درمان خطوط لبخند

درمان خطوط لبخند: خطوط خنده چین و چروک صورت است که در گوشه های خارجی دهان و چشم ظاهر می شود.

خطوط وقتی بیشتر می شوند که شخص لبخند بزند یا بخندد ، جایی که این اسم از آنجا می آید. خطوط خنده معمولاً در اثر تکرار حرکات صورت ، از جمله اخم ، لبخند ، خندیدن و هر حالت دیگر صورت ایجاد می شود.

سایر علل احتمالی شامل قرار گرفتن در معرض آفتاب ، افزایش سن ، ژنتیک یا استعمال دخانیات است.

حقایق در مورد خطوط خنده:
به نظر می رسد ظاهر خطوط خنده اجتناب ناپذیر است ، اما مراحلی وجود دارد که فرد می تواند برای جلوگیری ، تأخیر یا کاهش آنها به طور بالقوه انجام دهد.
برخی از تمرینات ساده ممکن است به کاهش ظاهر خطوط خنده کمک کند.
درمان های طبیعی بسیاری برای درمان خطوط لبخند وجود دارد.

ورزش هایی برای درمان خطوط لبخند در اطراف دهان

تمریناتی وجود دارد که ممکن است کمک کند خطوط خنده گوشه های دهان را کاهش یابد. این تمرینات عضلات را هدف قرار می دهند که ممکن است به سفت شدن پوست صورت کمک کند.

تمرین ۱

ماهیچه هایی در صورت فرد وجود دارد که تقریباً هرگز ورزیده نمی شوند. ورزش دادن این عطلات در کنترل و جلوگیری از ظهور خطوط خنده مورد استفاده قرار می گیرند.

برای هدف قرار دادن این عضلات:

گوشه های دهان را با انگشتان اشاره بگیرید.
حدود یک ربع از این کار انجام دهید.
با انگشتان مقاومت ایجاد کنید و از عضلات دهان استفاده کنید تا گوشه های دهان را به سمت یکدیگر محکم کنید.
موقعیت را برای حدود ۵-۱۰ ثانیه حفظ کنید.
عضلات را شل کرده و سپس تکرار کنید.
۱۰-۲۵ تکرار را هدف قرار دهید.

رفع خط خنده


تمرین ۲

عضلات گونه نقش مهمی در بلند کردن پوست و سفت شدن آن دارند. تقویت عضلات گونه ممکن است به درمان خطوط لبخند کمک کند. برای تقویت عضلات گونه:

  • با استفاده از نوک انگشتان اشاره به خطوط خنده اطراف دهان فشار وارد کنید.
  • با فشار وارد شده ، لبهایتان را تا جایی که ممکن است باز کنید ، لبخند بزنید.
  • لبخند را حدود ۵-۱۰ ثانیه نگه دارید.
  • آرام باشید و تکرار کنید.
  • برای ۱۵-۳۰ تکرار هدف بگیرید.


تمرین ۳

لبخند زدن می تواند به تقویت عضلات صورت کمک کند. شخصی که می خواهد خطوط خنده را کاهش دهد می تواند موارد زیر را امتحان کند:

با استفاده از لبها ، گوشه های دهان را به سمت صورت بکشید.
در حالی که لب ها را موازی نگه دارید ، تا جایی که امکان دارد به عقب بکشید.
حدود ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
آرام باشید و تکرار کنید.
سعی کنید ۱۰-۲۵ تکرار انجام دهید.


تمرین ۴

یک لبخند بزرگ و کامل همچنین می تواند به تقویت عضلات اطراف دهان و سفت شدن و درمان خطوط لبخند کمک کند. برای تمرین عضلات اطراف دهان ، فرد می تواند موارد زیر را امتحان کند:

  • دندان ها را بسته نگه دارید و شروع به لبخند زدن کنید.
  • لبخند بزنید ، تا آنجا که ممکن است کامل باشد.
  • حدود ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
  • آرام باشید و تکرار کنید.
  • سعی کنید ۱۰-۲۰ تکرار انجام دهید.

ورزش برای درمان خطوط لبخند در اطراف چشم

برخی از ماهیچه ها وجود دارند که می توانند با ورزش سفت شوند ، می توانند از خطوط خنده در اطراف چشم جلوگیری کنند. برای ورزش عضلات اطراف چشم:

  • شست ها را در گوشه های خارجی چشم قرار دهید.
  • انگشتان را در بالای سر قرار دهید.
  • چشم ها را ببندید و محکم فشار دهید.
  • با چشمان فشرده گوشه های خارجی چشم را از یکدیگر دور کرده و کمی به سمت بالا بکشید.
  • حدود ۵-۱۰ ثانیه در این حالت بمانید.
  • آرام باشید و تکرار کنید.
  • حدود ۱۰-۲۵ تکرار را دنبال کنید.


سایر درمان های طبیعی
راه حل های بالقوه زیادی برای درمان خطوط لبخندوجود دارد. میزان کارآیی آنها به فرد بستگی دارد. قبل از پیدا کردن گزینه ای که برای شخص مناسب باشد ، ممکن است لازم باشد بیش از یک گزینه را امتحان کنید.

برخی از درمان های طبیعی که باید امتحان کنید عبارتند از:

  • مالیدن روغن ، مانند روغن نارگیل ، روی خطوط
  • مرطوب کننده های طبیعی ، ترجیحاً یک شبه
  • مالیدن آب لیمو به طور مستقیم روی خطوط ، مراقب باشید تا از ناحیه چشم جلوگیری کنید
  • نوشیدن مقدار زیادی آب

سایر درمان ها

تزریق چربی در رفع خط لبخند

برای برخی ، راه حل های پزشکی ممکن است پاسخی برای درمان خطوط خنده در طولانی مدت باشد. این شامل:

بوتاکس

بوتاکس لزوماً اولین رویکردی نیست که بسیاری از افراد می خواهند از آن استفاده کنند. این شامل تزریق یکی از قوی ترین سموم طبیعی برای فلج کردن عضلات مسئول چین و چروک در ابرو است. این باعث کاهش خطوط و چین و چروک های ظریف می شود.

آرایش

برای برخی از افراد ، یک راه حل ساده استفاده از آرایش برای پنهان کردن و درمان خطوط لبخند است. بسیاری از آموزش ها در دسترس هستند که بینش استفاده از آرایش را برای پوشاندن موثر خطوط خوب ارائه می دهند.

سایر مواد تزریقی
فراتر از بوتاکس ، گزینه های بی خطر دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای کاهش خطوط خنده تزریق شود. برخی از گزینه های احتمالی بوتاکس شامل Juvederm ، Restylane ، Elevess ، Evolence و Radiesse است. به طور مشابه بوتاکس ، هرکدام بالقوه دارای عوارض جانبی و واکنش های آلرژیک هستند و فقط اثرات موقتی دارند.

جلوگیری از ایجاد خطوط لبخند


خطوط خنده ممکن است به دلیل افزایش سن و از بین رفتن خاصیت الاستیسیته در پوست اجتناب ناپذیر باشد. اما این بدان معنا نیست که نمی توان آنها را به تأخیر انداخت و از نمایش دراماتیک کمتری برخوردار شد.

برای حفظ ظاهر پوست:

  • سیگار نکشید.
  • یک رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی و پروتئین بخورید.
  • از افزایش وزن خودداری کنید.