علائم و عوارض تزریق فیلر زیر چشم

عوارض فیلر زیر چشم معمولا به صورت تورم، کبودی، درد و قرمزی بروز پیدا می کند. این عوارض کاملا شایع و طبیعی هستند و پس از چند ساعت رفع می شوند.

اما در صورت مشاهده عدم کاهش عوارض تزریق فیلر زیر چشم و بروز علائم عفونت فیلر زیر چشم حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

استفاده از برند خوب و پزشک ماهر می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش عوارض تزریق ژل زیر چشم داشته باشد. بنابراین اولین توصیه ما انتخاب یک کلینیک معتبر و پزشک ماهر است.

البته عوارض فیلر زیر چشم در برخی موارد نادر می تواند شدیدتر باشد و همراه با عفونت های شدید، واکنش های آلرژیک، انسداد عروق و … بروز پیدا کند.

عوارض فیلر زیر چشم

جهت تزریق فیلر زیر چشم و مشورت با پزشک متخصص و یا رزرو وقت ویزیت رایگان می توانید با شماره ی 22907696-021 تماس بگیرید یا در فرم زیر نام و شماره تماس خود را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

    در این مقاله با عوارض فیلر زیر چشم و راهکاری های رفع آن ها به طور کامل آشنا می شویم. در صورتی که در پایان این نوشتار سوال یا ابهامی داشته باشید می توانید برای ما کامنت بگذارید.

    مهم ترین عناوین مقاله:

    شایع ترین عوارض فیلر زیر چشم

    چگونه عوارض تزریق فیلر زیر چشم را کم کنیم؟

    انواع فیلر زیر چشم با کم ترین عوارض

    شایع ترین عوارض تزریق فیلر زیر چشم

    برخی از شایع ترین عوارض تزریق فیلر زیر چشم عبارتند از:

    • تورم: تورم یک عارضه جانبی شایع و مورد انتظار پس از تزریق فیلر به خصوص در ناحیه ظریف زیر چشم است. می تواند از چند روز تا یک هفته یا بیشتر دوام بیاورد.
    • کبودی: ممکن است در محل تزریق کبودی ایجاد شود. شدت و مدت کبودی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
    • قرمزی و حساسیت: محل تزریق ممکن است پس از عمل به طور موقت قرمز یا حساس شود.

    علاوه بر عوارض شایع تزریق فیلر زیر چشم ممکن است به علت های مختلف، عوارض زیر نیز رخ بدهد. اگرچه مشاهده این عوارض بسیار نادر است؛ اما در صورت بروز حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید:

    • بروز توده های نامنظم: به علت تزریق فیلر چشم به صورت نامنظم و پراکندگی نامناسب مواد فیلر، ممکن است برجستگی های کوچکی ایجاد شود.
    • بروز عفونت: به طور کلی هر زمان که سوزن، پوست را سوراخ کند، خطر عفونت وجود دارد. بنابراین برای جلوگیری از بروز علائم عفونت فیلر زیر چشم بهتر است به پزشک های مختصص مراجعه کنید.
    • درمان کم و بیش مشکلات زیر چشم: در برخی مواقع ممکن است درمان گودگی، سیاهی و چروکی زیر چشم کمتر یا بیشتر از میزان مورد انتظار باشد.
    • اثر Tyndall: اثر تیندال، یک تغییر رنگ مایل به آبی یا خاکستری است که در مواقعی که تزریق فیلر، بیش از حد سطحی انجام شود بروز پیدا می کند.
    • جا به جایی مواد فیلر: مواد فیلر زیر چشم گاهی اوقات می‌تواند به مناطقی که در نظر گرفته نشده است بروند و نتایج نامطلوبی را نشان دهد.
    • عوارض نادر تزریق فیلر زیر چشم: عوارض نادر اما شدیدتر تزریق فیلر زیر چشم می تواند شامل انسداد عروق (انسداد رگ های خونی) یا نکروز (مرگ بافت) باشد.
    عوارض تزریق فیلر زیر چشم

    راهکار به حداقل رساندن عوار فیلر زیر چشم

    اولین راهکار به حداقل رساندن عوارض تزریق فیلر زیر چشم گذاشتن یخ است. بعد از انجام تزریق فیلر زیر چشم، پزشک مقداری یخ در ناحیه مورد نظر می گذارد.

