماپلنینگ است


درمان های پوستی به راحتی به یک روال منظم مراقبت از پوست اضافه می شوند ، زیرا نیازی به استفاده از مواد شیمیایی یا لیزر نیست (در واقع ، حتی مادران باردار و شیرده نیز می توانند عمل پوستی انجام دهند).

برای دیدن بهترین نتیجه ، توصیه می کنیم هر شش تا هشت هفته درمان های منظم درماپلنینگ را برنامه ریزی کنید. حتماً بلافاصله پس از درمان از ضد آفتاب استفاده کنید ، زیرا ممکن است پوست شما کمی به آفتاب حساس باشد.

Comments are closed.