رفع خطوط خنده و خطوط لبخند


“خطوط لبخند” و “خطوط خنده” اصطلاحاتی غیر است که برای توصیف “چین خوردگی های بینی” از نظر فنی و همچنین پای کلاغ و چین و چروک های کوچک دیگری که هنگام لبخند و خندیدن در اطراف چشم ما ظاهر می شود ، به کار می رود. این چین و چروک ها پویا هستند ، به این معنی که وقتی ما صورت خود را حرکت می دهیم ، خود را نشان می دهند.با گذشت زمان ، وقتی حجم و قابلیت ارتجاعی پوست را از دست می دهیم ، آن خطوط ریز دور چشم و چین های پرانتزی اطراف دهان ظاهر می شوند. برای دور نگه داشتن آنها به یک تلاش هماهنگ نیاز است.

رفع خطوط خنده و خطوط لبخند
رفع خطوط خنده و خطوط لبخند

لبخند شما زیباست در زیر به روش هایی برای جلوگیری از چسبندگی آنها اشاره شده است. در اینجا ۶روش مهم رفع خطوط خنده آورده شده است:

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک (HA) تقریباً توسط هر سلول از بدن تولید می شود ، اما بیشترین غلظت مولکول در پوست رخ می دهد. این یک ماده اتصال دهنده رطوبت است که به طور معجزه آسایی می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود را در آب نگه دارد ، و یکی از عوامل اصلی کمک به پوست پرپشت و پرپشتی است که با چهره ای جوان به نظر می رسد.

اسید هیالورونیک ماده اصلی در اکثر پرکننده های پوستی مانند Restylane ، Juvederm و Voluma است که می تواند برای افزایش حجم پوست و رفع چین و چروک ها یا خطوط ریز تزریق شود. اما HA همچنین به عنوان یک درمان موضعی برای رساندن آب به پوست و صاف کردن چین و چروک صورت و رفع خطوط خنده بسیار موثر است. سعی کنید از یک سرم یا مرطوب کننده با غلظت بالای HA استفاده کنید.

رطوبت شبانه

درست مثل بقیه بدن ، سلولهای پوستی شما هنگام خواب به حالت ترمیم می روند . اما مهمتر از همه ، وقتی صحبت از چین و چروک می شود ، پوست در شب فاقد محرک های روزانه و عوامل تنش زای محیط است ، بنابراین قادر است بدون ایجاد مزاحمت ، همه آن مواد خوب را جذب کند. خطوط لبخند را بخاطر داشته باشید که خوب و آرام هستند.

به پوست رطوبت زیادی بدهید تا در رفع خطوط خنده کمک کنید. با افزایش سن ، پوست ما خشک می شود ، که چین و چروک ها را برای ثابت ماندن ترغیب می کند. دلیل استفاده از کرم های قبل خواب از مرطوب کننده سنگین تر در شب صورت مرطوبی را تضمین می کند که برای مبارزه با چین و چروک در کل روز آینده آماده است. برای مزایای بیشتر ، به ویژه در ماه های خشک زمستان که ممکن است بخاری خود را روشن کنید ، در اتاق خواب برای ایجاد یک رطوبت ساز مناسب تر ، یک رطوبت ساز را انتخاب کنید.

 

رفع خنده

خوردن مایعات زیاد

هیچ چیز مانند نوشیدن مایعات فراوان در رفع خطوط خنده موثر نیست. آیا تابحال از تشنگی بیدار شده اید و به طور اتفاقی مشاهده کرده اید که خطوط صورت شما از حالت معمول بارزتر است؟ می توانید از کمبود آب بدن بخاطر آن تشکر کنید. سلولهای پوست ما برای زنده ماندن به آب نیاز دارند.

برخلاف نظر رایج ، برای داشتن سلامتی نیازی به غرق شدن در آب نیست. در واقع ، شما حتی ممکن است به آن هشت لیوان توصیه شده توسط پزشک نیازی نداشته باشید.

واقعیت این است که بدن شما مایعات اضافی را به سرعت از بین می برد. اما اگر احساس تشنگی می کنید ، در مرحله کم آبی قرار دارید و خطوط ریز صورت یکی از اولین شاخص ها است.

کمبود آب بدن نیز به دلیل الکل ، کافئین ، تنباکو و حتی یک عرق خوب بدتر می شود – بنابراین عادت های ناسالم را کاهش دهید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی مایعات می نوشید تا بتواند کمبود آب را هنگام ورزش جبران کند. گنجاندن میوه ها و سبزیجات غنی از آب در رژیم غذایی مانند خیار ، کرفس و هندوانه همچنین به بدن شما کمک می کند تا در هنگام رساندن ویتامین های مغذی پوست به سیستم ، هیدراته باشید.

رتینوئیدها

محصولات حاوی ویتامین A که در غیر این صورت به عنوان محصولات رتینوئید شناخته می شوند ، طی دهه های زیادی ثابت شده است که پوست اپیدرم را یکنواخت کرده و از توانایی طبیعی پوست در تولید کلاژن پشتیبانی می کنند. با بهبود کشش ، آن رفع خطوط خنده اسان تر میشود.

رتینول چگونه با سلامت پوست کمک می کنند؟
رتینول سلولهای پوستی را سریعتر از حالت طبیعی بازسازی می کند ، که نه تنها از تشکیل خطوط جلوگیری می کند بلکه ظاهر خطوط موجود را نیز نرم می کند. این گردش سریع سلول می تواند باعث تحریک شود ، به خصوص در ابتدا ، بنابراین ممکن است به دنبال رتینول کپسوله شده به عنوان یک ماده فعال باشید ، زیرا نسبت به سایر اشکال تحریک پذیری کمتری دارد.

راحت کردن لایه برداری و استفاده از مقدار زیادی مرطوب کننده می تواند به راحتی پوست شما را به رژیم جدید برساند. اما چه یک طرفدار رتینوئید فصلی باشید و چه یک تازه کار ، قطعاً می خواهید مطمئن شوید که آن را با مقدار زیادی SPF جفت کنید. پوست درمان شده با ویتامین A به طور قابل توجهی به اشعه UV حساس است.

رفع خطوط لبخند

یوگای صورت

بله ، این یک نرمش است! صورت از ماهیچه های مختلفی تشکیل شده است ، به همین دلیل است که ما می توانیم احساسات خود را با حرکت دادن صورت بیان کنیم. تقویت این عضلات می تواند انعطاف پذیری پوست را بهبود بخشد تا هرگونه روحیه شما به چین های نامطبوع سطح پوست تبدیل نشود.

برای کار عضلات اطراف دهان ، انگشتان اشاره را روی هر گوشه قرار داده و به سمت بالا و بیرون به سمت گوش ها بکشید. این را حدود ده ثانیه نگه دارید ، آرام باشید ، سپس حدود ده بار دیگر تکرار کنید. بعد ، نفس زیادی بکشید و گونه های خود را بیرون دهید ، هوا را از یک طرف به طرف دیگر منتقل کنید تا پوست کشیده شود. رها کنید ، سپس تکرار کنید ، با هدف حدود ده تکرار.

برای پرداختن به آن خط چشمهای مزاحم ، انگشت شست را در گوشه های خارجی چشم قرار دهید و همانطور که چشم ها را برای مدت ده ثانیه بسته می فشارید ، مقاومت کنید. آرام باشید ، سپس چند بار دیگر تکرار کنید. این روال را هر روز انجام دهید تا در رفع خطوط خنده گامی موثر بردارید.

روغن های صورت

روغن تمام لبه های سخت را شل می کند و خطوط لبخند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. روغن های صورت در سال های اخیر مرسوم شده است ، اما در واقع ، قدمت آنها به هزاران سال قبل بر می گردد ، در فرهنگ های باستان از روغن های طبیعی برای تازه سازی پوست خشک و جلوگیری از چین و چروک استفاده می شده است.

چرا روغنها؟ وغن ها یک مهر و موم مسدودکننده ایجاد می کنند که آب را در سلول های پوست نگه می دارد ، در نتیجه به آنها اجازه می دهد رطوبت را حفظ کنند. پوست مرطوب برابر با پوست شاداب و شاداب است. ناگفته نماند ، روغنهای گیاهی با کیفیت بالا همچنین می توانند اسیدهای چرب ضروری و همچنین ویتامین ها و آنتی اکسیدان های محافظ و جوان سازی پوست را فراهم کنند.

یک روغن متعادل مانند جوجوبا را امتحان کنید ، که از نظر فنی یک موم مایع است که از عناصر مرطوب کننده طبیعی پوست ، سبوم تقلید می کند. نتیجه تمام رطوبت و هیچ یک از چربی ها نیست. مقداری روغن گل محمدی ، دانه هویج و چوب صندل به آن اضافه کنید و یک نیروگاه ضد پیری در دستان خود دارید.

نتیجه
ژنتیک ، زمان ، استرس ، آسیب خورشید و حتی کاهش چشمگیر وزن می توانند به ایجاد خطوط طولانی در اطراف چشم و دهان کمک کنند. اما در پایان روز ، خطوط لبخند و رفع خطوط خنده هزینه کمی برای پرداخت سالهای شادی است. آنها فقط با چند مورد اضافی ساده در برنامه روزانه شما از بین خواهند رفت: کمی رطوبت اضافی با برخی از مواد با عملکرد بالا ، کمی آبرسانی از داخل ، چند تمرین صورت …

Comments are closed.