    چرا که  ممکن است بعدا عوارض تزریق فیلر زیر چشم مانند قرمزی، کبودی یا تورم مشاهده شود. اما در بیشتر موارد این عوارض کوتاه مدت می باشند.

    جهت تزریق فیلر زیر چشم و مشورت با پزشک متخصص و یا رزرو وقت ویزیت رایگان می توانید با شماره ی 22907696-021 تماس بگیرید یا در فرم زیر نام و شماره تماس خود را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

      ممکن است پزشک شما برای ارزیابی منطقه و مشخص کردن نیاز به تزریق اضافی پرکننده، مراجعه طی چند روز را توصیه کند. چرا که احتمال چندین تزریق در طی چند هفته یا ماه وجود خواهد داشت.

      همچنین برای به حداقل رساندن خطر عوارض تزریق فیلر زیر چشم، انتخاب یک مطب کاملا بهداشتی با پزشکان متخصص جهت تزریق فیلر زیر چشم بسیار مهم است.

      افراد مراجعه کننده به مطب vip سیمارو جهت تزریق فیلر زیر چشم ابتدا با پزشکان حاذق و متخصص در امر زیبایی جهت آشنایی با عوارض تزریق فیلر زیر چشم یک مشاوره کامل انجام می دهند.

      علاوه بر این، شخص مراجعه کننده با پیروی از دستورالعمل های مراقبتی پس از تزریق می تواند به کاهش احتمال عوارض تزریق فیلر زیر چشم و علائم عفونت فیلر زیر چشم کمک کند.

      به علاوه همیشه تاریخچه سوابق پزشکی، آلرژی ها و انتظارات خود را با پزشک خود در میان بگذارید. تا مطمئن شوید که تزریق فیلر زیر چشم انتخاب مناسبی برای زیباسازی زیر چشم شما می باشد.

      مقاله ای که بعد از خواندن این نوشتار پیشنهاد می کنیم:
      قیمت فیلر زیر چشم

      انواع فیلر زیر چشم با کم ترین عوارض

      از فیلر زیر چشم برای رفع فرورفتگی یا ناحیه زیر چشم استفاده می شود. آن ها باعث می شوند آن منطقه پرآب و روشن تر به نظر برسد. سایه های زیر چشم کم شوند.

      برای فیلر زیر چشم انواع مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

      اسید هیالورونیک به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود. ژل اسید هیالورونیک از ژل مصنوعی ساخته شده است که ماده طبیعی بدن را دارا است . نام های تجاری معروف شامل موارد زیر است:

      • رستیلان
      • بلوترو
      • جوودرم

      اسید پلی- L- لاکتیک یک ماده مصنوعی زیست سازگار است که ممکن است از طریق فرآیندی به نام نخ خطی تزریق شود.

      این ماده به طور قابل توجهی تولید کلاژن را زنده می کند. تحت نام تجاری Sculptra Aesthetic به بازار عرضه می شود.

      این ژل تزریق  پوستی زیست سازگار از فسفات و کلسیم ساخته شده است. همچنین می تواند تولید کلاژن را در پوست تحریک و به حمایت و پایداری بافت همبند کمک کند. سپس حجم را به ناحیه اضافه  کند.

      هیدروکسیلاپاتیت کلسیم ضخیم تر از اسید هیالورونیک است. قبل از تزریق اغلب با بی حس کننده رقیق می شود.

      روش انجام فیلر زیر چشم

      کل روش انجام فیلر زیر چشم 5 تا 20 دقیقه طول می کشد و شامل مراحل زیر است:

      • پزشک شما ناحیه ای را که تزریق در آن انجام خواهد شد را علامت گذاری می کند و آن را با مایعات پاک کننده استریل می کند.
      • آن ها یک کرم بی حس کننده را به ناحیه اعمال می کنند و اجازه می دهند تا چند دقیقه در پوست جذب شود.
      • پزشک شما برای سوراخ کردن پوست از یک سوزن کوچک استفاده می کند.
        در بعضی موارد ،ژل  را از طریق سوزن به داخل منطقه تزریق می کنند. در موارد دیگر ، یک کانول باریک حاوی ژل داخل سوراخ ساخته شده توسط سوزن قرار می گیرد.
      • یک یا چند تزریق زیر هر چشم لازم خواهد بود. اگر نخ به صورت خطی انجام شود، به دلیل کندی سوزن، پزشک ژل را در محل تزریق می کند. سپس پزشک شما فیلر را در جای خود صاف می کند.
      عوارض فیلر زیر چشم

      بسیاری از افراد در طی تزریق ژل زیر چشم تقریباً احساس درد نمی کنند. برخی گزارش می دهند که احساس خفیفی دارند. به هر صورت با تزریق فیلر زیر چشم احساس فشار یا تورم وجود خواهد داشت.

      اگرچه سوزن تزریق درست در کنار چشم قرار داده نشده است، از نظر روانی احساس نزدیکی  سوزن در کنار چشم می تواند ناراحت کننده باشد.

      فیلر زیر چشم مناسب چه کسانی است؟

      تزریق ژل زیر چشم مناسب چه کسانی است؟. تزریق فیلر برای کسانی که چشم های آن ها خسته به نظر می رسد بسیار مناسب است.

      به علاوه افرادی که دارای سیاهی، چین و چروک و یا گودی در زیر چشم دارند نیز می توانند از فیلر زیر چشم استفاده کنند.  تصمیم گیری درباره  استفاده از تزریق ژل زیر چشم یک تصمیم بزرگ است و باید مواردی از قبیل:

      • هزینه
      • نوع فیلر
      • انتخاب حرفه ای برای انجام مراحل
      • زمان ریکاوری
      • عوارض تزریق فیلر زیر چشم

       را در نظر بگیرند.

      علائم عفونت فیلر زیر چشم

      مدت زمان ماندگاری ژل تزریق

       ماندگاری تزریق ژل زیر چشم همیشگی نیست. اما به طور کلی ماندگاری فیلر زیر چشم برای انواع آن عبارت است از:

      • تزریق ژل اسید هیالورونیک به طور معمول از 9 ماه تا 1 سال ماندگار اند.
      • هیدروکسیلاپاتیت کلسیم به طور معمول 12 تا 18 ماه طول می کشد.
      • اسید پلی- L- لاکتیک می تواند تا 2 سال دوام بیاورد.

      در صور مشاهده عوارض تزریق ژل زیر چشم می توانید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید و یا با مطب VIP سیمارو تماس 22907696-021 بگیرید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

      1. سعید گفت:

        سلام شبتون بخیر ببخشید عوارض فیلر زیر چشم تا چند روز طبیعی هست؟ من یک هفته است تزریق فیلر زیرچشم انجام دادم اما هنوز کم درد و تورم دارم

        • رویا جمشیدی گفت:

          سلام دوست عزیز روزتون بخیر. به مرور کمتر می شه و عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم همین تورم و درد نسبی هست. اما اگر دیدید داره بیشتر می شه و متورم تر شد حتما به پزشک تون مراجعه کنید.

        • رویا جمشیدی گفت:

          سلام دوست عزیز روزتون بخیر. علائم معمولا تا 48 ساعت هست و در صورتی که رفع نشد حتما به پزشک تون مراجعه کنید.

      نظرات خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید .